AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Ser det er mye snakk om oversharing - at man legger ut for mye. Hva med oss som deler for lite.... blir vi ikke trodd, siden det ikke er dokumentert på facebook? F.eks. at jeg sliter med alvorlig sykdom? At jeg er hjemme med sykt barn en dag? At vi har spysyka i hus? At vi har vært på fjelltur? Jeg deler veldig lite fra privatliv sånn sett, men kommer av og til med et bilde fra f.eks. et selskap eller noe vi har vært på, men ikke hver gang... Jeg tenker at siden det er både venner og bekjente - antall ca 350 - jeg er selektiv, så jeg legger ikke til absoultt alle jeg noen gang har møtt, men kolleger og gamle kolleger, gamle naboer fra der jeg vokste opp, noen av de jeg har gått i klasse med - men ikke alle........ så det har faktisk blitt et stort antall, men sannheten er at jeg ikke har noe med 90 % av disse vennene... så da har jeg ikke behov for at alle disse skal vite om absolutt alt jeg gjør i hverdagen. Og at jeg sliter med sykdom, det vet mine nærmeste venner og kolleger, uten at jeg skriver om det på veggen. Jeg har ikke behov for masse sånn "god bedring" osv. fra folk som egentlig driter i meg Jeg syns det er spennende å følge med på hva gamle bekjente gjør nå, ungene deres, ting og tang, også er det lettere å kjenne de igjen når jeg møter de på kjøpesenteret hehe.... jeg har vært borti noen tilfeller der de har forandra seg så masse, hadde det ikke vært for at jeg hadde sett de på facebook, hadde jeg aldri kjent de igjen Anonymkode: 36307...b63
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 For meg er sosiale medier kun reklame. Jeg legger derfor kun ut superhappy megaflotte naturbilder på Instagram. Sånn "se hvor sporty jeg er som er ute i fjellet hele tiden". Til stor irritasjon for sofaslitere På FB så deler jeg ett og annet turbilde og en sjelden gang noe politisk fordi jeg er kjempefrustrert. Deler ikke sivilstatus eller ting med venner. De kan godt tagge meg men jeg tagger aldri andre. Mitt ønske er å ikke synes for mye, men akkurat nok til ikke å bli glemt. Anonymkode: 1e731...f78 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Er vel en del av oss i den kategorien også. Er litt aktiv i perioder men så blir jeg lei og dropper å logge inn på hele greia for en stund. Tror det er sunt å kunne koble helt i fra om man ønsker det. Facebook har aldri vært min ting og jeg kom sent i gang med det og har ikke vært der så mange år tilsammen. Synes det egentlig er veldig falskt, men har blitt litt flinkere på å "profilere" meg selv i et positivt lys der inne. Det er jo det hele saken går ut på der inne. Kjedelig spør du meg. Anonymkode: d56c3...697
perplexed Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Som AB over sier så er jo facebook kun egenreklame for å vise hvor flink/pen/veloppdratt/rik etc man er. Jeg deler sjelden noe som helst på facebook, hender jeg legger ut noe på instagram, men det er jo bare bilder av mennesker, eller noe jeg synes er fint. Ingenting som beskriver hverdagslige ting. Jeg deler kun ting som jeg synes det er fint å se at andre deler også. Bilder av mennesker som ikke er oppstilte, flott natur eller et morsomt/fint utrykk av et bybilde. Ting som er morsomme. Statusoppdateringer som beskriver hva vedkommende gjør er så dørgende kjedelig, jeg har blokkert alt og alle som skriver sånt på facebook.
Gjest canacas Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Jeg deler såpass lite så når jeg først gjør noe får jeg en storm av meldinger og likes. Ellers har jeg ganske oppegående og morsomme folk på vennelista, så jeg leser ofte der inne. Og skriver kommentarer. Flere av mine venner er samfunnsdebattanter også, så jeg lærer jo en del og kan diskutere litt.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Det går ikke an å dele for lite på Facebook. Anonymkode: e2893...4da
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 Jeg er definitivt en "underdeler" på Facebook og er ikke spesielt aktiv. Hender jeg linker eller deler noe for å ikke forsvinne helt. Litt rart at man blir ansett som kjedelig ved å ikke "by på seg selv" - når jeg ikke er særlig aktiv er det jo nettopp fordi jeg gjør ting. Jeg hadde verdens hyggeligste juleferie i USA og da var jeg ikke på Facebook overhodet, hadde ikke engang med meg PC. De beste øyeblikkene i livet glemmer man jo å oppdatere på sosiale medier. Anonymkode: 4f2b8...592
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 Er ca et bilde i uka på Instagram mye eller lite? Jeg følger folk, som legger ut daglig, og synes det er gøy med en slags bildeblogg fra de. Selv om jeg selv ikke vil dele mine daglige gjøremål med andre. Ergo ingen personlige bilder. Aldri bilder hjemmefra og i hvert fall ingen selfies. Anonymkode: 1e731...f78
Sirah Skrevet 31. januar 2017 #9 Skrevet 31. januar 2017 Jeg er nok en undersharer på Facebook. Jeg deler nesten aldri noe, og de få gangene jeg gjør det så er det ofte et bilde av hundene 😂 Jeg bruker messenger en god del, og er medlem i en del grupper i forbindelse med jobb/hobby men det er det. Innimellom tenker jeg at jeg kanskje burde by litt mer på meg selv, men så kommer jeg over en skikkelig oversharer og tenker næh.... Tror ikke det
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #10 Skrevet 31. januar 2017 Jeg deler mindre og mindre, i takt med flere og flere halvkjente venner på lista. Bruker fb mest til å lese nyheter og forskning. Har aldri vært på Instagram. Entype undersharing er de som sjekker inn på sykehus og ikke skriver hvorfor. Wtf liksom..? Anonymkode: d676d...020
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #11 Skrevet 31. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg deler mindre og mindre, i takt med flere og flere halvkjente venner på lista. Bruker fb mest til å lese nyheter og forskning. Har aldri vært på Instagram. Entype undersharing er de som sjekker inn på sykehus og ikke skriver hvorfor. Wtf liksom..? Anonymkode: d676d...020 Facebook til å lese forskning? Anonymkode: e2893...4da 1
SunnivaOslo Skrevet 2. februar 2017 #12 Skrevet 2. februar 2017 (endret) Jeg legger ut ting med måneders mellomrom egentlig. Samme med instagram. Snap er vel 1-4 x i uka. Dvs noen ganger kun 1 Snap pr uke,andre ganger flere.. liker ting på face og instagram og kommenterer av og til. Endret 2. februar 2017 av SunnivaOslo autocorrect
Gjest antbug Skrevet 2. februar 2017 #13 Skrevet 2. februar 2017 Kanskje de mest ekstreme oversharerne tror at folk som ikke deler bare sitter hjemme og sturer det meste av tiden og ikke har noe å skrive om, men jeg tror egentlig de er mest opptatt av seg og sitt og knapt legger merke til hva andre driver med.
palamina Skrevet 2. februar 2017 #14 Skrevet 2. februar 2017 På 31.01.2017 den 11.04, AnonymBruker skrev: Det går ikke an å dele for lite på Facebook. Anonymkode: e2893...4da Men det går tydeligvis an å være for lite pålogget der, for er man først medlem må man få meg seg alle beskjeder som gis på fb! Har fått "kjeft" av de andre håndball-foreldrene jeg fordi jeg ikke prioriterer å henge der den siste timen før trening, to dager i uka + før kamper og cuper. For da skal kjøring til og fra arrangeres og ditt og datt diskuteres innpå fb. Lyst til å slette meg fra hele greia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå