AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #1 Skrevet 31. januar 2017 Jeg er 30 år, 165 cm og veier 49 kg. Har alltid vært veldig slank, men etter at jeg fikk barn for 4 år siden har jeg gått fra å veie 55 kg til 49 kg. Jeg har en typisk "guttekropp"; ingen hofter i det hele tatt. Små pupper og ikke særlig mye rumpe, hvertfall ikke nå. Har alltid hatt litt komplekser for dette. Det jeg har av fett er samlet på magen. Jeg er i sinnsykt dårlig form og spiser dårlig. Har lyst å begynne å trene, men vet ikke hvor jeg skal begynne! Har litt noia for å gå på treningssenteret og å stå å kløne med vekter mens jenter med flate mager og squatrumper flyr rundt meg.. Er redd for å trene kondisjon da jeg ikke vil gå ytterlige ned i vekt.. Har sånn hjemmetrening med egen kroppsvekt noe som helst effekt? (Tenker på Youtube treningsvideoer osv).. Anonymkode: 33d92...75f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #2 Skrevet 31. januar 2017 Når du er utrent har all trening effekt. Så det er bare å gå i gang. Selv trener jeg en del hjemme. Jeg har en del erfaring med trening fra helsestudio, både fra trening med vekter og ulike gruppetimer. Jeg kombinerer litt av hvert av dette ved hjemmetrening . Jeg har derfor litt utstyr som lette håndvekter 1-3 kilo, en step-kasse, treningsball, vekter med borrelås til å feste rundt håndledd og ankler, hoppetau og slike gummistrikker med motstand, Jeg lager litt ulike programmer som jeg kjører intensivt til musikk og er våt av svette når jeg er ferdig. Så dette er i hvertfall god trening for meg. Jeg synes ikke du skal frykte helsestudio i form av perfekte kropper. Jeg er innom der i perioder og der er det mange ulike kroppstyper som er innom 😀 Og så er det litt hyggelig å sosialisere litt av og til 👍🏻 Bestill en gratis prøvetime og se om det kan være noe for deg da vel. Da får du også hjelp til å sette opp et treningsprogram for nybegynnere og de vil hjelpe deg litt i gang. Anonymkode: c1622...61a
Drakan Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 .... Du må spise mer. 49 kg er ikke normal kroppsvekt. Ha det gøy, du er ikke "feit", det er usunt å tenke at du har fett på magen. Nytt livet mer, du er et bra menneske og ser bra ut, og litt ekstra mat vil være bra for kroppen. 3
penny_ Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 (endret) Folk bryr seg for det meste kun om hvordan de selv ser ut på treningssenteret. Jenter ser mer på seg selv i speilet enn de ser på andre.. Ta en veiledningstime på treningssenteret ditt dersom de tilbyr det. Da kan du få satt opp et fullkroppsprogram i tillegg til at de viser deg hvordan øvelsene gjøres. Endret 31. januar 2017 av penny_ 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Skal du trene når du er så tynn så må du ta vare på kroppen din med nok mat også. Start der, gå opp fem kg, så har du litt å gå på i starten til du har kommet igang med både trenings og matrutiner. Anonymkode: 42fe2...ab5 3
camliiaa Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Hvis jeg var deg, hadde jeg nok fokusert mer på å få i meg nok mat som de andre sier, men også mer styrketrening(noe som også innebærer at du spiser mer de dagene du trener). Ta kontakt med det treningssenteret du vil trene på, og si at du vil ha en kort innføring i baseøvelser :-) dette innebærer knebøy, markløft, benkpress osv.. teknikk er viktig, så derfor hadde jeg nok spurt om de kunne hjulpet til med innføring, så du vet at du gjør drt riktig. Evt så kan du dra på gruppetimer, og kjenne om drt er noe for deg. All trening er bra trening! Men hvis du vil gå opp i vekt og bli fastere, så anbefaler jeg styrkeøkter og mer mat :-) er ingen ekspert! Men kanskje du kunne skrevet det samme på fitnessbloggen sitt forum? De kan kanskje hjelpe deg mer!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 Jeg kjenner meg igjen i deg, ts. Jeg veier også for lite, har det på magen, og er i sinnsykt dårlig form. Tør ikke gå på treningssenter på grunn av kondisen, for jeg puster og peser bare jeg skal opp ei trapp. Tenker ofte at jeg skal ta tak i det, men det blir med tanken...Følger tråden din. Anonymkode: b9507...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 Trening øker appetitten, så det er bare å gå i gang. Lange turer i terreng er bra, så kan du småløpe litt innimellom. Styrkeøvelser kan du gjøre selv hjemme i stuen med egen kroppsvekt, bare søk litt rundt på youtube ect. Det har super effekt! Anonymkode: 2b4f8...c73 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #9 Skrevet 31. januar 2017 Hvis du har økonomi til det, så anbefaler jeg å bruke en god PT over en periode. Det var veldig lærerikt og inspirerende og fikk meg i gang slik at jeg ikke slutta igjen sånn som hver gang tidligere. Og spis mer. Anonymkode: b0316...63e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #10 Skrevet 31. januar 2017 hva med kondisjon? begynn å løpe litt hver dag. squats er bra .. Anonymkode: b3229...3a2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #11 Skrevet 31. januar 2017 15 timer siden, Drakan skrev: .... Du må spise mer. 49 kg er ikke normal kroppsvekt. Ha det gøy, du er ikke "feit", det er usunt å tenke at du har fett på magen. Nytt livet mer, du er et bra menneske og ser bra ut, og litt ekstra mat vil være bra for kroppen. Jeg har ikke sagt jeg er feit Jeg skriver at jeg har komplekser for at jeg er for tynn. Jeg beskriver også at det jeg har av fett legger seg på magen. Med det mener jeg at fettet legger seg ikke på lår, rumpe,armer osv. Tro det eller ei, men det er mulig å ha fett på magen selv om man er tynn Jeg nyter livet, men har etter fødselen slitt med å komme meg opp igjen i vekt, da vekta raste når jeg var i ammeperioden:/ Tusen takk for alle tips her, skal prøve ut forslagene. Er litt skeptisk til for mye kondisjon til deg over her, for føler vekta bare vil rase mer ned om jeg begynner å jogge? Men jeg aner ikke. Får prøve å prioritere å bruke penger på PT. Anonymkode: 33d92...75f 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #12 Skrevet 31. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har økonomi til det, så anbefaler jeg å bruke en god PT over en periode. Det var veldig lærerikt og inspirerende og fikk meg i gang slik at jeg ikke slutta igjen sånn som hver gang tidligere. Og spis mer. Anonymkode: b0316...63e Takk, vil prøve dette. Møtes dere 1 gang i uken eller mer? TS Anonymkode: 33d92...75f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #13 Skrevet 31. januar 2017 Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Selv er jeg 164 cm og veier 48-49 kg, og det lille fettet jeg har samler seg på magen. Du vil nok merke at du ikke blir kvitt det lille fettet, for det er rett og slett sånn du er genetisk sammensatt. Jeg tror ikke du trenger å være redd for å gå ned mer i vekt hvis du trener kondisjon, for kroppen din har nok funnet en minimumsvekt som den jobber hardt for å ikke komme under. All trening vil være positivt når du er helt utrent, og jeg vil anbefale en blanding av kondisjon og styrke. Hvis du ikke har lyst til å gå på treningssenter, så kan du jo investere i noen treningsdvder (evt se gratis på youtube). Jillian Michaels' 30 day shred er en bra start for en utrent person. Da får du en effektiv økt som kombinerer styrke og kondisjon. Den tar bare 20-25 minutter og kan gjøres 6 dager i uka hvis du vil. Ellers kan du kanskje starte med styrketrening med kroppsvekt? Pushups, planke, dips, knebøy, utfall osv. Jeg vil uansett anbefale å drive med intervalltrening i starten, så du får en kondisjonsboost. Da vil all trening føles enklere. Det finnes også apper du kan laste ned for å ha oversikt over matinntaket. Det er viktig å spise nok for å få maksimalt ut av treningen, men tror som sagt ikke du vil oppleve vektnedgang med litt lett kondisjon og styrke. Lykke til! Anonymkode: eef30...9fa
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #14 Skrevet 31. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk, vil prøve dette. Møtes dere 1 gang i uken eller mer? TS Anonymkode: 33d92...75f Synes en gang i uken er optimalt. Ofte nok til å få treningsutbytte, og så rakk jeg en økt på egen hånd for å teste ut det jeg hadde lært og få det inn i mine rutiner. Siden jeg hadde ganske mange timer totalt lærte jeg ikke bare "et program", men nok til å kunne sette sammen øvelser selv. Rakk å få god teknikk på baseøvelsene og øke ganske mye i vekt. Jeg hadde 25 timer. 10 er sikkert nok, men ville ikke hatt mindre enn det. Hadde aldri trent styrke før, men var i ok kondisform. Men hvis du skal bruke så mye penger bør du gjøre litt research i forkant så du er sikker på å få en PT som er flink og som du har grei kjemi med. Jeg hadde et møte før vi startet for å snakke om målsettinger, skader osv. Bare ikke gjør noe dumt for økonomien! 😋 Anonymkode: b0316...63e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #15 Skrevet 31. januar 2017 Og kvinner SKAL ha litt fett på magen. Kvinnekroppen har høyere fettprosent. Vi holder ut lenger i katastrofer og langdistanseidrett! 👍🏼 Ikke noe galt i å ha musler i tillegg selvfølgelig. Anonymkode: b0316...63e
penny_ Skrevet 1. februar 2017 #16 Skrevet 1. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Får prøve å prioritere å bruke penger på PT. Anonymkode: 33d92...75f Det er overhodet ikke nødvendig. Det er bare å lese seg litt opp selv.
Forundret.. Skrevet 1. februar 2017 #17 Skrevet 1. februar 2017 På 31.1.2017 den 4.19, Drakan skrev: .... Du må spise mer. 49 kg er ikke normal kroppsvekt. Ha det gøy, du er ikke "feit", det er usunt å tenke at du har fett på magen. Nytt livet mer, du er et bra menneske og ser bra ut, og litt ekstra mat vil være bra for kroppen. Leste du det samme innlegget som meg mon tro..
LeoxBarca Skrevet 1. februar 2017 #18 Skrevet 1. februar 2017 På 31.1.2017 den 3.33, AnonymBruker skrev: Jeg er 30 år, 165 cm og veier 49 kg. Har alltid vært veldig slank, men etter at jeg fikk barn for 4 år siden har jeg gått fra å veie 55 kg til 49 kg. Jeg har en typisk "guttekropp"; ingen hofter i det hele tatt. Små pupper og ikke særlig mye rumpe, hvertfall ikke nå. Har alltid hatt litt komplekser for dette. Det jeg har av fett er samlet på magen. Jeg er i sinnsykt dårlig form og spiser dårlig. Har lyst å begynne å trene, men vet ikke hvor jeg skal begynne! Har litt noia for å gå på treningssenteret og å stå å kløne med vekter mens jenter med flate mager og squatrumper flyr rundt meg.. Er redd for å trene kondisjon da jeg ikke vil gå ytterlige ned i vekt.. Har sånn hjemmetrening med egen kroppsvekt noe som helst effekt? (Tenker på Youtube treningsvideoer osv).. Anonymkode: 33d92...75f Ville på det aller sterkeste anbefalt deg og gå tur eller jogge rolig to ganger i uken. Dette ville jeg komplimentert med god og langvarig tøying av alle kroppsdeler. Det er mange gode "tutorials", på YouTube. Grunnleggende styrke trening med egen kroppsvekt 2 ganger i uken i tillegg, så har du det du trenger. Kanskje sleng inn noen yoga-øvelser. Dette vil ikke gi deg drømmekroppen, men forberede nervesystemet og blodomløpet, hjerte og lunger til tyngre mer "komplisert" trening senere. I tillegg venner du deg til regelmessig trening. Hvis du har noen ubalanser eller svakheter i kroppen, vil du også ganske kjapt finne ut hvor de er og hva som skulle være problemet. Dette er min mening, og kanskje det ikke funker for alle. Selv liker jeg og trene for funksjon - og ser på eventuelle estetiske goder som en bi-effekt (driver med kampsport, yoga, og moderat vektløfting av typen olympiske løft og styrkeløft). Det er uansett en livsstil, og husk at små mengder er bedre enn ingenting i det hele tatt. Tror mange folk starter med for mye, så klarer de og holde det i 2-3 måneder og faller av lasset, til slutt ender de opp verre enn de startet.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #19 Skrevet 1. februar 2017 På 31.1.2017 den 20.17, AnonymBruker skrev: Er litt skeptisk til for mye kondisjon til deg over her, for føler vekta bare vil rase mer ned om jeg begynner å jogge? Men jeg aner ikke. Får prøve å prioritere å bruke penger på PT. Anonymkode: 33d92...75f Litt kondisjonstrening vil absolutt ikke gjøre deg tynnere. På en rolig joggetur på en halvtime forbrenner du ikke mer enn ca 200 kcal med din vekt. Og du blir så sulten av friske turer ute at du spiser opp det du har forbrent før du er ute av treningstøyet. Ikke vær redd for kondisjonstrening, det er bare positivt. Anonymkode: 2b4f8...c73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå