AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Hei! Litt krise her. For bare å legge til; Til vanlig ville pus ha fått sove inne hos oss. I dag var vi på besøk hos tante til samboer, og under middagen så sier ei vennine av henne at de har en kattunge igjen som de ikke får gitt bort, og derfor skulle de ta livet av den i morgen. Den var nå blitt nesten 5 mnder, og de ville ikke ha den mer. Motbydelige mennesker, jeg vet. I hvertfall, dette hadde ikke jeg hjerte til å høre på, så sa at hvis det var slik det skulle være så tar jeg med glede den katten. Så sånn ble det, pus ble med oss hjem i dag. Han har fått være i fred og ligge under sofaen. I de siste timene har han kommet frem, og er veldig kjælen. Problemet er at vi har en liten baby som sover i naborommet vårt. Vi har ikke babycall, og har derfor dørene åpne på natten så vi hører henne. Pus har allerede hoppet opp i senga hennes, så jeg tørr ikke ha dørene åpne i natt. Problemet er da hvor katten skal være. Vi har ikke flere rom som skilles med dør, så da blir det badet eller kjelleren. Og kjelleren er definitivt uaktuelt fordi det er klamt og kaldt der. I morgen skal vi selvfølgelig ut å kjøpe babycall og da får han sove på stua/ soverommet vårt. Som dere kanskje skjønner så var dette en slags "spontanadopsjon" og derfor fikk vi ikke ordnet med alt før han ble med oss. Fra i morgen av så løser det seg, så er snakk om en natt. Døren til vårt rom kan ikke være lukket for da hører vi ikke babyen. Tenkte på badet, der er det varmt og han kan ha en liten seng der. Skal selvfølgelig legge ut masse vann og mat, og kattedo. Hva tenker dere? Går det for en natt? Anonymkode: adb3c...13f 3
Kontormus Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Det går fint for en natt! Og heldige lille pusen som traff deg. 8
LiljaMarie Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Det går bare fint tenker jeg for en natt. Så lenge den virker litt trygg nå. Dere virker som ansvarsfulle mennesker. Skulle ønske det var mange som tenkte som dere. Lykke til med ny pus. 3
Torden Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Skru ned varmen litt så det ikke blir for varmt. Og så er det nok med litt mat, og friskt vann. 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Ikke noe problem. Dere er god som gull Anonymkode: 7b011...a65 2
Epiphany Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Ikke noe problem. Varmer dyreelsker-hjertet mitt å se at det fortsatt finnes gode mennesker som dere. Lykke til videre! 3
Alenia Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 Selvfølgelig går det fint 💕 Snille dere ❤️ Pusen min (blitt stor nå) fikk husarrest pga innendørs løpetrening på badet hver natt en periode som liten- bodde dog i liten leilighet og det var eneste muligheten jeg hadde for å få litt søvn.. hun led ingen nød, hadde vann, do og litt mat der inne og resten av døgnet var hun sammen med meg.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #8 Skrevet 31. januar 2017 (endret) TS her! Tusen takk for gode svar! Da blir det en natt på badet. Heldigvis står vi opp tidlig så blir ikke mange timene. Er bare vondt i hjertet å "lukke" en kattunge inne på den måten, men heller det enn at han ikke skulle få sjansen til et godt liv! Vi har hatt katt før, og har gode uteområder, så han får et fint liv! Ja, jeg vet! Ble helt kvalm av ekle kjerringa. Satt å småpratet om det som om det var snakk om å gå ut med søpla.. Sa bare at vi tar katten, også dro vi bare. Virker heldigvis som at de har vært snille med han da, for han ble veldig fort trygg og er veldig kjælen! Anonymkode: adb3c...13f Endret 1. februar 2017 av Sulosi Sitat slettet 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #9 Skrevet 31. januar 2017 Det går nok greit, men jeg hadde heller flyttet baby inn på vårt soverom for ei natt, slik at pus kunne vært på stua. Anonymkode: ca7c4...f3d 2
Gjest HappyWaffle Skrevet 31. januar 2017 #10 Skrevet 31. januar 2017 herre jeg hater sånne mennesker! Du har et hodt hjerte ts❤️ Håper vedkommende nå kastrerer katten sin slik at det ikke blir flere kull! Hadde ikke klart å respektere dem mer hvis katter hadde fått flere kull, hodeløse mennesker altså.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #11 Skrevet 31. januar 2017 Legg inn noe katten kan ligge på som er over badgulvet i tilfelle det blir for varmt. Ellers går det for en natt Anonymkode: f24c5...3a9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #12 Skrevet 31. januar 2017 Grusomme mennesker! Du er fin Hvordan går det med pus? Anonymkode: 80404...4da 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #13 Skrevet 31. januar 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grusomme mennesker! Du er fin Hvordan går det med pus? Anonymkode: 80404...4da Hei! Ts her! Takk som spør! Pus har det fint, natten gikk bra. Var inne med han til rundt 4-5 i morges for jeg fikk så dårlig samvittighet for å stenge han vekk fra oss. Når jeg endelig gikk å la meg så hadde han også sovnet i kurven sin Fant en kurv jeg pleier å ha strikkegarn i som har ganske god størrelse og "bygde" et lite rede Der trivdes han. Han lå i kurven når jeg kom inn i dag morges, og ser at han har gått på do i kassa, drukket og spist litt, så det er vel gode tegn? I dag har han måtte være litt alene fordi jeg måtte på skolen. Heldigvis har mannen pappaperm og måtte kun i et møte (han blir med på mndsmøte i permisjonen), så han var bare borte i litt over 1 time. Som sagt, dette var ikke en planlagt katt så vi kunne ikke "tilpasse" timeplanen på så kort varsel, ellers ville vi passet på at han kom mens noen var hjemme noen dager. Ellers holder pus seg mest på badet. Han syntes babyen er litt skummel fordi hun lager litt høye lyder. Vi har døren åpen og sitter mye inne med han (sitter her faktisk nå mens jeg skriver) og han kommer frem og koser. Tenkte å la han få den tiden han trenger til å bestemme selv når han vil utforske huset Han er veldig fin og virker trygg Er litt redd for å gjøre "feil" fordi jeg ikke har hatt en kattunge på mange år, og han var ikke planlagt så har ikke helt fått lest meg opp. FORRESTEN: Noen dere ute som vet når vi skal ta han til dyrlegen? Jeg tror ikke han har fått noen vaksiner, sjekk eller noe som helst, så er usikker. Den forrige katten betalte vi for og da fikk vi med en liten "bok" om hvilke vaksiner hun hadde fått, og når tid hun burde kastreres osv. Nå er jeg litt usikker.. Burde jeg lage en dyrlege avtale nå for allmennsjekk og vaksiner eller skal vi vente til han skal kastreres? Han skal ikke gå ut før han er kastrert, så frem til da blir han en innekatt hvis det har noe å si. Anonymkode: adb3c...13f
Gjest HappyWaffle Skrevet 31. januar 2017 #14 Skrevet 31. januar 2017 Noe sier meg at de forige eierne ikke har tatt seg bryet med å ta pus til dyrlegen, så det kan dere gjøre med en gang. Da kan den chippes og få første vaksinen
Krutthøna Skrevet 31. januar 2017 #15 Skrevet 31. januar 2017 (endret) Så flott av dere å ta katten Så lenge katten i går ute, kan du fint drøye det litt med å ta den til dyrlengen....men, den bør om ikke så lenge få en vaksine, og kastreres. Ormekur er et must om katten skal eller går ute. Etter hver som dere blir kjent med katten og katten blir kjent med omgivelsene, vil det ikke være problem å la de være alene noen timer om dagen Endret 31. januar 2017 av Krutthøna
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #16 Skrevet 31. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Ts her! Takk som spør! Pus har det fint, natten gikk bra. Var inne med han til rundt 4-5 i morges for jeg fikk så dårlig samvittighet for å stenge han vekk fra oss. Når jeg endelig gikk å la meg så hadde han også sovnet i kurven sin Fant en kurv jeg pleier å ha strikkegarn i som har ganske god størrelse og "bygde" et lite rede Der trivdes han. Han lå i kurven når jeg kom inn i dag morges, og ser at han har gått på do i kassa, drukket og spist litt, så det er vel gode tegn? I dag har han måtte være litt alene fordi jeg måtte på skolen. Heldigvis har mannen pappaperm og måtte kun i et møte (han blir med på mndsmøte i permisjonen), så han var bare borte i litt over 1 time. Som sagt, dette var ikke en planlagt katt så vi kunne ikke "tilpasse" timeplanen på så kort varsel, ellers ville vi passet på at han kom mens noen var hjemme noen dager. Ellers holder pus seg mest på badet. Han syntes babyen er litt skummel fordi hun lager litt høye lyder. Vi har døren åpen og sitter mye inne med han (sitter her faktisk nå mens jeg skriver) og han kommer frem og koser. Tenkte å la han få den tiden han trenger til å bestemme selv når han vil utforske huset Han er veldig fin og virker trygg Er litt redd for å gjøre "feil" fordi jeg ikke har hatt en kattunge på mange år, og han var ikke planlagt så har ikke helt fått lest meg opp. FORRESTEN: Noen dere ute som vet når vi skal ta han til dyrlegen? Jeg tror ikke han har fått noen vaksiner, sjekk eller noe som helst, så er usikker. Den forrige katten betalte vi for og da fikk vi med en liten "bok" om hvilke vaksiner hun hadde fått, og når tid hun burde kastreres osv. Nå er jeg litt usikker.. Burde jeg lage en dyrlege avtale nå for allmennsjekk og vaksiner eller skal vi vente til han skal kastreres? Han skal ikke gå ut før han er kastrert, så frem til da blir han en innekatt hvis det har noe å si. Anonymkode: adb3c...13f Signerer alle andre som sier at en natt på et lunkent bad, med vannkopp, mat og dokasse går helt fint for den lille gutten. Vetrinærtimen tenker jeg det samme om som HappyWaffle skrev: 11 minutter siden, HappyWaffle skrev: Noe sier meg at de forige eierne ikke har tatt seg bryet med å ta pus til dyrlegen, så det kan dere gjøre med en gang. Da kan den chippes og få første vaksinen Ta det fortest mulig så får den lille både sin første vaksine, chip'en sin, du blir off. registrert som eier og den lille gutten blir sjekket for øremidd og andre ufyse greier som kan plage små katter. Mat til kattunger har veterinæren også En av de gode tingene med å vaksinere tidlig (han skal ha 3 doser nå de første ukene), - en av de gode tingene med å vaksinere ham nå og ikke vente, er at en god del av de smittsomme sykdommene like gjerne følger med på klær og sko. Noen smitter først ved direktekontakt, mens andre som sagt smitter lystelig dersom den følger med et par sko inn. FIP er en av disse som smitter f.eks. via sko som har vært i kontakt med syk katts avføring. Vaksine mot FIP er en tilleggsvaksine, - sånn for å ha det nevnt. Anonymkode: 5044a...008 1
Sulosi Skrevet 1. februar 2017 #17 Skrevet 1. februar 2017 Tråden er ryddet for oppfordringer til bruk av vold. Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #18 Skrevet 2. februar 2017 Åååå, så heldig både pus og dere er! Anonymkode: 09b66...8dc
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #19 Skrevet 4. februar 2017 På 31.1.2017 den 21.20, AnonymBruker skrev: Signerer alle andre som sier at en natt på et lunkent bad, med vannkopp, mat og dokasse går helt fint for den lille gutten. Vetrinærtimen tenker jeg det samme om som HappyWaffle skrev: Ta det fortest mulig så får den lille både sin første vaksine, chip'en sin, du blir off. registrert som eier og den lille gutten blir sjekket for øremidd og andre ufyse greier som kan plage små katter. Mat til kattunger har veterinæren også En av de gode tingene med å vaksinere tidlig (han skal ha 3 doser nå de første ukene), - en av de gode tingene med å vaksinere ham nå og ikke vente, er at en god del av de smittsomme sykdommene like gjerne følger med på klær og sko. Noen smitter først ved direktekontakt, mens andre som sagt smitter lystelig dersom den følger med et par sko inn. FIP er en av disse som smitter f.eks. via sko som har vært i kontakt med syk katts avføring. Vaksine mot FIP er en tilleggsvaksine, - sånn for å ha det nevnt. Anonymkode: 5044a...008 Nei, FIP smitter IKKE via sko! FIP kommer av at coronavirus muterer. Veldig mange katter har coronaviruset, veldig få av disse utvikler FIP. FIP er 100% dødelig, og det finnes ingen vaksine som virker skikkelig! En katt som har FIP kan ikke rekke å smitte noen før den dør, for en mutasjon er ikke smittsom. Kanskje lese deg opp på dette før du skremmer folk? Grunnvaksine består av TO vaksiner med 3-4 ukers mellomrom. De som vaksinerer tre ganger er folk med mange katter=høyt smittepress. De begynner da å vaksinere allerede ved 8 ukers alder, og da må katten ha tre vaksiner. En av de tingene som faktisk kan smitte via sko er ringorm, og det finnes det ingen vaksine mot... Anonymkode: 41048...07d
Tvist Skrevet 4. februar 2017 #20 Skrevet 4. februar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, FIP smitter IKKE via sko! FIP kommer av at coronavirus muterer. Veldig mange katter har coronaviruset, veldig få av disse utvikler FIP. FIP er 100% dødelig, og det finnes ingen vaksine som virker skikkelig! En katt som har FIP kan ikke rekke å smitte noen før den dør, for en mutasjon er ikke smittsom. Kanskje lese deg opp på dette før du skremmer folk? Grunnvaksine består av TO vaksiner med 3-4 ukers mellomrom. De som vaksinerer tre ganger er folk med mange katter=høyt smittepress. De begynner da å vaksinere allerede ved 8 ukers alder, og da må katten ha tre vaksiner. En av de tingene som faktisk kan smitte via sko er ringorm, og det finnes det ingen vaksine mot... Anonymkode: 41048...07d Vil bare legge til at ringorm er helt ufarlig, både jeg og kattene har hatt det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå