Gjest Anonym Bruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 (endret) Mange menn har ofte igjennom tidene gjitt utrykk for at dama er "potte sur" men forsøker å tilgji og vise forståelse ettersom ein har misstanke om at det har samanheng med "mensen-uka" ...........Undres ofte på korleis kvinnfolk flest opplever mensen-uka,og forholdet overfor menn.... Endret 30. januar 2017 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Søtt at de tror det..det er et fåtall kvinner som påvirkes i den graden av menstruasjon. Stort sett er det bare en dårlig unnskyldning eller kamuflasje når man trenger omsorg. Anonymkode: 4844b...4cb 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #3 Skrevet 31. januar 2017 Merker ikke til at jeg har mensen. Det med at mensen påvirker humøret har jeg kun fått høre fra menn som en diss. Hvis man setter ned foten eller sier sin mening og han ikke er enig "har du mensen eller? !". Det mange venninner derimot sier påvirker humøret er p piller. Derfor bruker ikke jeg p piller har helt naturlig syklus og ingen smerter eller bivirkninger av naturlig mens som humørsvingninger. Anonymkode: a44bf...f12 5
Drakan Skrevet 31. januar 2017 #4 Skrevet 31. januar 2017 Anser det som grunnløst, om en fyr hadde spurt om jeg hadde mensen for et eller annet, ville jeg spurt han om han ønsket et kortere liv. Humøret mitt er ikke påvirket av mensen, men jeg vet at noen kvinner blir sterkere påvirket under syklusen en andre, noen er mer resistent slik som meg. Det er derimot helt unødvendig å dra inn mensen, da det er naturlig og ikke burde ha noe å si.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #5 Skrevet 31. januar 2017 Tror det har mest å gjøre med at en del har mange plager relatert til mensen; smerter, lekkasjer, kraftige blødninger som gjør dem slapp, stadige skift nedentil, inkludert om natta, passe på hygiene, lekkasje, osv. osv., samtidig som man gjerne er i full jobb, kanskje har barn, trener, osv., og da tenker jeg at lunta kan bli litt kortere. Jeg er heldig; jeg har absolutt ingen plager i det hele tatt. Men straks jeg er sint for noe, selv om det er berettiget, så kommer den der; harr'u mensen eller?? Som kan defineres som en form for hersketeknikk. Anonymkode: 63612...f31 12
Derpderp Skrevet 31. januar 2017 #6 Skrevet 31. januar 2017 Humøret mitt endrer seg bare dagen før jeg får mensen, det er nemlig eneste dagen i måneden jeg synes barn er ok å ha rundt meg. Kan til og med synes de er søte. Som regel opplever jeg bare at det der med mensen blir brukt som en hersketeknikk. Om jeg har en dårlig dag eller er sur har det sannsynligvis ingenting å gjøre med mensen, og om jeg kommer med et veloverveid argument kan det ikke feies bort med at uenigheten skyldes mensen. 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 Mensen i seg selv er grei nok, men uken før? Jeg er for det meste suicidal, aggressiv og svært, svært deprimert. Har med årene lært å unngå mennesker i denne perioden. Anonymkode: a53a0...a0f
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #9 Skrevet 1. februar 2017 Ingenting annerledes. Anonymkode: 66c3c...a47
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #10 Skrevet 1. februar 2017 I dagene før mensen er jeg litt mer irritabel. Og når mensen kommer så er jeg mer følsom, griner oftere og mer av filmer osv. Ingen surhet Anonymkode: a5c52...e1a
CoolSistah Skrevet 1. februar 2017 #11 Skrevet 1. februar 2017 Jeg opplever at spørsmålet "har du mensen?" kan være en lettvint måte å slippe å stå til ansvar for noe. La oss si at mannen i et parforhold hadde lovet å lage middag, men glemte å gjøre det. Når dama kommer hjem fra jobb og blir skuffet, avfeier mannen hennes frustrasjon med dette spørsmålet. Kvinnen kan ikke få utløp for frustrasjonen etter dette (men heller bare sette igang med middagen), fordi uansett hva hun sier vil det være "fordi hun har mensen". Det går liksom ikke an å diskutere videre. I tillegg må man demonstrere en påtatt lykke, for å motbevise at man er sur. Jeg lar meg ikke affektere av spørsmålet lengre, det har jo ingenting med saken å gjøre, men når jeg var yngre satte det en effektiv stopper for all diskusjon. Men når jeg tenkte meg om, ville jeg jo aldri anklaget han for å ha vondt i hodet f.eks. og at det var grunnen til at han var sur, om JEG hadde gjort noe galt og han tok det opp. Heldigvis er det svært få menn som bruker denne formen for hersketeknikk. De fleste er ekstra omsorgsfulle når man har mensen, etter min erfaring ihvertfall. Det er det jo sjelden behov for, om man ikke har sterke smerter osv da, men det er veldig søtt gjort! Da passer jeg på å være litt ekstra snill med han når han har "The Manflu" også😁 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #12 Skrevet 1. februar 2017 Ingenting annerledes. Kunne til og med gi eksen blow job, fordi jeg elsket han! Men vi var på reise og jeg utsatte mensen med noen drittpiller og ble nærtagende og sippeferdig, så det gjør jeg aldri igjen! Anonymkode: 57454...ea2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #13 Skrevet 2. februar 2017 Synes kvinner som ikke har mensplager er så heldige!!! Selv sliter jeg med pms. Jeg blir så sur og grinete for ingen verdens ting. Heldigvis varer det bare 2-3dager. Starter gjerne dagen før mens og gir seg etter 2-3dager. Anonymkode: a9d11...0ce
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #14 Skrevet 2. februar 2017 I følge legen er jeg en av de 8% som har verst mulig pms. Typen min holder så vidt ut alle tårene og det som verre er, ofte stenger jeg meg bare inne for både hans skyld og min egen da jeg ikke er sosialt fungerende overhode. Rart hvordan man vil ende livet, og bare en dag etter mensen er kommet er man glad igjen 😟 Anonymkode: 0da45...b2c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #15 Skrevet 2. februar 2017 Jeg får også en haug cyste-akne, blir svimmel, insomnia og kvalm hver mnd, ca 7-4 dager før mensen. Sterke hormoner i drift hver eneste mnd. Anonymkode: 0da45...b2c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #16 Skrevet 2. februar 2017 De siste 4-5 dagene før mens sover jeg ikke. Som i ikke i det hele tatt. Når mensen da starter, er jeg alt annet enn opplagt for ekstreme mage- og ryggsmerter, kvalme og oppkast, migrene, besvimelser og x antall dusjer om dagen. Legg til sult fra helvete, å måtte stå opp 7-8 ganger hver natt for å skifte, jernlagre på null og masse ekstra vask av klær, gulv og møbler mens jeg må karre meg rundt på krykker pga korsryggen - da er ikke akkurat humøret på topp og jeg er IKKE i stand til å takle kritikk eller konflikter på en adekvat måte. Det betyr ikke at jeg er ustabil fordi jeg har mensen direkte, men fordi livet mitt er et helvete de dagene det står på som verst. Vis meg den personen som kun smiler seg gjennom den slags plager etter kanskje 10 timers søvn på 10 dager. Anonymkode: 2c9d1...055
_Malene Skrevet 2. februar 2017 #17 Skrevet 2. februar 2017 Jeg går ikke på hormonell prevansjon, da jeg reagerer negativt på både kunstig og naturlig progesteron. Jeg får pms noen dager før mens. Da er nivået av progesteron høyt, og det merker jeg på humøret. Med en gang mensen kommer, blir jeg i godt humør. Tiden fra mens til eggløsning er jeg som regel frk positiv og i supergodt humør og er veldig kåt, om jeg skal si det rett ut
Gjest antbug Skrevet 2. februar 2017 #18 Skrevet 2. februar 2017 Jeg har aldri merket noe til humørendringer i forbindelse med mensen. En del kvinner blir mer nærtagende og humørsyke, men sånn totalt sett må jeg si at jeg synes det ser ut som menn blir langt mer påvirket av hormonene sine og humørsvingningene de forårsaker enn kvinner...
Gjest Supersnella Skrevet 2. februar 2017 #19 Skrevet 2. februar 2017 Jeg er et helvete å være rundt uka før mens altså. Veit jeg er det så prøver å beherske meg, men det er akkurat som at jeg mister noen grenser... Det er for det meste mannen min det går utover og jeg syns oppriktig synd på han den uka. Når jeg først får mens derimot blir jeg kjempe kosete og følsom.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #20 Skrevet 2. februar 2017 27 minutter siden, _Malene skrev: Jeg går ikke på hormonell prevansjon, da jeg reagerer negativt på både kunstig og naturlig progesteron. Jeg får pms noen dager før mens. Da er nivået av progesteron høyt, og det merker jeg på humøret. Med en gang mensen kommer, blir jeg i godt humør. Tiden fra mens til eggløsning er jeg som regel frk positiv og i supergodt humør og er veldig kåt, om jeg skal si det rett ut Ja, dette med sexlyst glemte jeg blir sex på to ben fra noen dager etter mens og til ca 5-7 dager før mens, da er det akkurat som om jeg tørker inn på alle mulige måter Anonymkode: 0da45...b2c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå