Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #1 Skrevet 7. desember 2004 Jeg har ikke så mye melk, jeg gir babyen min MME i tilegg til det lille heg har. Jeg pumper meg så ofte jeg kan/orker, men får ikke ut mer enn tilsammen ca 300 ml pr dag. Er dette nok til å oppretholde melkeproduksjonen? Jeg snakker da om tilsammen fra begge bryst.
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #2 Skrevet 7. desember 2004 Høres ikke ut som om du har for lite melk. Jeg får ut mellom 60 og 100 ml ved pumping hver dag. Gir i tillegg bare 200 ml MME pr døgn og denne karen vokser da vitterlig.... Hvor gammel er babyen din forresten?
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #3 Skrevet 7. desember 2004 Da må nok babyen din være mindre enn min. Snuppa mi 3 uker i dag, og hun spiser 100 ml pr måltid. Hun får 100 ml MME ca 5-6 ganger i døgnet og i tillegg ca 3 ganger morsmelk a 100 ml. Er dette for mye kansje?
14062003 Skrevet 8. desember 2004 #4 Skrevet 8. desember 2004 Barn spiser forskjellig! Ingen som får MM får for mye (sier boka, det finnes selvfølgelig få unntak). Det som blir pumpet ut kan variere veldig i forhold til hvor mye babyen får i seg. Noen får ut 20ml selv om de har overflod av melk, andre kan pumpe puppen så og si tom. Uansett får babyen mye mer ut av puppen enn noen pumpe kan klare. De kan imidlertid få for mye MME. Over 1 liter skal de ikke ha i døgnet. Da sies det at man bør begynne med fast føde. Men om babyen er under 4 mnd bør helsesøster rådføres før fast føde introduseres. Noen babyer spiser mer av flaske enn av pupp fordi de refleksmessig kan suge på alt som kommer i munnen deres. PS: Helsesøstra vår sa at gullet skulle ha 80ml hver 3. time (bastant) da han var ei uke gammel. Men det gikk ikke. Han sov 4-5 timer og spiste 100-150ml. MM jeg snakker om. Nå aner jeg ikke, for han får bare pupp.
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 9. desember 2004 #5 Skrevet 9. desember 2004 Men spørsmålet ditt var vel om det var nok til å opprettholde melkeproduksjonen, ikke om det var nok til babyen, siden du gir MME ved siden av? Melkeproduksjonen holdes i gang så lenge puppen tappes, og jo oftere du tapper (enten ved pumping eller mer effektivt ved pumping), jo mer blir det produsert. Jeg slet med produksjonen i begynnelsen og ammet så mye at jeg holdt på å bli gal. Men det hjalp, nå har jeg nok melk til småen og det er utrolig deilig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå