Gå til innhold

Hvorfor slipper Lothepus unna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på uttalelsene hans om hva som er mannearbeid og hva som er kvinnearbeid, hvorfor blir det ikke ramaskrik i media i form av feministiske kronikker og debatter? Slipper han unna bare fordi han er Lothepus? Er det sånn urban-Norge tror alle mannfolk i bygde-Norge sine holdninger er? 

Har personlig god sans for han og synes han er artig, men synes jo det er litt rart også? Folk klikker jo av mindre nå for tiden :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Kanskje han sier det med ett glimt i øyet, og folk oppfatter han som en trivelig kar?

• Liker 15
Skrevet

Fordi han er ikke så jævla seriøs.

• Liker 22
Skrevet

Det finnes fremdeles en generasjon av menn som han på bygdene, men de er jo daue snart, så da er det ikke så mye å bry seg om.

• Liker 6
Skrevet

Alle damene på Farmen (unntatt Kari, da, men det teller ikke) sier jo hele tiden at Lothepus er så hyggelig, snill og grei, så hvorfor skulle noen lage noe oppstyr? Lothepus er godt likt av de aller fleste, og nå får nok Fjorden Cowboys kanskje endelig det publikum programmet fortjener også, ikke akkurat tilfeldig at de reklamerer for det midt i Farmen Kjendis.

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, klompi skrev:

Kanskje det, men er jo fortsatt ikke helt stuerent?

Veldig enig, men antar at det er for å få oppmerksomhet nå når de kommer med ny sesong av Fjorden Cowboys og ny plate. Hjelper med litt flåsete uttalelser og medie-oppmerksomhet, da. Men for all del, kan godt hende han mener det også

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

For ingen hører på feminister. De bare dummer seg ut når de hyler ut. Hvis noen går amok for det der så er de ikke helt god i toppen. Ingen ville vel dumme seg ut og bevise for Norge at de er litt koko? De fleste tåler det der. Skulle tro visse kvinner ikke liker å være sitt eget kjønn når de reagerer på det med kvinnfolkarbeid og mannfolkarbeid. Får bli mann da:fnise: 

De fleste tar seg ikke nær av sånt, men tåler å høre litt ;) 

Endret av Axl Rose
Skrevet
16 minutter siden, Bootyhunter skrev:

For ingen hører på feminister. De bare dummer seg ut når de hyler ut. Hvis noen går amok for det der så er de ikke helt god i toppen. Ingen ville vel dumme seg ut og bevise for Norge at de er litt koko? De fleste tåler det der. Skulle tro visse kvinner ikke liker å være sitt eget kjønn når de reagerer på det med kvinnfolkarbeid og mannfolkarbeid. Får bli mann da:fnise: 

De fleste tar seg ikke nær av sånt, men tåler å høre litt ;) 

Tja, satser på du mener a la kvinnegruppa ottar-feminister nå, men det har jo aldri stoppet dem fra å si ifra akkurat

• Liker 2
Skrevet
46 minutter siden, klompi skrev:

Kanskje det, men er jo fortsatt ikke helt stuerent?

På tide at folk slutter med demme hårsårheten

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, RompeRusk skrev:

På tide at folk slutter med demme hårsårheten

Det er jeg helt enig i :)

• Liker 2
Skrevet

Hva jeg synes er mye mer sjokkerende, og som bør få mer oppmerksomhet er synet han har på dyr, det er veldig gammeldags og ganske grusomt.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, nurcos skrev:

Hva jeg synes er mye mer sjokkerende, og som bør få mer oppmerksomhet er synet han har på dyr, det er veldig gammeldags og ganske grusomt.

På hvilken måte? For meg virker det som om han er glad i dyr. Han driver vel noe med hester og er veldig glad i bikkja si, er det jeg har fått med meg hvertfall.

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Smørøye skrev:

På hvilken måte? For meg virker det som om han er glad i dyr. Han driver vel noe med hester og er veldig glad i bikkja si, er det jeg har fått med meg hvertfall.

På fjorden cowboys er det en hel episode hvor han prater om hvordan han slo i hjel den ene hunden sin med hammer, og hvor mange kattunger han har knekt nakken på.

Også har han jo med hunden sin på farlig sprengningsarbeid, og har mistet fler enn én hund til ulykker i jobbsammenheng.

Endret av nurcos
La til en setning
  • Liker 2
Skrevet

Er selv feminist, men tenker at mennesker skal få ha de meningene dem vil, så lenge det ikke påvirker andre negativt. Er en forskjell på å mene at menn og kvinner skal ha forskjellige arbeidsoppgaver, og på å spre kvinnehat og nedlatende kommentarer. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, nurcos skrev:

På fjorden cowboys er det en hel episode hvor han prater om hvordan han slo i hjel den ene hunden sin med hammer, og hvor mange kattunger han har knekt nakken på.

Har ikke sett det, så akkurat det kan jeg ikke uttale meg om :/ høres jo ganske forferdelig ut, men tror nok ikke han gjorde det for moro skyld. Ikke det inntrykket jeg har hvertfall, men jeg kan jo ta feil. Håper da ikke det!

Skrevet
1 minutt siden, Smørøye skrev:

Har ikke sett det, så akkurat det kan jeg ikke uttale meg om :/ høres jo ganske forferdelig ut, men tror nok ikke han gjorde det for moro skyld. Ikke det inntrykket jeg har hvertfall, men jeg kan jo ta feil. Håper da ikke det!

Nei, han gjorde det nok ikke for moro skyld, men det er jo alikevel ikke greit. Det er et gammelt og utdattert syn på dyrehold, og jeg synes det er rart at ikke flere har reagert på det.

• Liker 5
Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)
2 timer siden, klompi skrev:

Tja, satser på du mener a la kvinnegruppa ottar-feminister nå, men det har jo aldri stoppet dem fra å si ifra akkurat

Ikke så mange som hører på de akkurat.

1 time siden, nurcos skrev:

Også har han jo med hunden sin på farlig sprengningsarbeid, og har mistet fler enn én hund til ulykker i jobbsammenheng.

Nå lider ikke dyr som blir drept på den måten. Snakk heller om de som virkelig lar dyra lide til døde og som dreper for å ha det moro. Drittunger som sparker og er voldelig mot dyr. Når avliving går raskt så merker ikke dyra det. Folk reagerer ikke for det er ikke noe å reagere på. 

Endret av Axl Rose
Skrevet

Hvis de skal leve i ekte ånd slik det var på den tiden, så var det vel typisk manne og kvinnearbeid. Men i dagens samfunn er det (heldigvis) mer likestilling. Men jeg er også av den oppfatning at det ER jo forskjell på menn og kvinner rent fysisk da. En mann er jo fysisk sterkere enn en kvinne og er vel i så måte bedre rustet for fysisk hardt arbeid. Det vil jo ikke nødvendigvis si at en kvinne ikke kan klare det. Nå ser jeg på meg selv som en helt normalt fysisk sterk kvinne. Når jeg skulle flytte f.eks. så er det mye tungt som skal bæres. Jeg hadde ikke sjans til å bære vaskemaskinen, sammen med en mann. Nei der måtte det to mannfolk til. Og takk og lov for sterke menn:) dette var nå bare et eksempel, men skjønner ikke hvorfor det skal være så galt å innrømme at noen oppgaver egner seg bedre for menn og noen for kvinner. Derfor kan jeg til dels være enig med Lothe.

• Liker 3
  • Opprett ny...