AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 noen som vet hva jeg kan ha rett på når jeg nå blir alenemor? jeg jobber turnus og er avhengig av barnevakt, noe som ikke blir lett lenger. alternativet er å redusere stillingen, noe som betyr mindre lønn.. men dersom jeg tar permisjon fra deler av stillingen min, kan jeg da få mer utbetalt av nav (er det det som heter overgangsstønad?). Anonymkode: a2998...037
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: men dersom jeg tar permisjon fra deler av stillingen min, kan jeg da få mer utbetalt av nav (er det det som heter overgangsstønad?). Anonymkode: a2998...037 Nei. Det håper jeg du skjønner logikken i. Da hadde vel alle småbarnsmødre ganske enkelt tatt og redusert stillingene sine og jobbet mindre for å være hjemme med sine kjære små, og forventet å fått dekket opp inntektstapet av NAV. Du får ikke penger for å jobbe mindre med hensikt. Selv om det er fordi du har vanskeligheter med å skaffe barnepass. Hva med mannen din da? Har ikke han tenkt å ha barna sine når dere skiller lag? Det må vel være mulig å finne en ordning der? Kan du ta en prat med sjefen din og forklare at det er litt krise og be om mere familievennlige arbeidstider pga samlivsbruddet? Anonymkode: cef91...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå