Gå til innhold

Har lyst til å begynne på treningstudio, men tør ikke!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg er en jente på 22 år som lenge har hatt lyst til å begynne å trene på treningsstudio. Trenger litt mer fysisk aktivitet og synes det ser så gøy ut med aerobic/dansetimer og sånt. Problemet mitt er at jeg ikke tør. Har aldri trent i hele mitt liv, var av typen som alltid skulket gymtimene på skolen, er rett og slett ikke flink til sånt. Føler meg klossete og dum i sånne situasjoner, selv om jeg egentlig har god koordinasjon og rytme og den slags...Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å mote meg opp. Blir nervøs bare av å være i nærheten av slike flinke treningsmennesker, men har samtidig lyst til å være med likevel.

Noen andre som har det som meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morea ik.innlogget

Vet hvordan du har det! Var akkurat slik selv. Kunne for så vidt gå å prøve styrkeapparatene og tredemølla og slike ting, men aldri på gruppetimer. Dette synes jeg er ganske kjedelig i lengden, og det førte til at jeg aldri fikk trent skikkelig.

Så også for meg at det skulle bli slik som på skolen (de pene flinke jentene osv), men jeg hadde helt glemt at vi har blitt ganske mye mer vokse siden da.

Så jeg bestemte meg for å svelge all dårlig selvtillit og gikk på min første gruppetime. Step intervall tror jeg det var.

OK så var det mange ganske flinke mennesker der. Men det var også et par som var akkurat like håpløse (les:nye) som meg, minst. Og det kommer stadig like mange "håpløse" hver gang som etterhvert blir flinkere.

Dessuten kan jeg love deg at etter jeg ble flinkere selv legger jeg mindre merke til hvor dyktige folk er enn det jeg gjorde før. Du har det rett og slett for gøy!

Så bit det i deg og lov deg selv å gå i alle fall tre ganger. Så gir du deg tid til å se fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Enig med Morea! Så bruker det også å finnes timer som er på grunnleggende nivå, eller "basic" - start med de og arbeid deg oppover.

Det er mange nykomlinger, så du er ikke alene sånn sett. Særlig i starten av en termin, kan jo kanskje være greiest å begynne da, f.eks. direkte etter jul nå!? Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange som har hatt det sånn. Selv har jeg alltid skulket gymtimer, begynt å trene et sted, mistet interessen, alle var flottere, sprekere og hadde finere tøy enn meg osv.

Men på Friskis & Svettis har jeg blitt - heldigvis. Et åpent og upretensiøst miljø hvor de som trener går der for sin egen skyld, ikke for de andre eller intruktørens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og husk at når bena stokker seg, når du går en vei og føler at alle andre går en annen - når du har mest lyst til å forlate salen midt i timen - vi har alle vært der en gang!Alle har vært nybegynnere og de aller fleste har på et eller annet tidspunkt følt seg grasiøs som en elefant på aerobic.

Dessuten har de fleste nok med å tenke på seg selv og plasseringen av egne ben, så ingen legger så godt merke til deg som du føler at de gjør.

Lykke til! Gled deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Jeg vet hvordan du har det! Jeg var og den som skulket unna gymtimer og slikt, turte aldri løpe foran folk, jeg kunne jo løpe rart, o.l

Jeg har gått på treningssentre et par år, og selv om jeg følte meg utrolig teit de første gangene, så ble det faktisk bedre etterhvert:D måtte bare bli kjent med maskinene, garderobe og rutiner, så gikk det bra! Men jeg foretrekker helt klart å få med meg venner!

Har du ei venninne som også kunne tenke seg trening? det er jo perfekt! For da er dere to, og kan backe hverandre opp! Og så blir treningen gøyere også, siden du kan bable litt innimellom aktene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen, ja! Been there, done that....

Mendet er som mange andre sier her inne, folk flest er opptatt av egne ben og armer. Og du lærer fort! Og da blir det artig! Begynn med enkle timer og ha det gøy!

Jeg synes gruppe-trening er veldig effektivet. Med god instruktør presser jeg litt mer enn det jeg gidder på egenhånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...