Holly Hobbie Skrevet 7. desember 2004 #1 Del Skrevet 7. desember 2004 Hunden vaar, eller dvs. hunden til mine foreldre, er en alle tiders hund paa mange maater. Utrolig aktiv (blanding av border collie og schnauzer sier kanskje litt!), og kjempeglad i aa gaa lange turer. Men naar vi tar ham med paa skitur har han det med aa bjeffe omtrent 70% av tiden! Han loper som en gal nesten hele tiden, og logrer md halen, saa han virker jo glad, men kanskje litt for oppspilt! Hvis vi hysjer er han kanskje stille i to sekunder, men saa begynner han igjen. Det er litt slitsomt aa maatte hysje hele tiden, og det stresser ham kanskje unodig, saa vi gidder rett og slett ikke hvis ikke det er andre i loypen. Er det noe vi kan gjoere? Han har det med aa bjeffe i andre situasjoner ogsaa, men ikke saa lenge/mye! Noen hundespykologer eller hundemennesker som vet om det er en losning paa bjeffingen, eller hvorfor han gjoer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 7. desember 2004 #2 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg mener å vite hvorfor, men jeg aner ikke hvordan dere skal få avvendt han!!! Border collie er jo tidenes gjeterhund, og adferden hans når dere er på skitur er identisk med gjeterhundadferd.... Vi hadde en sheltie når jeg var hjemmeboende og hun var akkurat likens når vi skled på akebrett Kanskje om du poster dette spørsmålet på åpent forum på www.canis.no ?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 7. desember 2004 Ja, det stemmer sikkert! Han digger aa lope rett etter oss, nesten saa han kraesjer i skiene - det er jo litt gjeter-aktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå