AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Et spørsmål.. Om du forteller noe til din sjef ang. en kollega, og ber om at dette ikke skal videre til den personen. Hun sier at dette må jeg ta opp med denne personen. Jeg ber flere ganger om at jeg ikke vil at det skal tas opp.. Og det er er min sjef som har spurt meg om forholdene på jobb, jeg har ikke gått inn frivillig å sagt dette, for jeg synes ikke det er store problemet for meg...men siden min arb plass jobber mye med å forberede arbeidsmiljøet vil min sjef ha alt på bordet. Jeg mener hun har brutt tausheten, så lenge jeg ba om at dette ikke skulle sis, hun kunne sagt det, men ikke navngitt meg.. Hva mener dere? Anonymkode: d8cbe...acd
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Du legger dette frem veldig rotete og usammenhengende. Når og hvordan var det hun la frem det du sa? Hva dreide saken seg om? Hvem ble involvert når sjefen tok det videre? Anonymkode: 09413...1da 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Beklager :-) På min arb.plass er det et dårlig arb.miljø. Min sjef tok meg inn for å høre hvordan jeg hadde det sammen med x (x= den personen som skaper noe av det dårlige arb. miljøet) Fortalte som det var, at x kan være noe vanskelig. Det er kommet flere klager på x, ikke bare fra meg. Ba min sjef om å ikke si noe til x om dette, for jeg vil ikke det, jeg klarer meg fint som det er. Hun sa at det måtte hun..gikk til min sjef dagen etter også for å si jeg vil ikke at du skal si det, vet at min psyke ikke tåler det, orker ikke å lage noe ut av dette. Nå har hun sagt det, og jeg er sykemeldt...kjenner jeg har hele jobben i halsen...for hjertebank og sliter med angst nå pga dette. Har min sjef brutt taushetsplikten, når jeg ba henne om å ikke navngi meg oppi dette. Min lege mente tausheten er brutt. Håper dette var mer forståelig :-) Anonymkode: d8cbe...acd
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 Sjefen din har ikke taushetsplikt, dette kan du finne mye om hvis du googler. Du kan ikke fortelle sjefen din om kritikkverdige forhold som angår arbeidsmiljøet på jobben og så forvente at h*n ikke går videre med det. Det er nettopp en slik taushet som fort kunne endt med et brudd på arbeidsmiljøloven. Det du derimot kan forvente av sjefen, er at denne så langt som mulig sørger for at x ikke får vite at du har klaget. I og med at det er flere som har klaget, burde ikke det vært vanskelig, med mindre det for eksempel er slik at dere jobber på tomannshånd og klagen ikke kan komme fra noen andre enn deg. La dette være en lærepenge når det gjelder hvordan arbeidslivet fungerer, kom deg på beina igjen, og kom deg videre. Ikke la verken x eller sjefen knekke deg. Anonymkode: cce77...293 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 Takk..vi jobber sammen hele gjengen, så synes det var unødvendig å nevne navnet mitt, Da er det ikke noe jeg kan gjøre med den saken, får bare håpe psyken blir god og jeg kan klare å komme meg på jobb igjen. Anonymkode: d8cbe...acd
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 Arbeidsgiver har ingen lovpålagt taushetsplik når det gjelder forhold mellom arbeidstakere og dette er av betydning for arbeidsmiljøet. Dermed har hun heller ikke brutt noen taushetsplikt. Du må heller tenke deg om med hva du forteller til hvem. I tillegg er det alltid en fordel å være fagorganisert. Anonymkode: 4d2e5...309 1
Millimani Skrevet 30. januar 2017 #7 Skrevet 30. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager :-) På min arb.plass er det et dårlig arb.miljø. Min sjef tok meg inn for å høre hvordan jeg hadde det sammen med x (x= den personen som skaper noe av det dårlige arb. miljøet) Fortalte som det var, at x kan være noe vanskelig. Det er kommet flere klager på x, ikke bare fra meg. Ba min sjef om å ikke si noe til x om dette, for jeg vil ikke det, jeg klarer meg fint som det er. Hun sa at det måtte hun..gikk til min sjef dagen etter også for å si jeg vil ikke at du skal si det, vet at min psyke ikke tåler det, orker ikke å lage noe ut av dette. Nå har hun sagt det, og jeg er sykemeldt...kjenner jeg har hele jobben i halsen...for hjertebank og sliter med angst nå pga dette. Har min sjef brutt taushetsplikten, når jeg ba henne om å ikke navngi meg oppi dette. Min lege mente tausheten er brutt. Håper dette var mer forståelig :-) Anonymkode: d8cbe...acd Det du her kanskje har gjort er vel heller å bidra til å få et bedre arbeidsmiljø Sjefen tar det opp med x for å prøve å få ting bedre for alle, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #8 Skrevet 30. januar 2017 Det er forskjell på taushetsplikt og selvpålagt lojalitetsplikt overfor ansatte. Men samtidig så har vi ikke alle fakta her, og kan dermed ikke uttale oss skråsikkert. Anonymkode: 4d2e5...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå