Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er straks ferdig utdannet lærer (lektor), og skal begynne å søke jobber. Før jeg begynte på utdanningen jobbet jeg som assistent i grunnskolen. Får jeg ansiennitet for dette? Eller er det antall år man har jobbet som lærer som er gjeldende? Jeg hadde også foreldrepermisjon fra jobben min som assistent, vil dette eventuelt telle med? 

Veldig fint om det er noen som har svar på dette 😊

Anonymkode: ab6ed...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å være 100% sikker, tror jeg at som offentlig ansatt får du ansiennitet for alle jobber du har hatt etter du var 18 år. 

Skrevet
17 minutter siden, Kvalitet skrev:

Uten å være 100% sikker, tror jeg at som offentlig ansatt får du ansiennitet for alle jobber du har hatt etter du var 18 år. 

Takk for svar! Men jeg mener at det kun er relevante jobber som teller med etter fylte 18 år? Og etter endt utdanning teller alt arbeid med.. Var slik jeg forsto det i hvert fall.

Men om det er slik, vil da stillingen som assistent på barneskolen regnes som relevant? Og vil foreldrepermisjon i forbindelse med denne stillingen telle?

Ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Men jeg mener at det kun er relevante jobber som teller med etter fylte 18 år? Og etter endt utdanning teller alt arbeid med.. Var slik jeg forsto det i hvert fall.

Men om det er slik, vil da stillingen som assistent på barneskolen regnes som relevant? Og vil foreldrepermisjon i forbindelse med denne stillingen telle?

Ts

Oki, jeg jobber i det offentlige (sykehus- sykepleier). Her gis ansiennitet av alle typer jobb etter fylte 18, relevant eller ikke...mulig det er annerledes i skolen... 

Skrevet

Hei, 
jeg er ikke TS, men prøver alikevel..