AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Så flau jeg er over meg selv! Jeg har veldig og da mener jeg VELDIG uregelmessig mensen. Av og til kan det gå flere mnd før jeg fåt og andre ganger kan jeg få mensen to ganger i løpet av samme måned. Yes! Så uregelmessig er den, og som regel så får jeg heller ingen "varsel" før mensen kommer. Ingen smerter eller noen andre tegn. Den bare kommer og som regel på feil sted og tid. I dag for eksempel, så hadde jeg på meg en sort bukse. Satt i t-banen på vei til byen, i det jeg reiste meg opp for å gå av på stoppet mitt, så følte jeg at det rant noe nedover beina på meg. Trodde jeg hadde tisset på meg, men tenkte "Nei, da hadde jeg jo vist det". Men for sikkerhetsskyld så løp jeg på nærmeste toalett og tok av buksa for å se hva det var. Og, der var det. Tidenes blodhav. Det rant blod bokstavligtalt ned og både underbukse og bukse hadde blod på seg, ikke minst KÅPEN min...herregud, vasket så godt jeg kunne, og bestilte drosje hjem. Dusjet, vasket klær og skiftet nå. Men trenger seriøst å få dette undersøket. Noen andre som har opplevd å drite seg ut med mensen før? Skriv ned:-) Anonymkode: 2cab1...a80 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Har du vært hos gynekolog? Kan være noe farlig, ville fått det undersøkt... er du normalvektig? Anonymkode: 07a6e...292
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært hos gynekolog? Kan være noe farlig, ville fått det undersøkt... er du normalvektig? Anonymkode: 07a6e...292 Nei, har ikke. Men skal bestille time imorgen. Anonymkode: 2cab1...a80
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, har ikke. Men skal bestille time imorgen. Anonymkode: 2cab1...a80 BRA Anonymkode: 07a6e...292
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 pytt pytt. sikkert ingen som så noe. Anonymkode: f2909...729 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 Vær glad du ikke hadde lys bukse. Anonymkode: e9426...b9c 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #7 Skrevet 30. januar 2017 Om den er så uregelmessig så må du til legen ass. Har du gått på p-piller e.l.? Kanskje det kan hjelpe å gjøre den mer regelmessig? Om det er noen trøst; det var neppe noen som så det:) Man går ikke akkurat rundt å studerer folk om de har blodflekker noe sted:P Anonymkode: 5fa58...623 3
Jacklost Skrevet 30. januar 2017 #8 Skrevet 30. januar 2017 Stakkars deg. Lykke til, håper det ordner seg.
Nasse1 Skrevet 30. januar 2017 #9 Skrevet 30. januar 2017 Du hadde jo svart bukse så skal vel mye til at noen så det. Og om noen så det, så er det mest sannsynlig ikke noen du ser igjen. Akkurat det behøver du nok ikke bekyrre deg for, men en legetime vil nok ikke være så dumt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #10 Skrevet 30. januar 2017 Du må nok begynne med p-piller. Anonymkode: 7cb0f...ebc
Gjest lipgloss Skrevet 31. januar 2017 #11 Skrevet 31. januar 2017 Er nok helt sikkert ingen som la merke til det, når det er sagt så tenker jeg nok de fleste ville hatt medfølelse og forståelse visst dem hadde lagt merke til det. Min kone har også i perioder hatt uregelmessig mens,så jeg kjenner litt til problemet.Hun har vurdert spiral for å slippe dette,men det er du alt for ung til,men snakk med lege så får du hjelp kjære. Lykke til 😘
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #12 Skrevet 31. januar 2017 Vi får håpe personen som overtok setet også hadde på seg sort bukse. Anonymkode: c80c9...1f0 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #13 Skrevet 1. februar 2017 Når vi først snakker om mensen og offentlig transport: Da min mormor var ung og hadde besøk av noen venner, stakk de hull på en byll en kompis hadde. Det begynte jo å blå veldig mye, og i mangel på plaster surret de et tøybind rundt beinet hans. Men da han sto på trikken hjemover, gled det ned under buksa. Må ha vært litt av et syn å se en voksen mann med et blodig bind i hendene Uansett, sånt kan skje oss alle. Jeg dummer meg ut hele tiden, men de fleste legger ikke merke til slikt. Dessuten vil du sannsynligvis aldri møte dem igjen, heller. Anonymkode: b71a2...3b5 4
Million Skrevet 1. februar 2017 #14 Skrevet 1. februar 2017 (endret) Huff, jeg kan levende forestille meg hvor pinlig det må ha vært! Stakkars deg. Er enig med de andre her at du bør kontakte lege og få det undersøkt. P-piller vil nok gjøre syklusen din mer stabil og pålitelig. Selv er jeg i overgangsalderen, og har veldig ustabil menssyklus av den grunn. Nå har jeg ikke hatt mensen på tre-fire måneder, og jeg PLEIER å få den enten sent om kvelden eller tidlig om morgenen når jeg står opp. Men jeg kan jo ikke vite sikkert. Jeg går alltid med truseinnlegg, for å skåne trusene og "fange opp" de evt første dråpene som varsler at nå kommer mensen. Men i ditt tilfelle hadde det jo ikke nyttet med et stakkars truseinnlegg, med de blodmengdene du beskriver, som gikk gjennom truse, bukse OG kåpe og rant nedover beinet, til og med. Hvor gammel er du? Endret 1. februar 2017 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #15 Skrevet 2. februar 2017 Har lavt stoffskifte, og før jeg begynte på medisiner og ppiller hadde jeg sykt uregelmessig mens, har ikke telling på hvor mange ganger jeg plutselig fikk mensen midt i skoledagen osv. Var ofte jeg måtte skynde meg hjem for å bytte, men begynte med å alltid ha med bind og en ekstra truse i vesken/sekken, det hjalp i alle fall hvis jeg merket det før det blødde gjennom buksen... På 31.01.2017 den 16.26, lipgloss skrev: Er nok helt sikkert ingen som la merke til det, når det er sagt så tenker jeg nok de fleste ville hatt medfølelse og forståelse visst dem hadde lagt merke til det. Min kone har også i perioder hatt uregelmessig mens,så jeg kjenner litt til problemet.Hun har vurdert spiral for å slippe dette,men det er du alt for ung til,men snakk med lege så får du hjelp kjære. Lykke til 😘 Det står jo ikke hvor gammel hun er? Dessuten er det ingen 'aldersgrense' for å få spiral... Anonymkode: db4fa...6d5 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #16 Skrevet 3. februar 2017 Jeg har vel to skikkelig kleine mensen-episoder. Jeg har vanligvis helt forutsigbar mens, men under en eksamen, av alle ting, kom den plutselig en hel uke for tidlig. Jeg hadde ikke med meg noe å stappe igjen med, så det var lite jeg kunne gjøre annet enn å prøve med dopapir. Jeg hadde på meg svart bukse, heldigvis. Men stolen var i stoff.... Grønt stoff... For å si det sånn, den var ikke grønn da jeg gikk derfra.. Godt over halve stolputen var rød av blod. Prøvde å reise meg og skyve den under pulten i en smooth bevegelse, men herregud så flau jeg var. Enda verre var det på karatetrening en gang. Hvor vi hopper rundt i helt hvite drakter, og skal sparke hverandre i hodet, og tøye av typen ut med beina og bøy frem.. Og som høyest gradert står jeg selvsagt på fremste rad. Jeg svetter vanligvis veldig mye, men plutselig var det unormalt vått der nede. Kikket ned, og så at hele skrittet var rødt, og det rant nedover lårene, så buksen var rød helt ned til knærene. Herregud så pinlig det var.. Det var en hel time igjen av treningen, og det var jeg og ti-tolv mannfolk som var der. Jeg vet ikke hvem som syntes det var mest kleint, jeg eller de andre. Anonymkode: 1fd92...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #17 Skrevet 3. februar 2017 De aller fleste har vel hatt litt uheldige opplevelser med menstruasjonen ja 😥 Men jeg råder deg til å komme deg til lege slik du har tenkt. Det kan sannsynligvis være noe som kan hjelpe deg med å få mer regelmessig og litt mindre kraftig mens. Anonymkode: 12989...70e 1
Gjest lipgloss Skrevet 3. februar 2017 #18 Skrevet 3. februar 2017 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har lavt stoffskifte, og før jeg begynte på medisiner og ppiller hadde jeg sykt uregelmessig mens, har ikke telling på hvor mange ganger jeg plutselig fikk mensen midt i skoledagen osv. Var ofte jeg måtte skynde meg hjem for å bytte, men begynte med å alltid ha med bind og en ekstra truse i vesken/sekken, det hjalp i alle fall hvis jeg merket det før det blødde gjennom buksen... Det står jo ikke hvor gammel hun er? Dessuten er det ingen 'aldersgrense' for å få spiral... Anonymkode: db4fa...6d5 jeg vet,men av en eller annen årsak så tenker jeg hun er ung nei jeg vet,men det er vel ikke første prev som blir prio. Endret 3. februar 2017 av lipgloss
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2017 #19 Skrevet 3. februar 2017 Jeg har også opplevdt dette, ikke like store mengder men hadde på lys bukse. Alle vet jo hva mensen er, og de fleste kvinner har det. Jeg finnes ikke flau. Man tåler å se mensblod innimellom Anonymkode: c9ec1...938 3
Ti.09 Skrevet 3. februar 2017 #20 Skrevet 3. februar 2017 Dersom du begynner med p-piller, så kan det kanskje være litt lettere å kontrollere mensen. Samtidig er det viktig at du ikke tenker så mye på det, fordi sånt kan skje med alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå