Gå til innhold

Katt eller kanin som selskap til hund?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen har erfaring med å skaffe katt eller kanin som et slags selskap til hunden sin? Tror min hund kunne hatt godt av en annen firbeint venn, da det kun er hun og meg som bor sammen. Jeg jobber også 100%, og hunden min er ikke så glad i å være hjemme alene på dagtid. Kanskje det hjelper dersom de er to?

Anonymkode: a14d1...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NEI.. det bør du ikke.. 

For å si det sånn: IKKE KANINER. Kaniner er byttedyr, hunder er rovdyr.

Til nød en katt, men du vet, "som katt og hund" er ikke en myte. Det er ofte sånn. Ville heller skaffet en hundepasser, eller i verste fall en annen hund

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller skaff enda en hund, enn et annet dyr. Jeg har katt og hund, og de går ikke bra i lag. Kan heller ikke se for meg at en kanin (byttedyr) skal gå godt i lag med en hund (rovdyr). Det finnes tilfeller hvor det går fint, men ville ikke tatt sjansen på det. Er vel også mindre styr om du har to hunder som trenger det samme av stell og oppmerksomhet, fremfor en hund som trenger sitt, og en kanin som trenger sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin er ikke å anbefale, men katt kommer veldig mye på hvordan hund du har, og hvordan hunden din er. 

Vi har hatt flere hunder og katter, og de har vært veldig gode venner. Men det er jo ingen selvfølge. 

Første katten vår fikk vi samtidig som en kanin, og de vokste opp sammen. De var så søte mot hverandre, og var gode venner. Kaninen ble dessverre syk og døde den var 3 år. 

Vi fikk da to valper, og pus synes det var litt mye første dagene. Så gikk han over til å synes at det var stas å erte de to du dummingene 😂😂 Det var to store valper, men han bestemte fra dag en. Å de la som oftest å sov sammen alle tre. 

Vi fikk en hun til senere, og hun forgudet alle katter. Husker jeg synes så synd på henne da hun møtte en katt som ikke likte hunder. For hun ble helt satt ut. Hundegården hennes var mer enn kattegård, for alle kattene i nabolaget hang der med henne 😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanin er mer vanskelig å få stuerene, samt de kan gå løs på ledninger osv. Det er veldig mye mer styr enn å ha en katt som kommer med automatisk dorenslighet. Katter og hunder deler også mer kroppspråk enn kaniner og hunder. Men jeg ville ikke automatisk latt en hund og katt vært alene hjemme uten tilsyn i samme rom. Da måtte jeg ha stolt veldig på dem begge.

Anonymkode: 51f9b...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på hvordan du spør så svarer jeg hvertfall ikke kanin!! De krever så mye mer en folk tror, å den trenger en kaninvenn siden hund og kanin ikke snakker samme språk. Dessuten er kanin en morsom tyggeleke for en hund. 

Anonymkode: fb1a8...6b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kanin ! Det går antageligvis bra med katt,men du kan jo ende med å holde de separert en god stund,masse sirkus etc. Fatter ikke hvorfor du ikke  adopterer en hund til, vil gjerne høre hvorfor ikke det??

Anonymkode: f9bc6...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jøsses. Jeg har flere erfaringer med hund og kanin sammen. Skal love dere at disse kaninene er sjefen over hundene. Men det er lite jakt i disse hundene. Selv om noen er store hunder som gjerne tar lemmen og mus ute.

Kaniner krever derimot mye. De skal aldri bo i noe bur men buret er kjekt å ha for å ha doen og høyet et sted. De trenger god plass til å løpe og sprette og de krever mye selskap. Så de bør helst ikke være alene men man bør ha to. 

Anonymkode: 50911...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg heller en hundepasser eller plass i hundebarnehage noen dager i uka. Jeg kan love deg at logistikken ikke blir enklere med flere dyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...