Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte  å melde meg på fallskjermkurs til våren. Lurer på om noen av dere har vært på det, og kunne svare på noen spørsmål. 

1. Tok dere line eller aff kurs? og hvor?

2. Hvor mye betalte dere?

3. Fikk dere problemer med ørene eller andre problemer?

4. Tok dere fri fra jobb, eller gjorde dere det i en ferie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Gikk på kurs hos NTNU fallskjermklubb, line kurs. 

2. Dette er noen år siden(2007) og vi fikk en billigere pakkepris fordi folkehøgskolen hadde en avtale med fallskjermklubben, tror vi betalte rundt 2000-3000. 

3. Verken jeg eller noen av de andre merket noen problemer med ørene eller annet. 

4. Som sagt, dette var i regi av folkehøgskolen. Men det går vel an å gjøre det på ettermiddagen vil jeg tro? 

Anonymkode: fd48a...ca4

Skrevet

1. Tok dere line eller aff kurs? og hvor?

Jeg tok AFF-kurs i Voss fallskjermklubb.

2. Hvor mye betalte dere?

Jeg betalte ca 13-14 000 kroner for kurset, men dette er 6 år siden. Det er litt dyrere nå (med vindtunnel inkludert). Totalprisen opp til A-lisens (selvstendig hopper) vil koste noenlunde det samme uansett hva du velger, men det er som regel mye raskere progresjon dersom du tar AFF-kurs. 

3. Fikk dere problemer med ørene eller andre problemer?

Jeg hadde litt tette bihuler da jeg tok kurset, men det gikk greit. Så lenge du ikke er pottetett, så går det fint å utligne. 

4. Tok dere fri fra jobb, eller gjorde dere det i en ferie?

Jeg tok en uke ferie, fikk fullført kurset i løpet av den uka. De mest ivrige klarer å få A-lisens i løpet av første uken dersom det er vær til det. Bakkekurset foregår uansett på lørdag og søndag (på Voss altså) og hoppingen starter mandag. De fleste tar seg fri, men de som bor lokalt tar gjerne hoppingen etter jobb. 

Du kan forøvrig også ta AFF-kurs i Oslo Fallskjermklubb og Tønsberg Fallskjermklubb, to veldig flotte klubber. Mulig det er AFF ved noen andre klubber også, men de aller fleste småklubber tilbyr kun linekurs. 

Anonymkode: 144c7...d0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...