Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Jeg støtter det så lenge man har en kirke med koblinger til staten. Ideelt sett skulle hele kirken vært løsrevet fra staten, som annen form for organisert religion, og da forstår jeg godt om den ikke ville vedtatt en liturgi for en samlivsform Bibelen (som jeg mener er vås fra ende til annen, men som jeg jo skjønner at egentlig er alfa og omega for dypt troende kristne) er rimelig tydelig på at ikke egentlig aksepteres. Men jeg støtter likekjønnede ekteskap, og så lenge vi har en "folkekirke" (som i realiteten er en statskirke, så tette som båndene er, selv om man endret bittelitt på det for noen år siden) bør homofile få gifte seg der også.

Så joda, jeg synes dette er et fremskritt i den forstand at jeg gir full støtte til homofile som ønsker å gifte seg, og så sant kirken har vigselsrett bør de få gifte seg der også. Men et større fremskritt ville vært å la stat være stat og tro være tro.

Anonymkode: d408d...2e5

• Liker 1
Skrevet

Burde ikke homofile muslimer også få lov til å gifte seg, siden muslimske trossamfunn også får støtte fra staten.

burde ikke reglene vært like uansett religion

Hvorfor er det ingen som kjemper den kampen?

Skrevet

Jeg syntes dette er kjempe bra! :) :hjerte: 

Skrevet
6 timer siden, lurven skrev:

Burde ikke homofile muslimer også få lov til å gifte seg, siden muslimske trossamfunn også får støtte fra staten.

burde ikke reglene vært like uansett religion

Hvorfor er det ingen som kjemper den kampen?

Reglene er like idag, staten tillater trossamfunnene å vie likekjønnede, men tvinger ingen. Ulike trossamfunn har ulikt syn på dette, så muslimene får kjempe for å endre dette innad, staten skal ikke tvinge noen.

Anonymkode: 272f5...eaf

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Støtter du saken, eller? 

Meldte meg ut av SV-kirka DNK, så bryr meg ikke. De får ha sine meninger.

Anonymkode: 272f5...eaf

Skrevet

Jeg er i mot ekteskap, så jeg venter på den dagen ingen kan gifte seg :D

Anonymkode: 32507...395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...