Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #1 Skrevet 7. desember 2004 Litt uggen følelse i magen (forhåpentligvis uten grunn): Mannen min er på guttetur og kommer hjem i kveld. Omtrent 80% av meg syns det er kjekt han er ute med venner og har det morsomt. De resterende 20 lurer på hva han gjør. Redselen bunner delvis fra mitt forhold til eksen som bedro meg. Delvis i en samtale med mannen min: Han uttalte en gang noe om at det var greit å sitte å ha det hyggelig så lenge man ikke kysset. Jeg spurte hva han mente med det - om det var Ok at jeg satt på fanget til noen og kosa med vedkommende så lenge jeg ikke kyssa? vel neeei, det var ikke noe særlig. Neivel, sa jeg, det syns ikke jeg heller så da tror jeg kanskje vi skal trekke grensen et annet sted. Mer ble det ikke sagt om den saken. Jeg syns det er greit om man gir venner en klem når man kommer og når man går, men jeg syns ikke det er greit å sitte å "kose" med noen man ikke er sammen med. Syns det er greit å danse sammen, men ikke "klinedanse" hvor man er "limt" sammen når man har kjæreste. Nå angrer jeg på at jeg ikke har spurt han om hva han definerer som grenser for vi kom jo egentlig ikke frem til noe der. Skal gjøre det når han kommer hjem. Er det jeg som er sær og frigid, eller hva? Hvor mener dere grensene skal gå?
Gjest Milah Skrevet 7. desember 2004 #2 Skrevet 7. desember 2004 Grensen bør gå der det passer dere at den går! Det finnes ikke noe fasitsvar på dette, fordi hvert forhold er unikt og alle par må snakke sammen og bli enige om hva som er greit/ikke greit for dem! Snakk med kjæresten din når han kommer hjem i kveld, så slipper du å være usikker på om han vet hvor grensene dine går neste gang han er ute med gutta!
Hunky Dory Skrevet 7. desember 2004 #3 Skrevet 7. desember 2004 Han uttalte en gang noe om at det var greit å sitte å ha det hyggelig så lenge man ikke kysset. Jeg spurte hva han mente med det - om det var Ok at jeg satt på fanget til noen og kosa med vedkommende så lenge jeg ikke kyssa? vel neeei' date=' det var ikke noe særlig. Neivel, sa jeg, det syns ikke jeg heller så da tror jeg kanskje vi skal trekke grensen et annet sted. Mer ble det ikke sagt om den saken.[/quote'] Jeg tror du drar det for langt. "Hyggelig" for meg i denne sammenheng er ikke å sitte på fanget og kose med noen, men heller ha det trivelig gjennom samtale. Altså ikke flørting, ikke tafisng, ikke noe som jeg ikke ville at min partner gjorde. Mannen din hadde sikkert ikke tenkt i de baner. Det er deg,kona hans, han har øyne for. Siden du har dårlige erfaringer med andre forhold vil det sikkert hjelpe om du snakker mer med han om det. Om du hadde gjort det med engang da svaret du fikk ikke var tilfredsstillende så hadde du kanskje ikke vært nervøs nå.
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #4 Skrevet 7. desember 2004 Vet ikke hva han mente jeg, men jeg fikk inntrykk av at det var mer enn å sitte å snakke trivelig sammen. Men det er godt mulig det inntrrykket var feil. Får ta en prat med han når han kommer hjem (eller i morgen visst han er fyllesyk). Er bare så redd for å mase: Da det var over med eksen lovet jeg meg selv at han ikke skulle få ødelegge mer for meg; at alle menn er ikke slik og at en eventuell ny mann ikke skulle lide for oppførselen til eksen. Men det er ikke så enkelt å bare glemme slikt selv om man gjerne vil. Men hvor grensene går er vel slikt man pleier å definere i et forhold og da må man vel nødvendigvis snakke om det? Hva gjør andre? Har dere snakket om hvor grensene går?
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #5 Skrevet 7. desember 2004 Flyet hans landet 18.00. Det kunne hende de skulle avslutte med en runde på byen, men han sa selv - uoppfordret - at han skulle ringe meg når de landet. Nå er klokka 20.30 og jeg har ikke hørt noe. Slabbedask! :evil: Kan jeg ringe han da eller blir det mas? Sende han en melding og spørre om flyet har falt ned? Dust! :evil:
Hunky Dory Skrevet 7. desember 2004 #6 Skrevet 7. desember 2004 Håper det ordner seg. Sikkert bare en forglemmelse :trøste:
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #7 Skrevet 7. desember 2004 Han kom dinglende ni og var strålende blid, hadde kjøpt mange presanger til meg og hadde hatt det artig. Og her sitter jeg og føler meg stupdum, men skal snakke med han når han blir edru igjen (nå sover han på sofaen) - er unødvendig det her at jeg skal engste meg uten grunn... Takk for støtten! Kjempekoselig at noen gidder bry seg!
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #8 Skrevet 8. desember 2004 Ser ut til at min engstelse kanskje ikke var så helt på viddene likevel, dessverre (eller jeg holder på å bli sprø). Han sovna på sofaen og da jeg skulle legge meg prøvde jeg å få han med i seng. Fikk bare stønning og offing til svar og lot han ligge. Sovna, men våkna igjen av at han var på badet. Så tusla han tilbake til sofaen!? Begynte å lure. Her har han vært borte flere dager og så vil han ikke sove i senga. Underlig. Så kom jeg på å tenke på en av kompisene som han omtalte som kompis som skulle være med; noe av det han sa (bl.a. arbeidssted) tyder sterk på at det ikke var en fyr, men ei han jobbet sammen med før. Dette var dama til en kamerat av han som i noen måneder jobbet på en annen kant av landet. Denne tiden drev mannen min og hun å gikk ut temmelig ofte uten at jeg ble invitert med. Han sa hun var så ensom nå når typen var borte. Jeg foreslo også at vi kunne invitere henne med når vi skulle ut, men det ble aldri noe av. Jeg syntes dette begynte å gå over alle vidder og satte foten ned (det var da vi hadde samtalen om grenser). SIden har han ikke sett henne - trodde hvertfall jeg. Nå fikk jeg inntrykk av at hun egentlig skulle vært med på denne såkalte "gutteturen" som jeg ikke kunne være med på fordi det var guttetur. Jeg sto opp og gikk for å prate med han. Da var han våken helt til jeg fikk begynt å prate da sovna han igjen (eller lata som). Jeg er forbanna, lei meg og rasende! :evil: Hva faen er det han holder på med? Nå er han visst våken igjen der inne. Skal han prate får han komme til meg - jeg har prøvd.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 8. desember 2004 #9 Skrevet 8. desember 2004 :o Men... hvorfor kom du på det plutselig nå at det var denne jenta som kanskje er med?
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #10 Skrevet 8. desember 2004 Han fortalte litt om turen og sa at han ene som skulle være med hadde blitt syk og kunne ikke likevel. Jeg spurte hvem og han sa det var en han jobbet sammen med før, som jobbet på *XXXX* nå. Og jeg vet hun jobber der for det har han sagt før (men har aldri nevnt noe om at andre tidligere kolleger jobber i samme bedrift). Derfor. Jeg tenke bare ikke over den samtalen før etterpå da han lå på sofaen og ikke ville ligge i senga og jeg lurte på hvorfor. Dusten kom krypende inn i senga etterhvert; mumlet at han elsket meg. Men jeg orker ikke noe lyving - det har jeg sagt til han fra dag 1. Og jeg trodde definisjonen av guttetur er at det er gutter som drar på tur. Hva pokker er det med hun berta der da? Greier han seg ikke bare med meg så får han greie seg uten - jeg orker ikke noe delingsopplegg - er verdt mer. Off, liker ikke sånne utriveligheter, men må snakke med han om dette uten blir det bare enda mer tull. Gruer meg som bare det. :veldigsur: Møkkamenn - hvorfor pokker gidder vi å involvere oss så til de grader i de? Det blir jo bare masse slit likevel...
Hunky Dory Skrevet 8. desember 2004 #11 Skrevet 8. desember 2004 Jeg tror det knaker noe voldsomt oppe i hodet på deg nå Eneste måten å få svar på er som du sier å snakke med ham. Om det skulle vise seg å være henne er det godt mulig hun blir betraktet som "en av gutta" og ikke en jente han, eller de andre, flørter med.
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #12 Skrevet 8. desember 2004 Knaker så jeg er sikker på det høres Jeg ser den - at hun kan bli regnet som en av gutta, MEN kan ikke begripe hvorfor det i såfall skal holdes hemmelig. Meget mulig han har noen ideer om at siden jeg ikke var overbegeistret for at de to gikk ut en del før (det jeg skrev om oppi her et sted) så er det like greit å ikke si noe om at hun skulle være med. Vel det er SKIVEBOM! Men menn er ofte litt enkle i hodet sitt med henhold til tolking av følelser og tanker (i forhold til damer som ofte overtolker og analyserer til vi blir blå). Skal snakke med han når jeg kommer hjem. :evil: Jeg må vite "hvor jeg har han" og fortelle hvor han har meg så vi (les jeg) slipper sånn unødvendig fjas som det her flere ganger.
Hunky Dory Skrevet 8. desember 2004 #13 Skrevet 8. desember 2004 Sikker det som har skjedd, og ja det er litt skivebom. Merker han nok når han kommer hjem.Og om det viser seg at du tar heeeeeelt feil. Så har du hvertfall fått tatt opp noe som virkelig plager deg. Det er bra du har en overbevisning om at gamle forhold ikke skal ødelegge for nye, men (uten personlig erfaring) utroskap stikker mye og sitter seg. Det er ikke rart du føler deg usikker og blir redd. Selvom han bare fortjener din tillit. Men, man har lov å bli redd for det. Bare man ikke gjør noe drastisk. Ved å tenke så mye på det gjør du det sikkert mye verre enn det noensinne hadde trengt å være. Positivt er det uansett at du er villig til å snakke med mannen din om det. Håper du får forklart han hvordan det føles for deg. Og da vil sikkert han gi deg en forklaring på hvordan det får han til å føle seg.. Ønsker deg hvertfall lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #14 Skrevet 8. desember 2004 Knaker så jeg er sikker på det høres Jeg ser den - at hun kan bli regnet som en av gutta, MEN kan ikke begripe hvorfor det i såfall skal holdes hemmelig. Meget mulig han har noen ideer om at siden jeg ikke var overbegeistret for at de to gikk ut en del før (det jeg skrev om oppi her et sted) så er det like greit å ikke si noe om at hun skulle være med. Vel det er SKIVEBOM! Men menn er ofte litt enkle i hodet sitt med henhold til tolking av følelser og tanker (i forhold til damer som ofte overtolker og analyserer til vi blir blå). Skal snakke med han når jeg kommer hjem. :evil: Jeg må vite "hvor jeg har han" og fortelle hvor han har meg så vi (les jeg) slipper sånn unødvendig fjas som det her flere ganger. VET du at det var hun som var med?? Du skal passe deg for å overføre dine tolkninger av ting over på han fordi du har blitt bedratt før. Jeg hvar prøvd det, og det endte nesten med at det ble slutt mellom oss. Det viste seg at jeg hadde mange sprø, mistenksomme tanker som han ikke engang skjønner hvor kommer fra. Har man blitt bedratt før så tenker man på en helt annen måte enn noen som ikke har blitt det. Men, jeg vet hvor fælt det er å ha det som du har det!
Happycat Skrevet 8. desember 2004 #15 Skrevet 8. desember 2004 Hei! Jeg skjønner godt at du lurer, jeg Har et "lignende" problem selv i forumet. Men nå er jeg mest nyskjerrig på hvordan det går med deg Egentlig skal vi vel være glad for at vi bekymrer oss litt for de mannfolka, hvis ikke ville vi vel ikke brydd oss så mye om de ... Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #16 Skrevet 10. desember 2004 Hvordan gikk det? Hadde du noen grunn til å være bekymret?
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #17 Skrevet 10. desember 2004 Fikk ikke prata med han før i går kveld. De hadde bestilt plass til fem, men så var det en som ikke kunne være med og da hadde en av de andre invitert hun dama. Han sa han hadde glemt å si det til meg før de dro, men akkyrat den glemmingen tror jeg var bevisst og han sa han skulle huske det en annen gang. Hun hadde imidlertid blitt syk og kunne ikke være med likevel så hun hadde ikke vært der. Jeg sa også at jeg syns dette er veldig ekkelt og masete av meg, men på grunn av det som skjedde med eksen hvor han løy så det rant og i stede gikk på byen og hora rundt, så har jeg blitt en smule sensitiv på området. Og at jeg får vondt i kropp og sjel om jeg tror noe i nærheten av det der skjer igjen. Han skjønte det da og syns jeg skal si fra hvis det er noe som plager meg. Angående hvor grensene går så har vi samme syn på det også: Koselig med venner av begge kjønn som man kan gå ut med, men fysisk kosing gjør man hjemme. Så da har det ordna seg Tusen takk for støtte!
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #18 Skrevet 10. desember 2004 Vi har også de grensene selv om vi ikke har definert dem for hverandre. Jeg er heldigvis 100 % trygg på min forlovede, og har aldri vært i tvil om hvem hjertet hans tilhører...meg. Vi har aldri vært utro mot hverandre, har aldri mistenkt det. Utroskap, inkl. kyssing, er uakseptert. Skjer et, går vi hver vår vei med en gang. Godt at alt ordnet seg. Å utelate informasjon er også å lyve...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå