Ellevill Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Hva slags bakebolle bruker dere til gjærbakst (heving)? Må være litt stor... Jeg har i dag en stor plastbolle som jeg synes lukter vondt. Jeg passer alltid på at den er ren og tørr når jeg setter den vekk, og setter ikke lokket på helt - likevel lukter den skikkelig plast. Synes det er ekkelt og tenker det kanskje er lurere med metall eller porsenlen - men da får jeg vel ikke lokk?
Gjest Margit Spat Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Jeg har en ganske stor bakebolle i børstet stål, som jeg er veldig fornøyd med. Jeg tror volumet er 4 liter. Bollen har silikonbunn på utsiden, slik at den ikke sklir, og det fulgte med et plastlokk så den kan bli ganske tett. Jeg har hatt min bakebolle i årevis, så jeg vet ikke om det finnes akkurat makne lenger, men jeg vil anta den var kjøpt hos TilBords, Kitch’n eller Jernia.
Leo Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Meld deg inn i gruppa "Matgeeks" på FB. Der finnes det masse mennesker som har 100% kontroll på hva som finnes av kjøkkenutstyr og hvor du får kjøpt det. Min første tanke er en stor stålbolle som kan brukes med "badehette". Altså sånn plastfolie med strikk rundt.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 1 time siden, Ellevill skrev: Hva slags bakebolle bruker dere til gjærbakst (heving)? Må være litt stor... Jeg har i dag en stor plastbolle som jeg synes lukter vondt. Jeg passer alltid på at den er ren og tørr når jeg setter den vekk, og setter ikke lokket på helt - likevel lukter den skikkelig plast. Synes det er ekkelt og tenker det kanskje er lurere med metall eller porsenlen - men da får jeg vel ikke lokk? Har Kenwood maskin og bruker bollene jeg har til den. Anonymkode: 28552...b48
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 Tupperware har helt supre bakeboller i mange forskjellige størrelser. Lokket er også slik at når du har gjærbakst og den er ferdig hevet så spretter lokket opp. Fiffig. Anonymkode: 5537c...88c
Ny Bruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 Har denne fra Ikea og bollen fra kjøkkenmaskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå