Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags bakebolle bruker dere til gjærbakst (heving)? Må være litt stor...

Jeg har i dag en stor plastbolle som jeg synes lukter vondt. Jeg passer alltid på at den er ren og tørr når jeg setter den vekk, og setter ikke lokket på helt - likevel lukter den skikkelig plast. Synes det er ekkelt og tenker det kanskje er lurere med metall eller porsenlen - men da får jeg vel ikke lokk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg har en ganske stor bakebolle i børstet stål, som jeg er veldig fornøyd med. Jeg tror  volumet er 4 liter. Bollen har silikonbunn på utsiden, slik at den ikke sklir, og det fulgte med et plastlokk så den kan bli ganske tett. Jeg har hatt min bakebolle i årevis, så jeg vet ikke om det finnes akkurat makne lenger, men jeg vil anta den var kjøpt hos TilBords, Kitch’n eller Jernia.  

Skrevet

Meld deg inn i gruppa "Matgeeks" på FB. Der finnes det masse mennesker som har 100% kontroll på hva som finnes av kjøkkenutstyr og hvor du får kjøpt det.

Min første tanke er en stor stålbolle som kan brukes med "badehette". Altså sånn plastfolie med strikk rundt.

Skrevet
1 time siden, Ellevill skrev:

Hva slags bakebolle bruker dere til gjærbakst (heving)? Må være litt stor...

Jeg har i dag en stor plastbolle som jeg synes lukter vondt. Jeg passer alltid på at den er ren og tørr når jeg setter den vekk, og setter ikke lokket på helt - likevel lukter den skikkelig plast. Synes det er ekkelt og tenker det kanskje er lurere med metall eller porsenlen - men da får jeg vel ikke lokk?

Har Kenwood maskin og bruker bollene jeg har til den. 

Anonymkode: 28552...b48

Skrevet

Tupperware har helt supre bakeboller i mange forskjellige størrelser. Lokket er også slik at når du har gjærbakst og den er ferdig hevet så spretter lokket opp. Fiffig. :)

Anonymkode: 5537c...88c

Skrevet

Har denne fra Ikea og bollen fra kjøkkenmaskin.

blanda-blank-serveringsbolle__16016_PE10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...