Gå til innhold

Styrketrening, hvor ofte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å sette opp en treningsplan for meg selv, som er enkel å følge i en ellers hektisk hverdag med studier og praksis. Ønsker å trene både aerobic, jogging og styrke, men har ingen mål om å bli veldig sterk eller veldig rask. Likevel vil jeg jo vite at jeg trener "nok" for å få noe effekt, eller om jeg må trene oftere. 

Tenker å ta hver treningsform på ulike dager. Da er planen min å trene tre dager på rad med styrke på dag 1, jogging dag 2 og aerobic dag 3, og hviledag dag 4. Så gjentar jeg dag alle fire dagene igjen. Hvis dere skjønner? Dette tror jeg vil funke for meg. 

Slik blir det fire dager mellom at jeg trener samme treningsform. Er dette for lang tid? Det er jo viktig med restitusjon, men det bør jo heller ikke gå alt for lang tid mellom øktene heller? 

Anonymkode: 3ed16...7be

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Nå er ikke jeg noen styrketreningsekspert, men jeg trener helkroppsprogram 2 ganger i uka (mandag og fredag) med andre treningsfomer + en hviledag dagene i mellom. Jeg har en personlig trener som har satt opp programmet for meg nettopp tilpasset det at jeg ønsket å trene andre ting et par ganger i uka også, og det fungerer bra i forhold til det jeg ønsker å oppnå (bli sterkere og strammere i kroppen). Det vil sikkert fungere helt fint for deg også.

Skrevet

Fikk anbefalt å trene dtyrkr styrke to ganger i uka. Så tar jeg en runde med HIIT i uka, u tillegg til fotball.

Anonymkode: 426a7...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...