Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig å få solgt strikkede tepper, selv om en ikke er så flink å strikke avansert? Ønsker i hovedsak å strikke babyteppe og tepper til voksen, men i utførelse av rettstrikk og eller glattstrikk(uten kant)..

Er flink med farger, og vil bruke garn i alpakka og bomull.

Anonymkode: 0729f...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men hvorfor ikke kant? Om ikke du kan strikke det så sy på kanting

Skrevet

Veldig sjeldent man tjener noe særlig på strikking. Da må du kunne gjøre det pent, og helst noe ikke"alle andre" kan. Men du kan jo alltids prøve. De sier man skal ta garnkostnad x3 for å få prisen du skal selge for. Så man kan ikke akkurat skryte av at det er godt betalt arbeid 

Anonymkode: ca24b...e32

Skrevet

Det skal godt gjøres. Det eneste jeg kan tenke meg, er på arrangementer hvor folk kommer med åpen lommebok. Messer o.l. Men det koster jo en del å delta på disse messene, så vinninga går vel opp i spinninga.

Anonymkode: 7b943...83e

Skrevet

Som AB over sier, det er veldig sjelden man kan tjene noe på strikking. Garn er dyrt, så produktet blir veldig dyrt hvis du skal tjene noe på det også. Ser ikke for meg at helt enkle, rettstrikkede tepper kan selge for så veldig mange hundrelapper, og likevel må du bruke noen hundre på garn. Dessverre. 

Hadde en venninne som prøvde seg, hun strikket nydelige gensere med mønster og alt mulig. Kostet 500-600 kr i garn pr. genser, og ikke det en gang var folk villig å betale. Så hun tapte penger. Selv om det var hjemmestrikket, gikk folk heller på Cubus og kjøpte en lignende genser til 199. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal godt gjøres. Det eneste jeg kan tenke meg, er på arrangementer hvor folk kommer med åpen lommebok. Messer o.l. Men det koster jo en del å delta på disse messene, så vinninga går vel opp i spinninga.

Anonymkode: 7b943...83e

Endel messer er gratis å delta på, Iallefall her jeg bor.

Skrevet

sjekk med venner og familie om dem er villig til å betale prisen for garnet i alle fall. Om dem ikke er villig, så er ikke fremmede villig heller.

Anonymkode: b4a51...edf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...