VårKonto Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Heia! Vanligvis når jeg dampkoker torsk, brokkoli og lignende bruker jeg en form for jernrist som man kan legge inn i gryta. Jeg har ikke denne jernristen tilgjengelig her, og lurer på om jeg kunne brukt aluminiumsfolie istedet. Lage en rist av aluminiumsfolie?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Har du tilgang til mikro? Isåfall er det mye lettere å bare sampe fisken i mikroen, det pleier jeg å gjøre. Ellers kan du jo selvsagt prøve å lage en slags rist av folien, men jeg ville gått for mikrotrikset først, eller rett og slett bare kokt fisken. Anonymkode: 9c363...022
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 5 minutter siden, matters2matter skrev: Heia! Vanligvis når jeg dampkoker torsk, brokkoli og lignende bruker jeg en form for jernrist som man kan legge inn i gryta. Jeg har ikke denne jernristen tilgjengelig her, og lurer på om jeg kunne brukt aluminiumsfolie istedet. Lage en rist av aluminiumsfolie? Dampkoke gjør du i dampkoker, fosk skal ikke kokes den skal trekke. Vanligvis koker vi opp vann, tilsetter salt, etter å ha skrudd ned varmen, og legger fisken i. Frossen fisk legges i kaldt vann og varmes opp på lav varme. Å "koke" aluminiumsfolie sammen med fisken er ikke anbefalt. Aluminiumsfolie inneholder stoffer det ikke er bra å få i seg, på lik linje med matpapir og bakepapir. Anonymkode: 6fa38...281 1
Gjest Bossa Nova Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 Husk masse laurbærblad i vannet hvis du velger å trekke torsken
VårKonto Skrevet 30. januar 2017 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dampkoke gjør du i dampkoker, fosk skal ikke kokes den skal trekke. Vanligvis koker vi opp vann, tilsetter salt, etter å ha skrudd ned varmen, og legger fisken i. Frossen fisk legges i kaldt vann og varmes opp på lav varme. Å "koke" aluminiumsfolie sammen med fisken er ikke anbefalt. Aluminiumsfolie inneholder stoffer det ikke er bra å få i seg, på lik linje med matpapir og bakepapir. Anonymkode: 6fa38...281 Ok, så aluminiumsfolien er unødvendig egentlig ^^, 2 minutter siden, Bossa Nova skrev: Husk masse laurbærblad i vannet hvis du velger å trekke torsken Er det kun for smaks skyld eller? Har ikke laurbærblad tror jeg. Takk for kjappe svar, begge to! Endret 30. januar 2017 av matters2matter
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 Aluminiumsfolie bør man ikke bruke uansett. Man sluttet jo med aluminiumskjeler fordi det var giftig. Anonymkode: 7ccd2...a33
Gjest Bossa Nova Skrevet 30. januar 2017 #7 Skrevet 30. januar 2017 59 minutter siden, matters2matter skrev: Ok, så aluminiumsfolien er unødvendig egentlig ^^, Er det kun for smaks skyld eller? Har ikke laurbærblad tror jeg. Takk for kjappe svar, begge to! For smaken. Fås kjøpt der krydderet er i dagligvaren.
Gjest Bossa Nova Skrevet 30. januar 2017 #8 Skrevet 30. januar 2017 Hva skal du ha som tilbehør? Kan anbefale Sandefjordsmør, stekt bacon og gulrotstuing
VårKonto Skrevet 31. januar 2017 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2017 På 1/30/2017 den 15.13, Bossa Nova skrev: Hva skal du ha som tilbehør? Kan anbefale Sandefjordsmør, stekt bacon og gulrotstuing Tenkte bare broccoli og smør egentlig hehe. Syntes torsk med smør er veldig godt, også litt broccoli for næring. woop woop. Skal ta med meg laurbærblad og sandefjordsmør til neste gang. Takk for tips ^^, På 1/30/2017 den 15.14, Jerry Lee skrev: Følge nøye med. Må lære. Ja, her ligger det mye læring! Ikke så dumt å utnytte seg av all kunnskapen som faktisk florerer her på kvinneguiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå