Gå til innhold

Er det så big deal at jeg velger å ikke drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 30, har aldri drukket. Det har vært mange fordommer, men de fleste har de gitt slipp på når de ser hvor lite festbrems jeg er.

Men så han man de da, de som aldri kan la den ballen ligge dø. Som maser, sutrer og sier unødvendig negative ting. De jeg har lyst til å si at jeg er gravid eller har et alvorlig rusproblem til. De jeg må forholde meg til men som jeg vanligvis ville ha droppet fra min omgangskrets. De gjør en liten ting om til noe stort og jeg kjenner meg trist hver gang det blir nødt til å bli et tema.

for er det egentlig så big deal at jeg drikker cola på fest, at jeg danser i edru tilstand, at jeg synger meg hes eller ler sammen med de andre uten å måtte forholde meg til alkohol. Er det så big deal at jeg trives på fest, at vi kan ha en kjekk kveld sammen uavhengig av hva som er i glasset. Er det så big deal at jeg ikke ønsker å miste kontrollen over meg selv som jeg tror jeg ville ha gjort om jeg drakk. Er det så farlig om mitt colaglass står der stille sammen med dine øl/sprit osv flasker. 

Kan ikke jeg få velge å ikke drikke, ha det gøy på fest uten å kommentere deres valg eller mitt og forvente samme respekt tilbake.

Anonymkode: 1838c...3e6

Videoannonse
Annonse
Gjest Beatbox
Skrevet

Jo det bør du! Jeg rører heller ikke alkohol, ikke liker jeg smaken ei heller ser jeg poenget med å drikke alkohol. Men opplever også dette drikkepresset som det faktisk er som du beskriver.

Skrevet

Må si jeg misliker folk som driver på slik. Selv om jeg drikker selv. Kunne ikke falle meg inn å mase på folk om at de skal drikke. Det bør man få bestemme selv, og ingen har noe med hvorfor. Forstår virkelig ikke hvorfor folk skal henge seg opp i det.

Anonymkode: 562e5...042

Skrevet

Jeg drikker ikke, ferdig med det. At det skal på noen måte sette demper på festen for andre må jeg si høres utrolig rart ut. Selv har jeg ikke smakt alkohol på mange år, og har innfunnet meg med at jeg like så greit er blitt avholds. For meg er det ikke lenger verdt å være fyllesyk i mange dager etterpå, når jeg allikevel kan være sosial og kose meg uten fylla. 

Da jeg var yngre festet jeg hardt og brutalt, men nå føler jeg at den tiden er over for min del.

Anonymkode: 041ea...e9e

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke noen big deal. De som legger seg så til grader opp i ditt valg om å ikke drikke burde gå i seg selv. Men man kan dessverre ikke tvinge dem.. Så bare hold på at du vet hva som er best for deg, og så får de bare dumme seg ut med utspørring og kommentarer. Det er dem som taper på det.

Anonymkode: 91c96...530

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...