AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Jeg har vært igjennom et særdeles vanskelig brudd for et par år siden. Jeg har 3 barn sammen med min eks, og vi har 50/50 på alle tre. Når jeg sier vanskelig, så mener jeg skikkelig vanskelig. Min eks har sagt klart i fra at hun ønsker å ødelegge livet mitt, hun setter mine venner opp mot meg med løgner, hun bruker barna mot meg, og nå min familie. Bruddet kom etter mange år med skikkelig dårlig forhold. Vi hadde ingen kommunikasjon, ingen kjærlighet .. ingenting. Jeg gikk, men det var et ryddig brudd. Ingen utroskap i bildet. Etter bruddet ble hun totalt forandret, som beskrevet over. Jeg sier ikke at jeg ikke er noe skyld i problemene, men jeg har forsøkt å kommunisere med henne, men blir avfeid eller overhøvlet uansett. Jeg har heller aldri brukt barna i denne kampen.. ALDRI! Barna har kommet til meg gråtende, ønsker ikke være hos meg fordi mamma har sagt masse ting.. (forskjellige historier hver gang) . Den eldste sønnen min sa at mamma ville ta livet sitt, fordi jeg ikke ville være i lag med henne.. Jeg har på et tidspunkt skaffet meg ekstra lås på dørene, fordi jeg har vært redd hun skulle komme på natten.. Hun har vært på døren min, gråtende, og ville at vi skulle prøve igjen. Med barna på slep.. Jeg klarer ikke å beskrive hvor vanskelig det har vært. Vi har vært på FVK, og hatt advokater, mekling.. For å prøve å løse problemene. Jeg har hele tiden vært åpen om dette med min familie, og nærmeste venner. Jeg har to søstre. Jeg har mest å gjøre med min yngre søster, og har snakket mye med henne om dette. Men det siste året har hun trekt seg unna meg. Nesten ikke besøkt meg, ringt eller spurt hvordan det går. Så får jeg høre fra flere hold at hun og min eks nå er "gode" venner, er på besøk hos hverandre jevnlig.. Turer etc.. Jeg klarer ikke riste av meg følelsen av at dette blir helt feil.. Jeg har betrodd søsteren min om alt jeg har vært igjennom, og nå velger hun min eks over meg? (Det føles ihvertfall slik) . Kan jeg stole på henne igjen? Burde jeg snakke med henne? Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men det er skikkelig vondt å kjenne på å på en måte ikke bli "trodd".. Kanskje dere har noen gode råd å komme med? Anonymkode: 2e0a4...afb 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Ts igjen. Jeg glemte å nevne en sak. Min eks kom for en stund tilbake med noe informasjon jeg ikke kunne skjønne at hun hadde fått. Så jeg spurte henne om hvem av mine venner som hadde sagt dette til henne? Og da svarte hun bare "det er nærmere enn du tror".. Jeg begynner faktisk å lure på om min søster har delt ting om meg til henne.. Private ting.. Anonymkode: 2e0a4...afb 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Jeg tror eksen din bare har sterke følelser for deg fremdeles, som gjør det helt umulig for henne og ha en kjølig og fattet relasjon til deg. Med det sagt: det er helt galt av henne å blande inn barna, og det er enda mer galt å bruke dem som fotsoldater for seg. Anonymkode: cfa66...575 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror eksen din bare har sterke følelser for deg fremdeles, som gjør det helt umulig for henne og ha en kjølig og fattet relasjon til deg. Med det sagt: det er helt galt av henne å blande inn barna, og det er enda mer galt å bruke dem som fotsoldater for seg. Anonymkode: cfa66...575 Ja, det kan hende du har rett.. Men hva mener du om hennes relasjon til min søster? Hadde du syntes det var ok? Jeg er faktisk litt usikker på hvem jeg kan stole på om dagen.. Anonymkode: 2e0a4...afb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 Hun skal slutte når hun finner en ny Anonymkode: 738fe...be2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 Snakk med søsteren din og hør. Kan skjønne hun vil ha en fin tone med moren til sine tantebarn, men ikke greit om hun deler informasjon du har betrodd henne. Anonymkode: d9d60...162
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #7 Skrevet 30. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skal slutte når hun finner en ny Anonymkode: 738fe...be2 Hun har ny samboer... Anonymkode: 2e0a4...afb 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #8 Skrevet 30. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk med søsteren din og hør. Kan skjønne hun vil ha en fin tone med moren til sine tantebarn, men ikke greit om hun deler informasjon du har betrodd henne. Anonymkode: d9d60...162 Poenget er at hun ikke har hatt dette tidligere, og at hun vet hva slags menneske hun er og har vært ovenfor meg og barna. Det er akkurat som om de "konspirerer" mot meg.. Søsteren min har trekt seg unna meg, og vi har nesten ingen kontakt. Men hun vil da heller ha kontakt med min eks? Er ikke dette rart. Hun burde vel egentlig ønske å ha kontakt med sin bror fremfor brorens eks? Anonymkode: 2e0a4...afb
Outlander Skrevet 30. januar 2017 #9 Skrevet 30. januar 2017 Jeg ville ha søkt hovedomsorg 100% fra henne siden hun er ikke i stand til å sette barna først og hennes psykiske problemer sist. Notere ALT du får av henne, alle hendelser, tekstmeldinger og alt barna sier til deg om situasjonen. ..og sende alt til advokaten din for da å ha det du trenger for å få hovedomsorg. 8
Outlander Skrevet 30. januar 2017 #10 Skrevet 30. januar 2017 å true med at hun skal drepe seg selv foran barna er psykotisk barnemishandling imo. 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #11 Skrevet 30. januar 2017 1 minutt siden, Outlander skrev: Jeg ville ha søkt hovedomsorg 100% fra henne siden hun er ikke i stand til å sette barna først og hennes psykiske problemer sist. Notere ALT du får av henne, alle hendelser, tekstmeldinger og alt barna sier til deg om situasjonen. ..og sende alt til advokaten din for da å ha det du trenger for å få hovedomsorg. Akkurat nå, Outlander skrev: å true med at hun skal drepe seg selv foran barna er psykotisk barnemishandling imo. Vi har vært en runde i rettsvesenet og vi har for så vidt kommet til en enighet. Men hun er skikkelig vond å samarbeide med, og jeg er redd hun vil være slik til evig tid.. Men hovedproblemet mitt nå er egentlig hva jeg skal gjøre med min søster, og hvordan jeg skal takle henne og hennes "nye" vennskap med min eks.. For gudene vet hva de forteller hverandre og hvilke historier de brygger sammen.. Hun er liksom min søster.. Trodde blod var tykkere enn vann.. Kan jeg prate med henne (søster) ? Hva kan man si, bør man si? Anonymkode: 2e0a4...afb
Outlander Skrevet 30. januar 2017 #12 Skrevet 30. januar 2017 Jeg ville ha faktisk spurte søsteren om hun kan møte meg for et kopp kaffe og en prat ja. Og hvis du var like nær din søster som jeg er med min, ville jeg har ikke hatt en eneste problem å ta med alt som har blitt skrevet og sagt om deg til og foran barna for å si at hennes vennskap hjelper ikke problemet. 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #13 Skrevet 30. januar 2017 8 minutter siden, Outlander skrev: Jeg ville ha faktisk spurte søsteren om hun kan møte meg for et kopp kaffe og en prat ja. Og hvis du var like nær din søster som jeg er med min, ville jeg har ikke hatt en eneste problem å ta med alt som har blitt skrevet og sagt om deg til og foran barna for å si at hennes vennskap hjelper ikke problemet. Det kan jeg gjøre. Men problemet er at hun er nærmere min eks enn meg på dette tidspunkt.. Og, man skulle tro at hun skjønte såpass, uten at jeg måtte fortelle henne det.. Altså hun sitter å deler privat informasjon til min eks, som igjen bruker dette mot meg.. Og syntes det er fair å være hennes støttespiller og ikke min.. (Jeg klarer meg uten, det er ikke det, men jeg føler det neste som et svik mot meg.. Min egen søster.. Hva får hun ut av dette liksom? Noe å sladre om på bydga? ) Jeg blir faktisk litt sint ved tanken! Anonymkode: 2e0a4...afb 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #14 Skrevet 30. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts igjen. Jeg glemte å nevne en sak. Min eks kom for en stund tilbake med noe informasjon jeg ikke kunne skjønne at hun hadde fått. Så jeg spurte henne om hvem av mine venner som hadde sagt dette til henne? Og da svarte hun bare "det er nærmere enn du tror".. Jeg begynner faktisk å lure på om min søster har delt ting om meg til henne.. Private ting.. Anonymkode: 2e0a4...afb 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan hende du har rett.. Men hva mener du om hennes relasjon til min søster? Hadde du syntes det var ok? Jeg er faktisk litt usikker på hvem jeg kan stole på om dagen.. Anonymkode: 2e0a4...afb Det virker på meg som om søsteren din har tatt hennes "side", kan ikke se noen annen grunn til at hun deler konfidensiell informasjon med henne. Det er jo nesten 100% sikkert at det er hun som har delt disse private tingene med din eks. Dette hadde jeg konfrontert henne med, og også spurt om hun ønsker å ha noen til venn som ikke kan holde tett. Din eks har jo avslørt at hun har fått info fra din søster. Jeg hadde sagt til henne at jeg rett og slett ikke godtar at hun driver og deler privat informasjon om meg. Denne eksen din høres ut som en skikkelig "kaninkoker" btw. (Ref. filmen Farlig Begjær) Anonymkode: ab6f7...5fb 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #15 Skrevet 30. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker på meg som om søsteren din har tatt hennes "side", kan ikke se noen annen grunn til at hun deler konfidensiell informasjon med henne. Det er jo nesten 100% sikkert at det er hun som har delt disse private tingene med din eks. Dette hadde jeg konfrontert henne med, og også spurt om hun ønsker å ha noen til venn som ikke kan holde tett. Din eks har jo avslørt at hun har fått info fra din søster. Jeg hadde sagt til henne at jeg rett og slett ikke godtar at hun driver og deler privat informasjon om meg. Denne eksen din høres ut som en skikkelig "kaninkoker" btw. (Ref. filmen Farlig Begjær) Anonymkode: ab6f7...5fb Ja, jeg er nødt til å prate med henne.. Jeg føler liksom ikke jeg kan reagere på at hun plutselig er så venninne med min eks, men en del av meg gjør det allikevel.. Nesten så jeg føler de gjør det på "trass".. Jeg vet ihvertfall at min eks elsker dette, for nå har hun MIN søster på sitt lag.. (om man kan kalle det det..) Min eks har ikke sagt direkte at det er informasjon fra min søster, men hintet.. Min søster er egentlig kjent for å være litt ryktespreder, så hun liker nok å melke min eks for informasjon om meg og våre problemer også.. Føles nesten som jeg har mistet søsteren min.. Anonymkode: 2e0a4...afb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #16 Skrevet 30. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært igjennom et særdeles vanskelig brudd for et par år siden. Jeg har 3 barn sammen med min eks, og vi har 50/50 på alle tre. Når jeg sier vanskelig, så mener jeg skikkelig vanskelig. Min eks har sagt klart i fra at hun ønsker å ødelegge livet mitt, hun setter mine venner opp mot meg med løgner, hun bruker barna mot meg, og nå min familie. Bruddet kom etter mange år med skikkelig dårlig forhold. Vi hadde ingen kommunikasjon, ingen kjærlighet .. ingenting. Jeg gikk, men det var et ryddig brudd. Ingen utroskap i bildet. Etter bruddet ble hun totalt forandret, som beskrevet over. Jeg sier ikke at jeg ikke er noe skyld i problemene, men jeg har forsøkt å kommunisere med henne, men blir avfeid eller overhøvlet uansett. Jeg har heller aldri brukt barna i denne kampen.. ALDRI! Barna har kommet til meg gråtende, ønsker ikke være hos meg fordi mamma har sagt masse ting.. (forskjellige historier hver gang) . Den eldste sønnen min sa at mamma ville ta livet sitt, fordi jeg ikke ville være i lag med henne.. Jeg har på et tidspunkt skaffet meg ekstra lås på dørene, fordi jeg har vært redd hun skulle komme på natten.. Hun har vært på døren min, gråtende, og ville at vi skulle prøve igjen. Med barna på slep.. Jeg klarer ikke å beskrive hvor vanskelig det har vært. Vi har vært på FVK, og hatt advokater, mekling.. For å prøve å løse problemene. Jeg har hele tiden vært åpen om dette med min familie, og nærmeste venner. Jeg har to søstre. Jeg har mest å gjøre med min yngre søster, og har snakket mye med henne om dette. Men det siste året har hun trekt seg unna meg. Nesten ikke besøkt meg, ringt eller spurt hvordan det går. Så får jeg høre fra flere hold at hun og min eks nå er "gode" venner, er på besøk hos hverandre jevnlig.. Turer etc.. Jeg klarer ikke riste av meg følelsen av at dette blir helt feil.. Jeg har betrodd søsteren min om alt jeg har vært igjennom, og nå velger hun min eks over meg? (Det føles ihvertfall slik) . Kan jeg stole på henne igjen? Burde jeg snakke med henne? Nei, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, men det er skikkelig vondt å kjenne på å på en måte ikke bli "trodd".. Kanskje dere har noen gode råd å komme med? Anonymkode: 2e0a4...afb Vel. Steg 1 - dokumentasjon. Steg 2 - familievernkontro (nei, du må under ingen omstendighet ha samtaler med henne som ikke har vitner) Steg 3 - dom om 100% omsorg til deg, eventuelt skriftlig avtale om at mor skal i terapi. Det er, som vi alle vet, psykisk mishandling å holde på slik hun holder på ovenfor barna. Du må derfor handle som om dette haster. Nettopp fordi dette haster. Husk at det er din plikt å få barna ut av et voldelig mor-barn forhold, så ikke lag unskyldninger. Et menneske som truer sine egne barn med å ta livet av seg hører ikke hjemme sammen med barn uten tilsyn. Anonymkode: 4a547...c47 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #17 Skrevet 30. januar 2017 Samme her. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd det var min samboer som hadde skrevet innlegget. (men alt stemte ikke). Her har hele familien til min samboer tatt hans eks` side. De tror på ALT hun sier og han har ingenting han skulle sagt. Dessverre er min samboer ikke særlig tøff i trynet og ønsker ikke konfrontasjoner så han sier ikke noe til de. Han prøvde en gang, men de bare såg på han med spørsmålstegn, det kunne jo ikke være sant det han fortalte. Hadde det vært min søster så hadde jeg helt klart konfrontert henne! Anonymkode: 1f692...0c7 2
Browncoat Skrevet 30. januar 2017 #18 Skrevet 30. januar 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært en runde i rettsvesenet og vi har for så vidt kommet til en enighet. Men hun er skikkelig vond å samarbeide med, og jeg er redd hun vil være slik til evig tid.. Men hovedproblemet mitt nå er egentlig hva jeg skal gjøre med min søster, og hvordan jeg skal takle henne og hennes "nye" vennskap med min eks.. For gudene vet hva de forteller hverandre og hvilke historier de brygger sammen.. Hun er liksom min søster.. Trodde blod var tykkere enn vann.. Kan jeg prate med henne (søster) ? Hva kan man si, bør man si? Anonymkode: 2e0a4...afb Du kan ikke bestemme hvem søsteren din kan være venn med. Om hun deler personlig informasjon videre må du ta avstand fra henne og slutte å dele informasjon som du ikke vil skal komme tilbake til eksen din eller andre. Det kan godt hende at søsteren din rett og slett liker eksen din bedre enn deg. Da er det ikke noe du får gjort med det annet enn å prøve å beskytte deg selv. Det virker sannsynlig for meg at eksen din har satt seg selv veldig i offerrollen og søsteren din sympatiserer. Kanskje eksen har fortalt noen historier om deg som er vridd på / overdrevet eller rett og slett ren løgn for å stille deg i et dårlig lys og få støtte fra henne. De har jo kjent hverandre i mange år så det er ikke så rart om eksen din klarer å trykke på de riktige knappene. Du kan prøve å prate med søsteren din, si at du har merket at hun har trukket seg unna og du lurer på hvorfor. Hvis hun tar opp eksen din så kan du prøve å fortelle din side av historien. Men pass på å ikke vinkle det på en slik måte at søsteren din har skuffet/sveket/forrådt deg, blod er tykkere enn vann, du trodde du kunne stole på henne osv. Prøv å være bevisst på å stille åpne, "undrende" spørsmål i stedet for å komme med påstander eller gå til angrep. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #19 Skrevet 30. januar 2017 TS, hvorfor kan du ikkevold forelsket i henne igjen, av hensyn til barna? Lat som om dere nettopp møttes og bli kjent på ny? Advokater fører ikke noe godt med seg i familielivet 😢😬 Anonymkode: 4364f...5fa
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #20 Skrevet 30. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd det var min samboer som hadde skrevet innlegget. (men alt stemte ikke). Her har hele familien til min samboer tatt hans eks` side. De tror på ALT hun sier og han har ingenting han skulle sagt. Dessverre er min samboer ikke særlig tøff i trynet og ønsker ikke konfrontasjoner så han sier ikke noe til de. Han prøvde en gang, men de bare såg på han med spørsmålstegn, det kunne jo ikke være sant det han fortalte. Hadde det vært min søster så hadde jeg helt klart konfrontert henne! Anonymkode: 1f692...0c7 Her har min familie vært vitne til at barna skriker og hun skriker og gråter ved overlevering. De har hørt henne kjefte og smelle mot meg , de har opplevd dette på nært hold alle sammen. Hennes foreldre har ringt mine foreldre, kjeftet på de også.. Spesielt min søster. Hun VET alt jeg har vært igjennom.. Hvor grusomt mine barn og jeg har hatt det, på grunn av dette. Og ENDA velger hun min eks.. Jeg klarer bare ikke fatte det.. Anonymkode: 2e0a4...afb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå