Gå til innhold

Urinbeholdere når man tester ofte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som tar urin-tester ifbm el og graviditet sånn flere ganger i måneden: hvordan gjør dere det med beholder til urinen..? Bare skyller dere glasset og bruker det på nytt? Eller hvordan skal man rengjøre det?

Anonymkode: ec55d...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker billige plastkopper fra matbutikken som jeg kaster

Anonymkode: 3bb87...aae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker engangsplastbeger.

Å kjøpe uringlass for å bruke til testing er litt unødvendig.

Anonymkode: 938b4...611

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan fraktet dere det til jordmora?

Anonymkode: a45d7...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk med med urinprøveglass de gangene jeg ble bedt om å ta med urinprøve til neste gang. Tar jeg test hjemme, tisser jeg bare på strimmelen.

Anonymkode: 55f46...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan fraktet dere det til jordmora?

Anonymkode: a45d7...a46

Det blir jo noe annet, Da kjøper jeg urinprøveglass. Og kjøper nytt for hver gang(eller har et lite lager hjemme).

Til testing hjemme bruker jeg engangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk med med urinprøveglass de gangene jeg ble bedt om å ta med urinprøve til neste gang. Tar jeg test hjemme, tisser jeg bare på strimmelen.

På strimlene jeg har kjøpt står det spesifikt at man ikke kan gjøre det, man må bruke en kopp, for strimmelen må ikke bli våt ovenfor et visst punkt, etc. 

Om jeg skal bruke en helt ny kopp hver gang kommer det til å bli dyrt/lite miljøvennlig, siden jeg nå ikke aner når jeg har el (nettopp sluttet på pillen, aldri hatt noen særlige symptomer på el), og derfor har blitt rådet til å teste ofte etter el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På strimlene jeg har kjøpt står det spesifikt at man ikke kan gjøre det, man må bruke en kopp, for strimmelen må ikke bli våt ovenfor et visst punkt, etc. 

Om jeg skal bruke en helt ny kopp hver gang kommer det til å bli dyrt/lite miljøvennlig, siden jeg nå ikke aner når jeg har el (nettopp sluttet på pillen, aldri hatt noen særlige symptomer på el), og derfor har blitt rådet til å teste ofte etter el.

Da bare skyller du den godt. Det går helt fint det også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte noen slike glass på apoteket. Har et som jeg skyller og bruker opp igjen når jeg tester for el og graviditet. Om jeg skal til legen tar jeg nytt glass hver gang. 

Anonymkode: 280b3...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøpte noen slike glass på apoteket. Har et som jeg skyller og bruker opp igjen når jeg tester for el og graviditet. Om jeg skal til legen tar jeg nytt glass hver gang. 

Anonymkode: 280b3...807

Er det jeg får satse på å gjøre. En el-test kun for kartleggingens skyld er ikke like alvorlig som en urinprøve man leverer til legen, tenker jeg. Da ville jeg også tatt et helt nytt glass for å unngå at rester fra andre steder forurenser prøven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg, men jeg holder meg godt unna grensen. Har gått helt fint for meg i hvert fall. Vil du ha noe å tisse oppi til hjemmetesting, og unngå at det blir dyrt og mljøskadelig, kan du vel bruke noe som du uansett skulle ha kastet; et yoghurtbeger e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg, men jeg holder meg godt unna grensen. Har gått helt fint for meg i hvert fall. Vil du ha noe å tisse oppi til hjemmetesting, og unngå at det blir dyrt og mljøskadelig, kan du vel bruke noe som du uansett skulle ha kastet; et yoghurtbeger e.l.

Jeg har ikke god nok kontroll på strålen til at jeg klarer finsikte :P Det spruter liksom vilt alle veier, inkludert ut av skåla om jeg ikke kniper lårene sammen og bøyer meg fremover :fnise: Sliter nok med å treffe oppi koppen til vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...