Gå til innhold

NRK Innafor- Feilberegning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så episode 2 nå, og en ting som slår meg er hvordan de ikke viser så mange negative sider ved disse bransjene (prostitusjon, sugarbabes). Episoden er på ca 40 minutt, og bare omtrent 3 minutt av dem omtaler en kvinne som opplever prostitusjon som negativt. Hun sier også at hun ikke noen gang kan ha sex igjen uten å få betalt. MEN vi får ikke vite noe om historien eller personligheten til denne kvinnen, så for alt vi vet kan det være barndomstraumer eller andre faktorer involvert som gjør at det er spesielt ille for henne.

De andre i dokumentaren har det ganske fint (tilsynelatende). De er fornøyd med hvor mye penger de får og føler de har god kontroll på rollen sin. Ingen sier noe om at de opplever kunder som prøver tråkke over grenser, som tvinger dem til noe de ikke vil, at de påvirker dem negativt psykisk eller at de har en forhistorie som gjorde at de utviklet et skeivt syn på relasjoner og sex. Så inntrykket jeg sitter igjen med er at det er ganske fint å være for eks sugardaddy og at det egentlig ikke er noe problem at flere driver med det.

Jeg syns heller ikke programlederen er så flink å stille spørsmål som går i dybden, som kan belyse de mer negative sidene. Hun sier mot slutten at hun blir kvalm og slette profilen på sugarbabes. Ok? Hvorfor det, du har nettopp vist oss hvor luksuriøst og fint det kan være å være sugarbabe. Er det på grunn av de 3 minuttene om hun kvinnen som ikke likte prostitusjon?

Jeg lurer på om de som har lagd denne serien har oversett hvor positivt de fremstiller disse sakene, hvor lite det er snakk om de negative sidene? Eller er det bare sånn at det er positivt å være sugarbabe? Du får penger, han får selskap win-win?

Anonymkode: a6e4e...e4c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Den skal jeg se. Kanskje de negative sidene kommer frem i de andre episodene. 

Skrevet

Jeg satt igjen med et helt annet inntrykk. En litt sånn uggen følelse.

Anonymkode: 78f11...f2b

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om de som har lagd denne serien har oversett hvor positivt de fremstiller disse sakene, hvor lite det er snakk om de negative sidene? Eller er det bare sånn at det er positivt å være sugarbabe? Du får penger, han får selskap win-win?

Umulig å si uten en representativ spørreundersøkelse. Mitt inntrykk er at de aller fleste vil at det skal være negativt, slik at færrest mulig gjør det. De fleste programmer er derfor vinklet for å fremstille det slik. Det kan være riktig, men det kan også være at de bevisst unngår dem som har noe positivt å si.

Anonymkode: 9a438...873

Skrevet

Som med forrige episode synes jeg det er svært få dype og gravende spørsmål. Da hun

Anonymkode: eb014...eb7

• Liker 1
Skrevet

Som med forrige episode synes jeg det er svært få dype og gravende spørsmål. Da hun satt og pratet om hvor uvel hun følte seg etter å ha møtt hun som aldri kunne ha "vanlig sex" igjen sa hun ingenting om hvilke spørsmål hun hadde stilt. Det føltes som noe som var veldig løsrevet fra resten. Det var heller ingen store spørsmål om motivasjon til hun med masken. Spenning, ja, men hva med resten av livet? 

De kunne gjerne også intervjuet f.eks. flere som kjøper seksuelle tjenester og hvordan de rettferdiggjør relasjonene og det å kjøpe kroppen til andre. Episoden heter "Kjøp meg", og har følgelig fokus på de som arbeider som tilbydere av seksuelle tjenester, men hun intervjuet jo han speisa dansken som var sugardaddy, så hvorfor ikke intervjue horekunder? 

Mulig at dette er myntet på et yngre og mindre kritisk publikum, men jeg synes det er ganske slett journalistikk. Jeg sitter igjen med flere spørsmål enn svar etter å ha sett denne episoden.

Anonymkode: eb014...eb7

• Liker 1
Skrevet

Hmmm....første jeg legger merke til med det programmet er at A-en i InnAfor er blitt gjort om til en pyramide, og tenker illuminatisymbol med èn gang. Jeg får ikke lyst å se det, dårlig følelse. Men skal ta en titt for å se hva det er .

Anonymkode: b455a...ec2

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Har sett halve episoden og orker ikke se mere, jeg føler meg bare dårlig. Denne er bedre: 

Skrevet
12 timer siden, Den Lille Heksa skrev:

Har sett halve episoden og orker ikke se mere, jeg føler meg bare dårlig. Denne er bedre: 

Dersom dette er den jeg så for sånn 6 år siden, så husker jeg at jeg satt igjen med et mer nyansert syn enn NRK sin dokumentar. I den du linker ser man også når de eskortene har emosjonelle nedturer og du får et hint av at det er underliggende problemer i noen tilfeller. I NRK sin serie får man inntrykk av at alt er fryd og gammen, nesten. Bortsett fra, som sagt, de 3 minuttene der hun gjengir en samtale med en prostituert som ikke hav meg noe sterkt inntrykk ihvertfall.

• Liker 2
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dette er den jeg så for sånn 6 år siden, så husker jeg at jeg satt igjen med et mer nyansert syn enn NRK sin dokumentar. I den du linker ser man også når de eskortene har emosjonelle nedturer og du får et hint av at det er underliggende problemer i noen tilfeller. I NRK sin serie får man inntrykk av at alt er fryd og gammen, nesten. Bortsett fra, som sagt, de 3 minuttene der hun gjengir en samtale med en prostituert som ikke hav meg noe sterkt inntrykk ihvertfall.

Ja nettopp, det er nesten en slags guide til hvordan selge sex :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...