Gå til innhold

LANG....er min mann jekyl and hyde????

Anbefalte innlegg

Gjest netta-gjest
Skrevet

Trenger litt hjelp med å sortere tanker her :-?

vi var ute på fest på lørdag min mann og eg, nokon gode venner , det var kjempe kos lenge siden sist..

Stemningen var god hele kvelden, vi hadde invitert et nytt venne par og alt var kos..

Vi kom ut på byen og musikken var bra, traff gamle klasse kamerater, musikken var bra. Vi danset ilag min mann og eg, alt var forsatt......KOS

Så var det nashspell(veit ikkje korleis det staves) :oops: .. Monsteret vaknet...min mann ville at eg skulle kysse på ein gammel kjæreste fra ungdomskolen...ER NEI TAKK..

Så var det det om eg ville bli med på et trekant med det nye paret vi var blitt kjent med. :-? :evil: ...er helst ikkje takk.....hm

Må sei at eg ble ganske forbanna :evil: :evil:

Fann ut at det var på tide å gå heim, likte ikkje utviklingen, spørre då mannen min om eg skulle låse eller ikkje, han svarte då "Ja, du bør låse alle døra og vinduene i huset"(øyene hans var då SVART)

Eg reiste heim, var forbanna men klarte ikkje å grine..det siste eg ser når eg går ut døra er min ny "vennine" som sitte skrevs over min mann og klemme han, og hendene hans på ræva hennes....KOSLIGT..

Han kom heim kl 0830 dagen etter...har igrunnen ikkje sagt så mange ord til han siden det..

Bare at vist ikkje eg er nok for han så kan han bare reise ein vis plass..

igår kveld sa han : Eg veit at eg har såret de , veit at eg er ein drittsekk,eg elsker deg, vil ikkje miste deg, du er alt for meg, akkurat no så hater eg meg sjølv...skal slutte å drikke.... ingenting skjedde med ho andre...

Må legge til (not for his defense) at edru er denne mannen ein fantastisk kjærlig far, mann, min beste venn. Den eg betror meg til når eg har problemer...

Akkurat no er eg så kald invendig at det skremmer meg :cry:

Måtte bare skrive litt her inne for å få litt råd, støtte og til sist men ikkje minst ..har ingen andre å betro meg til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er da vel ingen nyhet at mange jenter faller for "drittsekker". Det som irriterer meg, er at de fortsatt blir sure hvor gang han opppfører seg deretter.

Dere velger selv å være med dem, så får dere ta konsekvensene av det og...ikke komme her å klage..gjør noe med deg selv!!! bryt ut, og finn en som er snill og kjærlig..edru som dritings..

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Skjønner godt dine frustrasjoner. En "liten" samtale med samboeren din tror jeg hadde vært på sin plass. Jeg hadde gjort det meget klart for min kone at en slik oppførsel ikke er akspetabelt i det hele tatt(det ville aldri hent med henne heller) og hvsi noe slikt skjer igjen kan det være over og ut. Når folk kommer litt opp å årene bør de kjenne seg selv så godt at å drikke slik at såpass mange sperrer forsvinner ikke kan tolereres. Hvis samboeren din er en så flott kar når han ikke drikker da burde det jo være ganske greit å få til en ordningen med han - særlig hvis han er så glad i deg som han synes. Kona og jeg har gått noen runder gjennom årene og funnet ut ganske så klart hva som er greit og særlig hva som ikke er greit for oss. Det lever vi fint med.

Hvis trekant og andre "uvanlige" sprell skal diskuteres tviler jeg meget sterkt på at i bedugget tilstand på byen er rette sted å gjøre det. For de aller fleste er ikke å gjøre det en besluttning som bør gjøres raskt og bedugget. En slik handling vil for mange forhold kunne få nokså alvorlige og kanskje store konsekvenser.

Tror nok at en smule tid til å snakke sammen er tingen for dere.

Nachspiel er tysk og nach = etter og spiel = lek/spill, altså etterspill/etterlek.

Gjest netta-gjest
Skrevet

no har eg kjent denne mannen i 10 år og dette er vel den første gangen noko slikt har skjedd!!!

dette kom som en "big suprise" for meg då han aldri har oppført seg sann før.

OG ja eg klage, ja eg blir sint og vil ikkje at dette skal skje igjen..

Derfor prøve eg å gjøre noko med det ved å skrive inn her og lufta mine tanker, får råd fra andre og deres tanker om dette temaet..

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror jeg ville fortalt han rolig hvordan jeg følte det når han oppførte seg slik, at du i tillegg er sjokkert og at dette ikke går inn under dine begreper om akseptabel oppførsel.

Ville tatt med at jeg ble såret, vantro, følt meg mindreverdig behandlet - er ikke noe hore han kan kommandere til å kysse andre når han finner det for godt - og sint (hvilke jeg ville blitt om jeg var i din situasjon)

Tror også jeg ville spurt hva han bedrev resten av tiden frem til han kom tuslende hjem utpå morrakvisten.

Og så ville jeg spurt hva i all verden dette var for noe i det store og hele i og med at jeg aldri har sett noe i nærhenten av slik oppførsel før.

:trøste:

Skrevet

Vil først bare få gi deg en :klem: Skjønner godt at du synes dette er vanskelig og at du ikke har det noe godt nå.

Jeg hadde selvfølgelig ikke akseptert slik oppførsel av mannen min, men dersom det var første gang, hadde jeg nok ikke kastet han ut med en gang. Jeg hadde imidlertid latt han få klar beskjed om hva som ville skje hvis han gjorde det igjen (og det hadde ikke bare vært en trussel).

Jeg håper dere finner ut av det, og at du slipper å se denne siden av han igjen.

Gjest nett-gjest
Skrevet

Tusen takk for tankene dåkkes.. :-)

Har tenkt å snakke meir med han ja, og fortelle han akkurat ka eg synes om alt dette...

Så var det dette med å kaste han på dør... :-?

Eg veit ikkje eg, akkurat no er det mine to små som holder meg her, det blir ganske klisje-aktig eg veit det men eg vil ikkje ha de følelsene som eg har no igjen...

Dette er jo første gangen men vil eg klare å tilgi??

Ka med neste gang han går på byen med meg eller kompiser, kjeme eg til å klare å stole på han??

Eller blir det sann, tusen spørsmål dagen etter:

ka gjorde du?

danset du med nokon?

drakk du masse?

kven var ute då?

Vil ikkje at det skal bli sann, men kjenner meg sjølv ganske godt :-)

Nei eg må nok sette meg i tanke boksen..

Skrevet

Mannen min ville fått beskjed om at jeg kom til å være mistenkelig i lang tid, og at hvis vi skulle fortsette måtte han ha funnet seg i 3. grads forhør hvis han skulle på byen alene.

Det ville jo tross alt ha vært han sin skyld at jeg hadde blitt sjalu.

Gjest Anonymous
Skrevet

Alle kan feile og det må til en viss grad være lov MEN dette var veldig grovt og over alle grenser så jeg er enig med nessi: Er man med på leken må man tåle steken (eller hvordan det nå var). Han har laget et problem da får han gjøre sitt for å ordne opp i det!

Skrevet
Trenger litt hjelp med å sortere tanker her :-?

vi var ute på fest på lørdag min mann og eg, nokon gode venner , det var kjempe kos lenge siden sist..

Stemningen var god hele kvelden, vi hadde invitert et nytt venne par og alt var kos..

Vi kom ut på byen og musikken var bra, traff gamle klasse kamerater, musikken var bra. Vi danset ilag min mann og eg, alt var forsatt......KOS

Så var det nashspell(veit ikkje korleis det staves) :oops: .. Monsteret vaknet...min mann ville at eg skulle kysse på ein gammel kjæreste fra ungdomskolen...ER NEI TAKK..

Så var det det om eg ville bli med på et trekant med det nye paret vi var blitt kjent med. :-?  :evil: ...er helst ikkje takk.....hm

Må sei at eg ble ganske forbanna :evil:  :evil:  

Fann ut at det var på tide å gå heim, likte ikkje utviklingen, spørre då mannen min om eg skulle låse eller ikkje, han svarte då "Ja, du bør låse alle døra og vinduene i huset"(øyene hans var då SVART)

Eg reiste heim, var forbanna men klarte ikkje å grine..det siste eg ser når eg går ut døra er min ny "vennine" som sitte skrevs over min mann og klemme han, og hendene hans på ræva hennes....KOSLIGT..

Han kom heim kl 0830 dagen etter...har igrunnen ikkje sagt så mange ord til han siden det..

Bare at vist ikkje eg er nok for han så kan han bare reise ein vis plass..

igår kveld sa han : Eg veit at eg har såret de , veit at eg er ein drittsekk,eg elsker deg, vil ikkje miste deg, du er alt for meg, akkurat no så hater eg meg sjølv...skal slutte å drikke.... ingenting skjedde med ho andre...

Må legge til (not for his defense) at edru er denne mannen ein fantastisk kjærlig far, mann, min beste venn. Den eg betror meg til når eg har problemer...

Akkurat no er eg så kald invendig at det skremmer meg :cry:  

Måtte bare skrive litt her inne for å få litt råd, støtte og til sist men ikkje minst ..har ingen andre å betro meg til..

AAAARRRRRRGGGGGG!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: Faen nå ble jeg provosert!!!! Det er noe av det frekkeste....! Dersom dere har vært sammen i 10 år, burde han da for svarte vite at du ikke er med på slike ting, at det ikke er din greie liksom! Dårlig unnskyldnng at han var full. Fjortiser bruker den unnskyldningen, ikke voksne menn!!

Jeg føler utrolig mye med deg! Forstår godt at du er frustrert. Hadde jeg og vært hvis mannen jeg trodde jeg kjente ut og inn i 10 år plutselig forandret seg, ikke viste meg respekt osv. Men dette må jo være noe han tenner på da, siden han ville at du skulle være med på det. det er jo forsåvidt greit at han fantaserer om det, og kommer med forslag til deg, men å være sååååå respektløs er ikke bare å tilgi!!! Kjenner at jeg koker innvendig! På det tidspunktet du sa "nei" burde han vist deg såpass respekt at han fikk rævva ut av sofen og gikk hjem med deg! Åååååååååå!!! Får lyst å slå han lenge i hodet med noe hardt og tungt!

Det du må gjøre er først og fremst å snakke ut med han. Si alt hva du mener og føler, rolig og behersket. Si at du føler deg ikke respektert og at du føler et stort svik fra hans side. Krev at han fortelller deg hele sannheten, fordi du ikke kan leve med løgner, og at sannheten vil komme for en dag uansett! (Beklager, men jeg har veldig vanskelig for å tro at ikke mer skjedde etter du var gått, siden han satt å klådde på henne da du gikk....)

Deretter må du tenke gjennom om dette er noe du kan leve med.

Hvis du velger å bli vil jeg foreslå parterapi på Familievernkontoret, for dette er noe dere må jobbe med. Dette er ikke noe som "går over" av seg selv. Still krav til ham at en forutsetning hvis du skal bli er at han blir med på samtaler på Familievernkontoret.

Ønsker deg all lykke til!!!

Klem!!!

Gjest Ninakanin
Skrevet

Synes det er så fantastisk med alle disse gjestene som har den samme supre løsningen på alle problemer i ekteskap her inne på samliv:

Stikk, finn deg en ny og bedre mann!!

:ler: Tullinger...

Gjest netta-gjest
Skrevet

Hei,

Tenkte at eg måtte komme med ein liten oppdatering.

Har pratet MASSE med min mann (KJEFTET OG), har fortalt han rolig og behersket ka eg meinte om alt som hadde skjedd og fortalte han kor mykje han hadde såret meg.

vi pratet lenge, han beklaget deg igjen og igjen og seier at han skjønner ikkje kor det kom ifra.

Senere på kvelden kom det andre paret på besøk, og eg sto sann :o :o :o

Det vise seg at mannen har ringt til de for å få hjelp. Han fortalte de alt som hadde skjedd mellom meg og han den kvelden og ville at de skulle fortelle meg ka som hadde skjedd når eg var vekk, han var veldig flau..

Damen der unskyldte sin oppførsel og var veldig flau og det var vist ikkje "happy days" hos dei heller.. men de forsikret meg om at nar eg var vekk kom der 5 kompiser av han og var der like lenge/lengre en mannen min...så ingenting skjedde, kunne skje med så masse folk i huset.

Etter å har hørt dette og etter lange samtale med min mann har eg bestemt meg for å prøve videre. Eg kan ikkje kaste vekk 10 års samliv pga dette.

MEN han har fått klar beskjed :evil: skje noko sant eller noko liknandes igjen er det over og ut.

Visse ting kan bare tilgives ein gang og vi må jobbe videre (EG) må prøve å stole på han, kan ta tid men ekteskap er som andre ting i livet det må jobbes med og taes vare på som en blomst ellers så visne det hen og dør..

Tusen Takk for alle svarene :-)

Gjest Madam Felle
Skrevet
Synes det er så fantastisk med alle disse gjestene som har den samme supre løsningen på alle problemer i ekteskap her inne på samliv:

Stikk, finn deg en ny og bedre mann!!

:ler: Tullinger...

Er nok ikke bare gejstene som har den løsningen. For hadde min kjære oppført seg sånn som det, og heller ikke kommet hjem på natten, så hadde sekken vært pakket.

Er det noe jeg absolutt ikke aksepterer, så er det å være respektløs ovenfor meg, enten man er full eller edru. Samtidig å sitte med en annen dame skrevs over seg, og holde på rompen henne, nope kroken på døren. Og ja, der er jeg steil.

Han kunne vært så koselig, og sjermerende han ville for min del, men jeg hadde bedt han ryke og reise. Får da være måte på hva jeg skal akseptere, av det menneske som liksom skal stå meg nærmest.

Nei, da har jeg det mye bedre selv, for ingen mann er verdt å miste selvrespkten for. :wink:

Så det er nok ikke bare gjestene som har den løsningen. :ler:

Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt å stole på mannen din igjen ettersom han tok initiativet til at det andre paret skulle komme til dere for å fortelle sin historie.

Håper han angrer og har det skikkelig fælt med seg selv. Det fortjener han og DU skal behandles som en prinsesse fra nå av!

Skjønner godt at du ble såret og lei deg, det hadde jeg også blitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...