Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ønsker å opprette en tråd for vi som skal søke på studier via Samordna opptak i 2017. Selv har jeg gledet meg leeenge til å søke, da jeg skal bygge på lærerutdanningen min med et årsstudium i et eller annet :opplyser:

Sleng dere med, å la oss dele våre tanker og håp for studiestart høst 2017!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal søke på barnehagelærer. Meeeeen......livredd for at jeg ikke skal klare å gjennomføre det😞Veit ikke om det er vanskelig å komme inn på det, får bare søke😊

Skrevet

Jeg skal søke meg inn på kulturarv og bevaringskunnskap. Gleder meg masse 😁 

Skrevet
4 timer siden, Natt skrev:

Jeg skal søke på barnehagelærer. Meeeeen......livredd for at jeg ikke skal klare å gjennomføre det😞Veit ikke om det er vanskelig å komme inn på det, får bare søke😊

Hvorfor har du ikke undersøkt hva poenggrensene er? :P

Anonymkode: eff3c...fed

• Liker 3
Gjest Linaria
Skrevet

Skal søke på et årsstudium i engelsk bare for å ha noe, da jeg er ferdig med bacheloren til våren, men håper jeg kommer inn på master i utlandet :)

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke undersøkt hva poenggrensene er? :P

Anonymkode: eff3c...fed

Jeg var inne på samordnaopptak for å se. Men der sto det bare at alle kvalifiserte søkere fikk tilbud🙈Fant da ingen poengsum på det. Er Høgskolen i Hedmark jeg tenkte på. Kanskje dette ikke er noe populært studie??

Skrevet
2 timer siden, Natt skrev:

Jeg var inne på samordnaopptak for å se. Men der sto det bare at alle kvalifiserte søkere fikk tilbud🙈Fant da ingen poengsum på det. Er Høgskolen i Hedmark jeg tenkte på. Kanskje dette ikke er noe populært studie??

Da kommer du nok inn:) Det betyr jo at alle som søkte og var kvalifiserte fikk studieplass. 

Anonymkode: eb5fa...c3b

Skrevet

Jeg håper at jeg klarer å få klort meg inn på profesjonsstudiet i psykologi, men det er vanskelig, selv med så og si toppkarakterer i alt. :unsure:

Anonymkode: 7f6b8...093

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at jeg klarer å få klort meg inn på profesjonsstudiet i psykologi, men det er vanskelig, selv med så og si toppkarakterer i alt. :unsure:

Anonymkode: 7f6b8...093

Går du i VG3/tar opp fag dette semesteret? Stå på i siste innspurt hvertfall! :)

Anonymkode: 3fd8c...8df

• Liker 1
Skrevet

Er spent på hvilke studier som blir lagt ut:PTenker å helgardere meg ved å også søke på noen studier via søknadsweb, så jeg har alle muligheter åpne:klo: 

Anonymkode: a1e30...b5f

Skrevet

Skal søke på lektorstudiet på UiB, i utgangspunktet tenkte jeg nordisk med historie som andrespråk. Nå har derimot UiB opprettet en ny linje, historie/religion... Er litt i tvil om hvilket jeg skal sette på førsteplass, for hele poenget er jo å bli historielærer, men på den "rene" historielinjen (skal ha et andrefag der også vil jeg tro) så er det så få plasser, og siden det er helt nytt vet man ikke hvor mange som søker... Samtidig får jeg jo gjerne flere muligheter i arbeidslivet dersom jeg tar nordisk

Skrevet

Jeg blir litt stressa over at søknadene åpner snart, fordi har enda ikke klart å bestemme om jeg vil sette opp bachelor i journalistikk, årsstudium i sosiologi eller bachelor i sosialt arbeid (sosionom) som første valg. Står virkelig fast og går så mye fram og tilbake, aner ikke hva jeg vil jobbe som enda. Er skikkelig interessert i samfunnslige fag og ønsker å jobbe med å gjøre en forskjell i samfunnet, men jeg vet ikke helt om jeg har evnen til å hjelpe andre mennesker med sine problemer, derfor trekker jeg meg litt tilbake i fra sosionom. Jeg er også litt redd for å starte på en bachelor, fordi plutselig låser jeg meg selv i noe jeg ikke vil jobbe med. Noen flere som står i mellom hva de skal velge, eller har dere bestemt dere? Hva ville dere ha valgt av mine ønsker? Gøy å høre andres planer og valg! 

Anonymkode: 945bc...425

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kommer du nok inn:) Det betyr jo at alle som søkte og var kvalifiserte fikk studieplass. 

Anonymkode: eb5fa...c3b

Håper virkelig det😊Men får hetta av å tenke på bachelor oppgave😬

Skrevet

Går på årsstudium i bedriftsøkonomi som enkeltemne student, vil fullføre dette.Skal søke meg på grafisk design årsstudium siden de bare tar opp studenter bare via samordanopptak. Itillegg har jeg en master i Markedskommunikasjon, så jeg sper på med litt mer nyttige ting så kan passe i en jobb. Har søkt jobber, men ingen napp enda :( 

Anonymkode: ffe78...3bf

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt stressa over at søknadene åpner snart, fordi har enda ikke klart å bestemme om jeg vil sette opp bachelor i journalistikk, årsstudium i sosiologi eller bachelor i sosialt arbeid (sosionom) som første valg. Står virkelig fast og går så mye fram og tilbake, aner ikke hva jeg vil jobbe som enda. Er skikkelig interessert i samfunnslige fag og ønsker å jobbe med å gjøre en forskjell i samfunnet, men jeg vet ikke helt om jeg har evnen til å hjelpe andre mennesker med sine problemer, derfor trekker jeg meg litt tilbake i fra sosionom. Jeg er også litt redd for å starte på en bachelor, fordi plutselig låser jeg meg selv i noe jeg ikke vil jobbe med. Noen flere som står i mellom hva de skal velge, eller har dere bestemt dere? Hva ville dere ha valgt av mine ønsker? Gøy å høre andres planer og valg! 

Det som hjelper er å lese på yrkesintervjuer med de som har disse utdanningene til bakgrunn for å se om det er jobber som du kunne tenkt deg :) Les også på fagene og fagbeskrivelse for de indikerer også på om du kan like og ha nytte av innholdet. For min del er det viktig å velge etter hjertet, men samtidig være fornuftig :P 

Anonymkode: ffe78...3bf

• Liker 1
Skrevet

Ååh, skal søke inn på Sosialt Arbeid! Jeg er så redd for å ikke komme inn, har tatt opp eksamener og virkelig stått på, men det er vanskelig med nesten 50 poeng.. 

Lykke til alle andre her! <3 

Skrevet

Har også lyst til å gå sosialt arbeid, men som deltid over fire år med samlinger for det passer meg best slik livssituasjonen min er nå. Har kikket litt på å ta spesialisering i psykiatri etterhvert.

Spørs om jeg kommer inn i år men skal kjøre på så får det stå til. Hvis ikke jobber jeg et år og tar opp et par fag for å forbedret karaktererene.

Anonymkode: d3659...069

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også lyst til å gå sosialt arbeid, men som deltid over fire år med samlinger for det passer meg best slik livssituasjonen min er nå. Har kikket litt på å ta spesialisering i psykiatri etterhvert.

Spørs om jeg kommer inn i år men skal kjøre på så får det stå til. Hvis ikke jobber jeg et år og tar opp et par fag for å forbedret karaktererene.

Anonymkode: d3659...069

Hvor har de sosialt arbeid samlingsbasert? Høres veldig interessant ut

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har de sosialt arbeid samlingsbasert? Høres veldig interessant ut

Det har sosialt arbeid samlingsbasert på, bare to skoler: 

VID vitenskapelige høgskole - Oslo

UiT Norges arktiske universitet - Tromsø

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...