AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #1 Skrevet 30. januar 2017 Hva skjer da? Eneste jeg vet er at han ikke har betalt bidraget som nav krever han for. Får jeg noe fra nav og han får det som gjeld? Eller skjer ingenting? Anonymkode: 0a853...324
Million Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 (endret) https://www.nav.no/no/Person/Familie/Barne+og+ektefellebidrag/bidragsforskudd Står der hvordan du søker om bidragsforskudd fra NAV. Du må søke, det skjer ikke automatisk. Altså, NAV krever inn penger fra far, men uansett om han betaler dem eller ikke, får du barnebidraget du har krav på til barnet fra NAV. Betaler ikke far til NAV, vil han opparbeide seg gjeld som aldri forsvinner. Den har han resten av livet, og den kan i verste fall bli tvangsinndrevet ved trekk i lønn av namsmannen. Så bidrag slipper han ikke unna å betale. Endret 30. januar 2017 av Million
Silfen Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Man får jo ikke det man har krav på dersom fat betaler mye om man selv bare får minste forskuddet. Men noe vil du få, hvor mye avhenger av din inntekt.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 Tjener du over 6G, får du ikke forskudd i det hele tatt. Anonymkode: 0d776...e26
nybegynneren Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 du kan søke om bidragsforskudd.det blir beregnet etter din inntekt. når far ikke betaler og du har søkt forskudd får du forskuddet .Det er som regel bare en brøkdel av forskuddet. Far blir skyldig det du får i forskudd ifra nav og han blir skyldig deg resten. hvis han ikke betaler bidrag på 4.mnden kontakter nav evn abeidsgiver for og trekke direkte av lønnen hans. Hvis arbeidsgiver somler/overser kravet får firmaet betalingsmerknad på seg etter noen mnd. Er han selvstendig klarer dem som regel ikke og ta han økonomisk.men kravet øker for vær mnd .når dem endelig får tak på han økonomisk blir det nedbetaling på det skyldige. Jeg gikk uten bidrag i over 2 år,kun forskuddet ifra nav på 710kr pr mnd. Når dem endelig fikk fatt på han nedbetalte han gjelda si over 3 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå