Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle egentlig få 24.000,-kr 25.februar. Har vært i kontakt med NAV flere ganger, og fikk på fredag beskjed om at NAV hadde gjort en feil og glemt å registrere utbetalingen, og dette nå var i orden og pengene ble overført. Jeg gikk hele fredag, lørdag og søndag uten at noe skjedde. Klokken 10 i dag morges, hadde pengene fortsatt ikke kommet. Jeg ringte, og NAV fortalte at det IKKE lå inne noen registrert utbetaling.. 

Kan man klage og få kompensasjon? Syns det er helt latterlig at man skal vente SÅ lenge på penger når man har barn, faste utgifter osv som må betales. 

Anonymkode: 6be1d...0d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem sa det ikke lån nne noe? Har du vært inne på dine sider? Hvis du ringer Nav så be ALLTID om å snakke med veilederen din ved det lokale kontoret. De på servicetelefonen vet sjelden forskjell på frem og bak, så feilinfo er svært vanlig.

Anonymkode: 720dc...1cb

• Liker 2
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Enig med AB. Be om å få snakke med dem som jobber på det lokale kontoret ditt. Utover det så skjønner jeg ikke helt hva som er problemet. Hva slags utbetalinger er det som er glemt? Og nei, du får ikke kompensasjon fra NAV. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sa det ikke lån nne noe? Har du vært inne på dine sider? Hvis du ringer Nav så be ALLTID om å snakke med veilederen din ved det lokale kontoret. De på servicetelefonen vet sjelden forskjell på frem og bak, så feilinfo er svært vanlig.

Anonymkode: 720dc...1cb

En som sitter med utbetalinger på NAV. 

2 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Enig med AB. Be om å få snakke med dem som jobber på det lokale kontoret ditt. Utover det så skjønner jeg ikke helt hva som er problemet. Hva slags utbetalinger er det som er glemt? Og nei, du får ikke kompensasjon fra NAV. 

Problemet er at jeg mangler foreldrepenger. Sist utbetaling jeg fikk var 11.desember, og nå har det blitt bestemt at alle foreldrepenger skal utbetales INNEN 25. i hver måned. 

Skrevet

Sånn er det å ha med NAV å gjøre. Jeg jobber fortsatt for å få ut sykepengene de skylder meg fra 2002. 

Som om jeg noen gang kommer til å få de utbetalt... 😐

Anonymkode: 4fbf4...3b9

Skrevet

Du kan selvfølgelig klage.
Men kompensasjon kan du nok se langt etter. du kan vel alltids prøve få forsinkelsesrenter på det, det blir ca 30-35 kr.

Anonymkode: 660aa...137

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg mangler foreldrepenger. Sist utbetaling jeg fikk var 11.desember, og nå har det blitt bestemt at alle foreldrepenger skal utbetales INNEN 25. i hver måned. 

Innen 25. hver måned? Det hørtes veldig tidlig ut til å være foreldrepenger. I følge NAV sine sider (jeg måtte sjekke) så står det at du skal ha pengene på konto siste dagen i måneden. Foreldrepenger ligger vanligvis automatisk inne i systemet, så med mindre noen har fjernet det så skal det ligge i systemet. Uansett, NAV har fått den briljante ideen at alle ytelser skal utbetales tidlig før jul så mange går over halvannen måned uten penger fordi at i januar så kommer alt til normal tid igjen. Jeg fikk barnetrygd 16 desember i fjor. Litt absurd. 

Endret av Wanda Maximoff
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En som sitter med utbetalinger på NAV. 

Du får purre på igjen. Kompensasjon for uteblitt stønad, uansett grunn, får du ikke fra det offentlige i tilfeller som dette. 

Ellers er det en fordel å ha en buffer og ikke tømme seg helt når man er i overganger mellom stønader ol. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det å ha med NAV å gjøre. Jeg jobber fortsatt for å få ut sykepengene de skylder meg fra 2002. 

2002? Det kravet er foreldet for årevis siden. Søksmålsfristen er og for lengst oversittet. 

Anonymkode: 7ed45...be3

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, så tragisk av NAV! 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan selvfølgelig klage.
Men kompensasjon kan du nok se langt etter. du kan vel alltids prøve få forsinkelsesrenter på det, det blir ca 30-35 kr.

Anonymkode: 660aa...137

Helt utrolig at dem ikke skjønner at folk er avhengig av pengene. Jeg klarer meg, og har gjort det i snart én uke. Men jeg må ho betale regninger og lån jeg også.

13 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Innen 25. hver måned? Det hørtes veldig tidlig ut til å være foreldrepenger. I følge NAV sine sider (jeg måtte sjekke) så står det at du skal ha pengene på konto siste dagen i måneden. Foreldrepenger ligger vanligvis automatisk inne i systemet, så med mindre noen har fjernet det så skal det ligge i systemet. Uansett, NAV har fått den briljante ideen at alle ytelser skal utbetales tidlig før jul så mange går over halvannen måned uten penger fordi at i januar så kommer alt til normal tid igjen. Jeg fikk barnetrygd 16 desember i fjor. Litt absurd. 

Da spørs det nok om du ikke har lett godt nok, for det ble bestemt for et par uker siden. 

Det ligger tydeligvis ikke inne automatisk på meg, da jeg pengene ikke er på konto. Ikke lå de inne til registrering heller, da jeg ringte i stad.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får purre på igjen. Kompensasjon for uteblitt stønad, uansett grunn, får du ikke fra det offentlige i tilfeller som dette. 

Ellers er det en fordel å ha en buffer og ikke tømme seg helt når man er i overganger mellom stønader ol. 

Når NAV skriver svart på hvitt at pengene SKAL være inne på konto, så skal den det. Hadde det vært ille, så måtte jeg gått og låne penger for å få betalt faste utgifter, men det slipper jeg heldigvis. Men det skal ikke være en selvfølge, når NAV lover en utbetaling. 

IMG_2672.PNG

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da spørs det nok om du ikke har lett godt nok, for det ble bestemt for et par uker siden. 

Da har de flyttet det litt frem da, så bra :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2002? Det kravet er foreldet for årevis siden. Søksmålsfristen er og for lengst oversittet. 

Dette stemmer ikke i alle tilfeller. 

Som det står i paragraf 22-14, andre ledd i rundskriv fra NAV:

(...)

Det presiseres her i andre ledd at foreldelsesfristen først begynner å løpe når det endelige vedtak ble gjort. Dette innebærer for det første at det ikke påløper foreldelse fra det tidspunkt medlemmet har satt frem krav og til vedtak blir gjort.

For det andre skal vedtaket være “endelig”. Det innebærer at det heller ikke påløper foreldelse mens saken er til klage- eller ankebehandling i trygdens organer eller i Trygderetten. (...)

Skrevet

Det samme skjedde med meg i fjor! Nav gjorde en feil så jeg fikk ikke pengene jeg skulle ha for januar. Fikk beskjed om at "du har de innen et par dager! Beklager så mye!".

Vel, det tok 4,5 mnd. Jeg har to barn og fikk ikke en jævla krone. 2016 var det værste året i mitt liv.

Anonymkode: 25e6b...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...