Gå til innhold

Bør alle hvitevarer være av samme merke? Kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker selvsagt estetisk , vet jo at de virker uansett ;-)

men ser det dumt ut å ha platetopp, ovn og kjøleskap fra tre forskjellige produsenter? 

Anonymkode: c91c5...2b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok valgt samme merke på platetopp og komfyr/mikro/kaffemaskin om disse var synlige.
Men helintegrerte hvitevarer som oppvaskmaskin, kjøleskap og fryser ville jeg valgt det som passet mine behov og prisklasse best. 

• Liker 1
Skrevet

Skal du kjøpe stekeovn og platetopp, så anbefaler jeg å ha samme merket og undersøke om du har ro eller en stikk kontakt i veggen før du kjøper og skal montere. Vær og obs på at ved innstalasjon av komfyr/stekeovn/platetopp så er det påbudt å innstallere komfyrvakt - noe som og koster en del. 

Kjøleskap og oppvaskmaskin behøver på ingen måte å komme fra samme produsent, utseende er smak og behag. 

Anonymkode: 60750...70c

Skrevet

Har to stikk allerede, har nå induksjonstopp og ovn. Alle hvitevarene er nå av samme merke da jeg var litt opphengt i det da vi bygge nytt kjøkken for et par år siden, vurderer nå å kjøpe ny stekeovn da jeg lager mye mat og baker, og den jeg har lyst på er av et annet merke, bekymrer meg litt for hvordan det vil se ut..... Men mest sannsynlig så vil vel ingen utenom meg selv legge merke til det!? 

• Liker 1
Skrevet

Hos oss har vi en salig blanding:

Dampovn, micro og stekeovn fra Gaggenau

Koketopp fra Siemens

Gasstopp og kjøkkenvifte fra Boffi

Kjøleskap og oppvaskmaskin husker jeg ikke, men de er av et annet merke enn de ovenstående.

Jeg syns det ser helt greit ut - ingenting av dette står ved siden av hverandre på geledd, så merke betyr ingenting :) De fleste produsenter har jo også en viss samproduksjon, så forskjellene er ikke så store.

Gjest canacas
Skrevet (endret)

Ingen av mine hvitevarer på kjøkkenet er fra samme produsent. Jeg er generelt lite glad i synlige merker, så det er vel kun kjøleskapet man kan se hvem som har laget. Vanskelig å finne et skikkelig kjøleskap med funksjoner jeg ville ha, uten synlig logo. 

Endret av canacas
Skrevet
På 30.1.2017 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Vær og obs på at ved innstalasjon av komfyr/stekeovn/platetopp så er det påbudt å innstallere komfyrvakt - noe som og koster en del. 

Anonymkode: 60750...70c

Dette gjelder bare om det er nybygg/totalrenovering. Ikke om skal bytte hvitevarer :) 

Anonymkode: f4e0b...201

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fra fire ulike produsenter på mitt kjøkken. Valgte da hvitevarer basert på funksjonalitet fremfor merke. Elsker panelet på Electrolux platetopper, tørkefunksjonen på Siemens oppvaskmaskin etc. 

Anonymkode: 66029...222

Gjest Coolaid
Skrevet
På 30.1.2017 den 10.01, AnonymBruker skrev:

Tenker selvsagt estetisk , vet jo at de virker uansett ;-)

men ser det dumt ut å ha platetopp, ovn og kjøleskap fra tre forskjellige produsenter? 

De aller meste av innmaten på hvitevarer stammer fra de samme levrandørene uansett merke. Rent estetisk er det fjolleri. 

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på og har selv platetopp og stekeovn fra ulike produsenter. Koketopp og fritthengende ventilator er fra samme, men det er tilfeldig. For meg er funksjon og utseende viktigere enn produsent, slik at jeg har hvitevarer som passer inn på kjøkkenet, som forøvrig er helt nyoppusset.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...