Gå til innhold

Har gått ned to kg på to uker..for fort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! Jeg har de siste tre ukene lagt om kostholdet mitt ganske mye, og kuttet ut sukker, pasta, ris og sånne ting. Spiser fortsatt smør (alt for digg til å la vær), men mye mindre enn før. Spiser også mindre porsjoner, men har ikke vært noe ukomfortabel bortsett fra de første dagene uten sukker.

Den første uka gikk ting ganske sakte, men de to siste har jeg bare mistet to kg kjempefort. Har hørt at det er sunt å gå ned 0,5 kg i uka, så jeg ble litt bekymret. Men kan det ha vært vann, rett og slett? Vet at to kg ikke er mye, men jeg vil gjøre dette (altså vektnedgangen) ordentlig, og ettersom jeg tidligere har slitt med spiseforstyrrelser er jeg litt redd for å få blod på tann når det går så fort. Så jeg bare ønsker å forstå hva slags vekt jeg har mistet. :)

Anonymkode: 79e6c...a7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at det går ekstra fort de første ukene :) Vann og salt og slik som du blir kvitt når du legger om kostholdet. det pleier å stabilisere seg etter litt tid. Er forresten veldig bra du tenker på dette. Det er veldig mange som ser hvor fort det går i begynnelsen for så å miste motivasjonen når det begynner å gå saktere.

Anonymkode: 02216...e65

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig at det går ekstra fort de første ukene :) Vann og salt og slik som du blir kvitt når du legger om kostholdet. det pleier å stabilisere seg etter litt tid. Er forresten veldig bra du tenker på dette. Det er veldig mange som ser hvor fort det går i begynnelsen for så å miste motivasjonen når det begynner å gå saktere.

Støtter denne :) 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey takk for svar :) da er det nok bare vann, ja. Ja jeg prøver å være litt bevisst, det er ikke alltid jeg legger merke til at kroppen forteller meg ting, så da må jeg følge med på andre måter.

Skrevet

0.5 til 1.0 kilo i uken er helt innenfor,

Skrevet
Akkurat nå, Silfen skrev:

0.5 til 1.0 kilo i uken er helt innenfor,

Okey :) takk! Da har hvertfall endringene i kostholdet vært merkbare, det er deilig å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...