Gå til innhold

Tegn og tid for eggløsning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsprøver, og tok siste sukkerpille for en uke siden. Jeg har bare gått på pillen (yasmin) halvannet år. 

Jeg har egentlig aldri lagt noe særlig merke til eggløsning, som jeg vet om. Dvs, jeg har jo aldri sett etter den før.. Jeg husker jeg til tider hadde eggehvite-utflod da jeg ikke gikk på pillen, det var vel kanskje eggløsningsslim, det da? 

Men hvilke tegn kan man se etter, og hvordan er de i forhold på når man faktisk har eggløsningen. Før? Etter? Om jeg får eggløsningsslim, er det akkurat når jeg har eggløsningen? Eller før? Hva med menssmertelignende murringer?

Anonymkode: 49721...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er dette veldig individuelt, så slik det er for noen er det nødvendigvis ikke for deg.

For min del begynner jeg å få smerter/ubehag i magereigonen en ukes tid før eggløsning, eggløsningslimet komemr 4-5 dager før el. Smertene bare øker på etter som eggløsningen nærmer seg. Og den dagen egget slipper har jeg veldig vondt. Å ha det slik som meg er ikke fullt så vanlig da.

Eggløsningsslimet kommer i forkant av eggløsningen, noen har det i flere dager, noen i bare noen timer, andre har det ikke i det hele tatt. Når eggløsningslimet opphører er eggløsningne over(evt i gang). Eggløsningsslimet har den hensikt å hjelpe sædcellene fram til egget, så det mest hensiktsmessige er derfor at man har det i forkant av eggløsningen.

Hvordan det er for din del må du nesten bare bruke et par sykluser på å finne ut av.

På www.syklus.info finner du mye god info om syklus og eggløsning.

Anonymkode: 08622...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert du opplever noe som helst tegn til eggløsning. Før jeg fikk barn merket jeg ikke noe til det i det hele tatt. Etter jeg fikk tilbake mensen etter fødsel derimot har jeg plutselig masse eggløsningsslim og økt seksuell appetitt rett før eggløsning. 

Anonymkode: 8e8bb...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Jeg ble oppblåst og følte meg ekstremt lite attraktiv...ironisk nok :P 

Det verket i eggstokkene og det var generelt veldig ubehagelig og ikke fristet det med samleie heller(tror det er noe naturstridig med meg :P )

Men vi hadde oss og ble gravid med en gang. Så var ikke noe tvil om når jeg var fruktbar. Når jeg følte meg og så ut som et oppblåst troll. Merket ikke noe når jeg hadde mensen da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det på utfloden og at brystene blir sår/øm på en litt annen måte enn ved mensen. Rett etter eggløsning så merker jeg også at kroppstemperaturen er litt høyere fordi da får jeg som regler nattesvette. 

Og så blir jeg veldig yr.. 

Anonymkode: eae96...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...