Gå til innhold

Skal jeg gå ned i vekt eller opp i vekt før sommeren? Bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er en jente på 18 år.

Jeg er 175 cm høy og 65 kg. Har nokså smal benbygning. Har trent løping og styrke gjennom hele tenårene.. Har ikke ekstremt mye muskler, men er langt i fra tynnfeit. 

Jeg ser ca slik ut nå. Bildet er av Gigi Hadid

gigi.jpg

Jeg ønsker å bli tynnere/smalere men samtidig definerte muskler. Typisk bikini fitness. 

Slik som Lena Walstad:

lenawalstad.jpg

lenawalstaddd.jpg

lenewalstad.jpg

Hvis man skal bygge muskler, må man vel spise i overskudd (opp i vekt)... Men jeg ønsker jo ikke å være tyngre innen sommeren. Hva skal jeg gjøre? 

• Trene styrke og spise i (et lite) kalorioverskudd for å få sommerkroppen 2017?
  • Trene styrke og gå litt ned i vekt og spise mye proteiner?
  • Trene styrke og spise like mye som jeg forbrenner?

Som jeg skrev, så er jeg ikke tynnfeit. Dersom jeg hadde gått ned i vekt og mistet fett, hadde det vært muskelmasse under. Jeg har det i lår og rumpe, men er jo ikke stor siden jeg er jo 175 og "kun" 65 kg.

Jeg vet at jeg bør ligge i kalorioverskudd å bygge muskler og så "shredde" vekk fettet for å oppnå "drømmekroppen" langsiktig. Men jeg tenker kun nå til sommeren 2017.

Tusen takk for svar på forhånd?

Anonymkode: 3c4db...5a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har trent løping og styrke gjennom hele tenårene.. 

Jeg har ikke trent styrke med nok rutiner og god nok plan eller ofte nok til å få store resultater. Har vært trening med venner osv, litt tullete.

Men jeg vil ha en ordentlig plan nå da.

Ts

Gjest Jessica
Skrevet

Hvis du ser ut som Gigi ikke gjør en dritt :nori:

Skrevet
2 minutter siden, Jessica skrev:

Hvis du ser ut som Gigi ikke gjør en dritt :nori:

Hahaah! Er enig ;) Men det bildet var fra tiden hun var litt rundere, nå er hun jo mer trent og tynnere. Jeg var på 55 kg fra jeg var 15-17 år, men i løpet av dette året har jeg blitt 65 kg. Og jeg foretrekker å være slankere enn det bildet jeg la ved....Tror jeg hadde likt meg på 60 kg ca. Det er jo på nedre grensen av normalvektig for min høyde, men det er bare min preferanse....  

• Liker 1
Skrevet

Ikke bli shredda som hun ene. Hun har usunt lav fettprosent. Det der er enten for en kort periode (konkurranse) eller så er hun syk. 

Å trene på seg en slik kropp bare for å sprade i bikini, høres korttenkt ut. 

Kan du ikke heller bare finne en treningsform som gir deg glede og overskudd? 

Anonymkode: 08cfc...13a

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bli shredda som hun ene. Hun har usunt lav fettprosent. Det der er enten for en kort periode (konkurranse) eller så er hun syk. 

Å trene på seg en slik kropp bare for å sprade i bikini, høres korttenkt ut. 

Kan du ikke heller bare finne en treningsform som gir deg glede og overskudd? 

Anonymkode: 08cfc...13a

Jo... 

Jeg vet jo ikke hva hun veier eller om fettprosenten ikke er bra, jeg synes bare hun var veldig fin... Så hvis hun har veldig usunn fettprosent bør jeg nok ikke jobbe mot å bli like tynn som hun (?), men hvertfall en middel ting av det første bildet og de siste jeg vedlagte. Hun nederste har jo ikke veeldig mye muskler, så dersom jeg går ned i vekt og opprettholder musklene jeg har nå, er det en god plan for å nå målet?

Skrevet

Du trenger protein og kalori overskudd om du skal øke muskelmassen ja, men du trenger ikke å ha det hele tiden. Feks så kan du ha en eller to uker hvor du spiser protein rik mat og har litt overskudd av kalorier. Så kan du ha to til fire uker hvor du ikke har det. Ikke regn med massiv økning, men det er til en vis grad mulig.

Uansett, jeg hadde tatt det med ro, du ser helt sikkert fin ut.

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke trent styrke med nok rutiner og god nok plan eller ofte nok til å få store resultater. Har vært trening med venner osv, litt tullete.

Men jeg vil ha en ordentlig plan nå da.

Ts

Anbefaler programmene til Silje Mariela hvis du vil ha en ordentlig treningsplan med kostholdsdel. Hun er veldig dyktig.

:)

Anonymkode: 66ec8...d09

Skrevet

Hun på det første bildet hadde litt store lår, synes jeg. Generelt ikke så fine bein. Veldig "ung" og uformet kropp. Hun andre var finere, men har for mye muskler. En mellomting, kanskje? 

Anonymkode: 65979...59a

Skrevet
På 1/29/2017 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Nooonoooo! DU har jo drømmekroppen fra før! Hun første er uten snev av tvil den som ser best ut!

Hun andre er for tynn og for senete til at det fins estetisk. 

Anonymkode: d09a5...a82

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns kroppen til Gigi før vekttapet er nydelig. Hun ser sunn og sterk ut selv om hun ikke er skrapa og superdefinert. Hvis du har den midjen og flate magen som henne så er det bare å gratulere - du trenger ikke gjøre en pøkk. Du trener variert allerede og har en fin vekt - kanskje du kan legge inn tyngre styrketrening om du vil ha mer muskler?

Anonymkode: fc54b...f72

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun på det første bildet hadde litt store lår, synes jeg. Generelt ikke så fine bein. Veldig "ung" og uformet kropp. Hun andre var finere, men har for mye muskler. En mellomting, kanskje? 

Anonymkode: 65979...59a

Store lår? Hun har rundt 17 i fettprosent og er allerede for tynn for det som er sunt. En kvinne bør ha fettprosent på over 20. Ikke rart mange er undervektige når man hører kommentarer som dette. DET ER NORMALT MED MUSKLER, herregud. 

Anonymkode: f0d53...28c

• Liker 4
Skrevet

IMG_6743.PNG

Anonymkode: cafd4...3e0

• Liker 3
Skrevet
På 1/29/2017 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Hei! Er en jente på 18 år.

Jeg er 175 cm høy og 65 kg. Har nokså smal benbygning. Har trent løping og styrke gjennom hele tenårene.. Har ikke ekstremt mye muskler, men er langt i fra tynnfeit. 

Jeg ser ca slik ut nå. Bildet er av Gigi Hadid (...bilde fjernet...)

Jeg ønsker å bli tynnere/smalere men samtidig definerte muskler. Typisk bikini fitness. 

Slik som Lena Walstad: (...bilde fjernet...)

Hvis man skal bygge muskler, må man vel spise i overskudd (opp i vekt)... Men jeg ønsker jo ikke å være tyngre innen sommeren. Hva skal jeg gjøre? 

• Trene styrke og spise i (et lite) kalorioverskudd for å få sommerkroppen 2017?
  • Trene styrke og gå litt ned i vekt og spise mye proteiner?
  • Trene styrke og spise like mye som jeg forbrenner?

Som jeg skrev, så er jeg ikke tynnfeit. Dersom jeg hadde gått ned i vekt og mistet fett, hadde det vært muskelmasse under. Jeg har det i lår og rumpe, men er jo ikke stor siden jeg er jo 175 og "kun" 65 kg.

Jeg vet at jeg bør ligge i kalorioverskudd å bygge muskler og så "shredde" vekk fettet for å oppnå "drømmekroppen" langsiktig. Men jeg tenker kun nå til sommeren 2017.

Tusen takk for svar på forhånd?

Jeg forstår ikke helt hvorfor vekten er viktig. En trent kropp vil som oftest være tyngre enn en utrent kropp, samtidig som den ser slankere ut. Derfor burde det være irrelevant om du går opp i vekt så lenge kroppen blir mer definert?

Husk at utøvere innen bikinifitness kun har svært lav fettprosent når de er i konkurransemodus. Dette er ikke normalen. Å ligge så lavt i lang tid kan være skadelig, spesielt for kvinner.

Jeg anbefaler å ligge i lett kalorioverskudd og trene styrke, gjerne tung styrke med baseløft som basis. I tillegg kan du kjøre ekstra øvelser for de delene av kroppen du ønsker å gi ekstra fokus.

Skrevet

Du bør aldri sikte mot noe så usunt som en bikinifitness-kropp - de har farlig lav fettprosent som fører til hormonforstyrrelser, de spiser minimalt med mat, og alt for å vise frem rumpa på en scene i fem minutter. Kult? I dont think so. 

I og med at du er ganske høy og egentlig har en grei vekt, ville jeg kastet vekt vekta og funnet frem et målebånd i stedet. Om du legger på deg muskler kan du allikevel se smalere ut, og mer definert, om det er hva du ønsker. (En kunde av meg mistet 4cm rundt midje og 10cm på resten av kroppen, uten å endre vekta i det hele tatt). Tren styrke på 8-10 reps, for å øke muskelmassen, og hold deg til øvelser som markløft/knebøy/benkpress/utfall/nedtrekk/pullups/push ups/hip-thrust/roing ol, rett og slett fordi disse tar fler muskelgrupper av gangen, og du sparer dermed tid på det. Lite poeng i å gjøre biceps-curl når du kan velge chins. Ligg gjerne i et lite kalorioverskudd, pass på at du får nok grønnsaker og nok protein. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...