AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Del Skrevet 29. januar 2017 Hei Har prøvd flere ggr å putte småen i eget seng,men han sover bedre med meg. Men han har begynt å krype i alle retninger når han våkner.kan være midt på natta eller under dagsoving. Han er 8mnd. Jeg lurer da på om det er helsemessig forsvarlig å droppe sengen og bare ha madrassen på gulvet så eleminerer jeg faren ved at han ramler og slår seg. Har skjedd flere ggr. Jeg legger store tunge puter og lager en barriere med dyner og tepper men han kryper bare over. Med helsemessig tenker jeg på fukt og kulde. Har ikke merket noe til fukt i huset,men kan være der selvom jeg ikke kan se/lukte det??? Og kulde ja..bor nederste etg og ingen kjeller,så vi er på bunn av bygningen for å si det sånn. Er det andre farer med å sove på kun madrasser som jeg ikke har tenkt på? Hva med de farene jeg nevnte over,er de reelle? Anonymkode: 743d9...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Del Skrevet 29. januar 2017 Madrass på gulvet er greit som overnattingsalternativ, men ikke bra i lengden mtp ventilasjon under madrassen. Farene er jo at han står opp og klatrer på andre møbler. Hva med sprinkelseng? Det finnes svært rimelige modeller og også brukte kan får kjøpt. Det er jo en grunn til at de fleste barn i denne alderen ligger i sprinkelseng. Anonymkode: 85e53...2a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 29. januar 2017 #3 Del Skrevet 29. januar 2017 I USA dør 737 personer i året ved å falle ut av sengen sin. Jeg støtter absolutt å ha en lavere seng. Men det finnes jo bebissenger med sånn gitter, litt som et miniatyrfengsel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Del Skrevet 29. januar 2017 Få han til å ville ligge i sprinkelseng, eventuelt reiseseng.😊 Anonymkode: 07e15...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Del Skrevet 29. januar 2017 Han sover best med meg.. Anonymkode: 743d9...5a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Del Skrevet 29. januar 2017 Hva ER egentlig reiseseng? En sammenklappbar seng man bruker når man er ute å reiser? Ser det selges overalt,men vet ikke hva som er forskjellen på den og en vanlig sprinkelseng. Anonymkode: 743d9...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Del Skrevet 29. januar 2017 Forskjellen er bare den at en reiseseng kan klappes sammen. Madrassen er tynn så ville hatt en sprinkelseng madrass oppi. Noen barn liker reiseseng bedre, kanskje den føles lunere enn seng med sprinkler? Anonymkode: 07e15...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Del Skrevet 29. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sover best med meg.. Anonymkode: 743d9...5a0 Vi hadde sprinkelseng tett inntil vår i en periode. Da var jeg like ved, kunne ta inn hånda og trøste. Og det ble overgang til å sove på eget rom. Anonymkode: 85e53...2a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Del Skrevet 29. januar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Har prøvd flere ggr å putte småen i eget seng,men han sover bedre med meg. Men han har begynt å krype i alle retninger når han våkner.kan være midt på natta eller under dagsoving. Han er 8mnd. Jeg lurer da på om det er helsemessig forsvarlig å droppe sengen og bare ha madrassen på gulvet så eleminerer jeg faren ved at han ramler og slår seg. Har skjedd flere ggr. Jeg legger store tunge puter og lager en barriere med dyner og tepper men han kryper bare over. Med helsemessig tenker jeg på fukt og kulde. Har ikke merket noe til fukt i huset,men kan være der selvom jeg ikke kan se/lukte det??? Og kulde ja..bor nederste etg og ingen kjeller,så vi er på bunn av bygningen for å si det sånn. Er det andre farer med å sove på kun madrasser som jeg ikke har tenkt på? Hva med de farene jeg nevnte over,er de reelle? Anonymkode: 743d9...5a0 Må innrømme jeg tenker bekymringsmelding til Barnevernet! Anonymkode: bf184...4c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #10 Del Skrevet 30. januar 2017 Ville nok ikke hatt madrass på gulvet, men en lavere seng er nok lurt. Og kanskje legge noen stødige "sofaputer" der han klatrer ned som dere kan ta opp i sengen når dere ikke sover der. Og lurt med sikring rundt om i huset om han kryper/går rundt om natten. Kanskje en bjelle eller noe som vekker deg når han klatrer ned. Anonymkode: d490e...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #11 Del Skrevet 30. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Må innrømme jeg tenker bekymringsmelding til Barnevernet! Anonymkode: bf184...4c7 Jeg også. Å være bestemt på at barnet skal ligge i sin egen seng å sove, er ikke barnemishandling. En kan ikke føye seg etter barna hele tiden. Anonymkode: 30692...d18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 30. januar 2017 #12 Del Skrevet 30. januar 2017 Har du sett på Montessori-barnerom? De har gjerne veldig lave senger, tilpasser barn som dine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #13 Del Skrevet 30. januar 2017 Jeg tror vi er flere som har misforstått TS (deriblant jeg som var førstemann til å foreslå rimelig sprinkelseng), for det virker som om TS ønsker råd til hvordan å gjøre voksensengen trygg for samsoving med et barn som kravler rundt. Ikke barnets seng. Om TS ønsker å fortsette med samsoving med en 8 mnd baby en periode til, så er det neppe grunn til å ringe barnevernet. Jeg misforstod TS helt og trodde det var snakk om barnets seng, og legge barnets madrass ned på gulvet. Men står fast ved mitt siste råd. Ta det gradvis og start med barnesengen (med grind eller høy sengehest) inntil din seng. Anonymkode: 85e53...2a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 30. januar 2017 #14 Del Skrevet 30. januar 2017 Vi kjøpte baby dan flexi grind og sikret hele sengen. Verdens største lekegrind og sprinkelseng Fungerte som gull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #15 Del Skrevet 30. januar 2017 1 time siden, Alan Smithee skrev: Har du sett på Montessori-barnerom? De har gjerne veldig lave senger, tilpasser barn som dine. Wow De er jo utrolig fine.og slik jeg tenkte meg!! Tusen takk for tips. Anonymkode: 743d9...5a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #16 Del Skrevet 30. januar 2017 3 timer siden, GoldenLioness skrev: Vi kjøpte baby dan flexi grind og sikret hele sengen. Verdens største lekegrind og sprinkelseng Fungerte som gull Det var jo kjempelurt, og må jo være helt glimrende for TS Anonymkode: d490e...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 30. januar 2017 #17 Del Skrevet 30. januar 2017 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jo kjempelurt, og må jo være helt glimrende for TS Anonymkode: d490e...518 Ja, vi samsov til han var over året. Noen ganger sovnet han i sprinkelsengen på vårt rom, men ville over midt på natten etc så da var det trygt å vite at han ikke ville rulle ut av sengen Endret 30. januar 2017 av GoldenLioness Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #18 Del Skrevet 30. januar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Har prøvd flere ggr å putte småen i eget seng,men han sover bedre med meg. Men han har begynt å krype i alle retninger når han våkner.kan være midt på natta eller under dagsoving. Han er 8mnd. Jeg lurer da på om det er helsemessig forsvarlig å droppe sengen og bare ha madrassen på gulvet så eleminerer jeg faren ved at han ramler og slår seg. Har skjedd flere ggr. Jeg legger store tunge puter og lager en barriere med dyner og tepper men han kryper bare over. Med helsemessig tenker jeg på fukt og kulde. Har ikke merket noe til fukt i huset,men kan være der selvom jeg ikke kan se/lukte det??? Og kulde ja..bor nederste etg og ingen kjeller,så vi er på bunn av bygningen for å si det sånn. Er det andre farer med å sove på kun madrasser som jeg ikke har tenkt på? Hva med de farene jeg nevnte over,er de reelle? Anonymkode: 743d9...5a0 Det er ikke bra for barnet å ligge på gulvet. Dette kan lett føre til allergi og astma. De skal opp i høyden, bort fra midd og andre ting gulv har, uansett hvor godt renhold du har. En annen ting er at madrass rett på gulvet vil føre til at det slår seg under madrassen. Dermed får du fuktskader nåde i madrassen og på gulvet. Barn på 8 mnd. Trenger sikker grindseng. Faller barnet ut av sengen din, og du må til lege, vil et fall fra boksenseng automatisk føre til bekymringsmelding fra legen til barnevernet. Anonymkode: 45bbb...afe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #19 Del Skrevet 30. januar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faller barnet ut av sengen din, og du må til lege, vil et fall fra boksenseng automatisk føre til bekymringsmelding fra legen til barnevernet. Anonymkode: 45bbb...afe Really? Ikke at jeg er i mot melding til barnevern ved mistanker, men barn som begynner å gå og klatre ramler mye. Min ramler av stuebordet, sofa, spisebordstoøer, lekekister, men heldigvis var verandaleppe og noen blåmerker det verste som skjedde og ingenting vi måtte til lege for. Virker bare merkelig om en spesifikk type fall fører til barnevernet og ikke andre... Har du kilder? Vil gjerne lese mer. Anonymkode: 85e53...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #20 Del Skrevet 30. januar 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Really? Ikke at jeg er i mot melding til barnevern ved mistanker, men barn som begynner å gå og klatre ramler mye. Min ramler av stuebordet, sofa, spisebordstoøer, lekekister, men heldigvis var verandaleppe og noen blåmerker det verste som skjedde og ingenting vi måtte til lege for. Virker bare merkelig om en spesifikk type fall fører til barnevernet og ikke andre... Har du kilder? Vil gjerne lese mer. Anonymkode: 85e53...2a1 Det stemmer selvfølgelig ikke at dette automatisk blir meldt til barnevernet. Anonymkode: dbbdd...afc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå