Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg, dersom jeg f.eks studerer ved Diakonhjemmet Høgskole eller NTNU, låne bøker ved Høgskolen i Sørøst-Norge? 

Mener å huske at man kan levere inn bøkene hvor som helst iallefall. 

Anonymkode: b2bfe...ab9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg studerer ved HiOA og har lånt bøker fra HSN tidligere, men sist jeg skulle gjøre det fikk jeg ikke låne fordi bøkene jeg var ute etter var på pensumlista til et studie på HSN. bøkene jeg har lånt før var visst ikke det... 

Skrevet
2 minutter siden, fresia skrev:

jeg studerer ved HiOA og har lånt bøker fra HSN tidligere, men sist jeg skulle gjøre det fikk jeg ikke låne fordi bøkene jeg var ute etter var på pensumlista til et studie på HSN. bøkene jeg har lånt før var visst ikke det... 

Æsj så kjedelig, ser at de har samme studieretning der som det jeg studerer. Var det bibliotekaren som ikke lot deg få lov, eller fikk du beskjed om det på en melding? 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj så kjedelig, ser at de har samme studieretning der som det jeg studerer. Var det bibliotekaren som ikke lot deg få lov, eller fikk du beskjed om det på en melding? 

jeg fikk beskjed om det av en bibliotekar. jeg kunne gjerne sitte og lese på biblioteket da. det er jo ikke sikkert at de har akkurat de samme bøkene selv om det er samme studieretning. verdt et forsøk :)

Skrevet

universitetsbiblioteket mitt bestilte opp bøker fra de andre universitene for meg :)

Anonymkode: 6b73e...50e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

universitetsbiblioteket mitt bestilte opp bøker fra de andre universitene for meg :)

Anonymkode: 6b73e...50e

Ja, det vet jeg at de kan gjøre. Tingen er at jeg skal bo i en annen by for en periode, og det hadde vært kjekt å slippe å drasse med seg alle bøkene (hele kollivekta) om jeg kunne fått låne det der :P 

Skrevet
6 minutter siden, fresia skrev:

jeg fikk beskjed om det av en bibliotekar. jeg kunne gjerne sitte og lese på biblioteket da. det er jo ikke sikkert at de har akkurat de samme bøkene selv om det er samme studieretning. verdt et forsøk :)

Tusen takk for svar iallefall :) jeg får ringe de i morra og høre om de bøkene jeg vil låne er pensum hos dem. Var jo skikkelig kronglete/rotete å finne ut av de pensumlistene dems. 

Skrevet

Så lenge bøkene ikke er dagslån må du få lov til å låne bøkene. Låner bøker selv fra HIB og er nettstudent hos UIT, det er ingen problem. Tror disse var også pensumbøker. De bruker bare lånenr til universitetet jeg går på. 

Anonymkode: eb5e4...4e1

Skrevet

Alle UH-bibliotek er offentlige, det vil si at hvem som helst kan låne bøker der. Også folk som ikke er studenter.

Hilsen bibliotekar :)

Anonymkode: a5d22...17e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...