Gå til innhold

Forslag til billig-, ikke-friluftliv-, mellom-seriøs-date utenfor hjemmet for student?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så... Min tur til å be på "date". Blir så ofte til at vi bare tar en øl. Vi er studenter begge to og har liiite penger. Så noen kriterier:

* Billig, helst gratis

* Ingen har stue (tenk studenthus)

* Ikke noe i naturen (Oslo i februar uten ski er kjedelig)

* Ikke bare se film i senga liksom

* Ikke FOR kjæreste (vi kjenner hverandre ikke SÅ godt)

Anonymkode: 614e3...1dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Museum, kafé, osv.

Anonymkode: b2c73...a9d

Skrevet

Shuffleboard eller museum? Det er jo ikke helt gratis, men på astrup fearnley har de studentpris. 

• Liker 1
Skrevet

Dette ble veldig vanskelig da :P
Dere liker ikke være ute uten ski? Og er lei av å se film. Og har ingen stue å oppholde dere i.
Det finnes gratis museum. Og så kan man gå ut og feks bare ta en kaffe? Det er mye hva man gjør det til - jeg kan sitte i timesvis med min flørt/date på en kafe og prate og kose. Men dere er kanskje ikke der?
Om dere har OA-kort kan dere jo ta turen en plass, utforske? Går fint an å gå turer i marka nå uten ski også da! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Museum, kafé, osv.

Et museum i Oslo som er gratis og ok? Kefé blir fort så dyrt... Typ 50 kroner for en skive brød. Og liker ikke kaffe.

Skrevet
1 minutt siden, dronningvinter skrev:

Shuffleboard eller museum? Det er jo ikke helt gratis, men på astrup fearnley har de studentpris. 

Shuffleboard har jeg aldri hørt om. Hvor kan man prøve det?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Shuffleboard har jeg aldri hørt om. Hvor kan man prøve det?

De har det på kulturhuset, og på tilt såvidt jeg veit:) Kjempegøy! 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et museum i Oslo som er gratis og ok? Kefé blir fort så dyrt... Typ 50 kroner for en skive brød. Og liker ikke kaffe.

Så drikk te eller brus. Du gjør deg veldig vanskelig, synes jeg.

• Liker 4
Skrevet

Geocaching i byen?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, dronningvinter skrev:

De har det på kulturhuset, og på tilt såvidt jeg veit:) Kjempegøy! 

Takk!

Og Astrup Fearnly har jeg hatt lyst til å gå til lenge. Det kunne vært noe!

Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Geocaching i byen?

Wow! Så mye jeg aldri har hørt om!

Beklager forresten jeg er vanskelig. Jeg vet det. Og så er det slik at vi har kommet til et tidspunkt hvor det liksom ikke bare er ta en øl eller kaffe, men ikke kjærester heller. Og så er jeg vel litt usikker på jeg vil og hva han vil, om det er seriøst eller bare en flørt. 

Skrevet

Shuffleboard er ganske dyrt da, så det ville jeg ikke anbefalt hvis daten skal være billig.

Men, hvorfor ikke ta en William og invitere daten med på kakao oppe i Ekerbegåsen? Ta trikken til Ekebergparken, gå over trikkeskinnene og oppover mot Ekebergrestrauranten, så ser du lett hvor man kan benke seg ned og ha en romantisk date. Sola går ned litt etter kl 16 nå, så kanskje prøv å time det for å få en fabelaktig solnedgang. Husk gode og varme klær. Evt. bruk han som varmekilde. 

Anonymkode: 92eb2...44f

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Så mye jeg aldri har hørt om!

Beklager forresten jeg er vanskelig. Jeg vet det. Og så er det slik at vi har kommet til et tidspunkt hvor det liksom ikke bare er ta en øl eller kaffe, men ikke kjærester heller. Og så er jeg vel litt usikker på jeg vil og hva han vil, om det er seriøst eller bare en flørt. 

Er du eller han usikker?
Legg opp til noe litt ekstra hyggelig på kvelden da - noe romantisk. Så ser du an reaksjonen hans?
Eller gjør det enkelt og si det - at du liker han og vil fortsette fremover og bli kjent.

Skrevet

Alternative utstillinger, konserter og teater er ofte billig/gratis. Søk på nett, sjekk natt og dag etc. Pubquiz? Stand-up med ukjente = gratis. Karaoke. Bingo. Bowling.  Tur langs Akerselva. Byvandring. Vigeland-mausoleet. Kakao på frognerseteren. Foredrag på Litteraturhuset. Dart. 

For eksempel. 

Anonymkode: f5d9f...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...