Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #1 Skrevet 7. desember 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257724 :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o er ikke fortjent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Valhalla Skrevet 7. desember 2004 #2 Skrevet 7. desember 2004 Jo det er det. Kronfjompen har blitt politiker nemlig og multikulturalistenes nye maskot. Hans kronfjompete høyhets uttalelser er irriterende og passer seg ikke for en som skal holde seg unna politikk.
Gjest Valhalla Skrevet 7. desember 2004 #3 Skrevet 7. desember 2004 Jada moderne og samfunnsbevisste. Her var det mange flotte ord gitt. Drar man toleransen for langt kan det få katastrofale konsekvenser. For å stjele en linje fra demonstrerende Iranske studenter, “Unfortunately what Khatami sees as his tolerance, on the contrary was his extreme weakness toward the opponents of democracy,”
Cherubino Skrevet 7. desember 2004 #4 Skrevet 7. desember 2004 Jada moderne og samfunnsbevisste. Her var det mange flotte ord gitt. Drar man toleransen for langt kan det få katastrofale konsekvenser. For å stjele en linje fra demonstrerende Iranske studenter' date=' “Unfortunately what Khatami sees as his tolerance, on the contrary was his extreme weakness toward the opponents of democracy,”[/quote'] Er vel egentlig ikke så mye å mase om dette. For om noen år er de vel antakelig generaler begge to f.eks. Det blir jo stas for alle tantene i Oslo 2 og 3
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #5 Skrevet 7. desember 2004 Synes kronprinsparet gjør en god jobb når det gjelder å fremme toleranse. I mine øyne er de mye bedre enn fjollete Wenche Foss. Når vi først skal ha kongehuset er det bra at de arbeider med slike spørsmål i stedet for bare å gå rundt å ta seg ut.
Gjest happyending Skrevet 7. desember 2004 #6 Skrevet 7. desember 2004 Hva er det med all den kritiseringa av kongehuset egentlig? Virker som om det er blitt mote å kritisere kongehuset.. Klarer virkelig ikke folk å skjønne hvor mye positivt de faktisk gjør for landet?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. desember 2004 #7 Skrevet 7. desember 2004 Er vel egentlig ikke så mye å mase om dette. For om noen år er de vel antakelig generaler begge to f.eks. Krompen blir jo general etter at Harald dør.
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #9 Skrevet 7. desember 2004 dette syns jeg er velfortjent! Henger meg på den. I tillegg så synes jeg det virkelig ikke er så mange andre enn de som hadde fortjent den prisen heller. Noen få, men ikke mange. Dessverre. Det skulle og burde ha vært flere.
Gjest Valhalla Skrevet 7. desember 2004 #10 Skrevet 7. desember 2004 I utgangspunktet er jeg for monarkiet og syns det er en tradisjon vi bør ta vare på, men krompen liker jeg ikke. Han uttaler seg om ting han bør holde seg unna.
kjellebassen Skrevet 7. desember 2004 #12 Skrevet 7. desember 2004 Synes det er helt tullete at de får en slik pris. Skal jeg være helt ærlig så er jeg ikke sikker på om de mener det de sier engang eller bare sier det de blir fortalt at de skal si. I alle år har kongehusets medlemmer snakket varmt om våre nye landsmenn osv. Da er det jo litt rart at ingen i kongehusets krets så lang jeg vet har en eneste venn med utelandsk opprinnelse. Dessuten lever de i sin egen verden og har egentlig svært lite begrep om hva det virkelige liv er...(bortsett fra Mette Marit)
Cr@sh Skrevet 7. desember 2004 #14 Skrevet 7. desember 2004 dette syns jeg er velfortjent! Som jeg skulle sagt det selv....
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #15 Skrevet 7. desember 2004 hvor er toleransen til SvenO her da?
Gjest Leola Skrevet 7. desember 2004 #16 Skrevet 7. desember 2004 Jeg er enig med Kjellebassen. De er drillet i hva de skal si og hva de skal mene. Etter mine begreper er ikke det å besøke noen institusjoner ett par ganger i året noe som fortjener en toleransepris. Det finnes faktisk vanlige mennesker som omtrent ofrer hele seg for andre mennesker - hvorfor må det absolutt være kjendiser som skal motta slike priser ? Kronprinsparet virker nærmest som noen programmerte roboter når de blir spurt om aktuelle samfunns-spørsmål - synes ikke det virker ekte i det hele tatt. Nei, la slike priser gå til de som virkelig fortjener det - la oss vanlige mennesker komme med forslag til hvem som bør få slike priser - først da går prisen til de som fortjener det.
Gjest Valhalla Skrevet 7. desember 2004 #17 Skrevet 7. desember 2004 Pøh folk fra pressen som skal være moralen og normenes vokter. Verdiløs pris.
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2004 #18 Skrevet 8. desember 2004 De er drillet i hva de skal si og hva de skal mene. Etter mine begreper er ikke det å besøke noen institusjoner ett par ganger i året noe som fortjener en toleransepris. Det finnes faktisk vanlige mennesker som omtrent ofrer hele seg for andre mennesker - hvorfor må det absolutt være kjendiser som skal motta slike priser ? Kronprinsparet virker nærmest som noen programmerte roboter når de blir spurt om aktuelle samfunns-spørsmål - synes ikke det virker ekte i det hele tatt. Nei, la slike priser gå til de som virkelig fortjener det - la oss vanlige mennesker komme med forslag til hvem som bør få slike priser - først da går prisen til de som fortjener det. Det er pressens Toleransepris det her er snakk om, ikke VGs “folkets pris”. Pressens toleransepris utdeles av pressen (ikke “folket”) og til noen som fremmer toleranse i sin opptreden. Denne prisen handler ikke om de mest tolerante i Norge, men om de som bruker sin posisjon til å fremme toleranse. Fakta er at Haakon og Mette-Marit får mer presseoppslag enn “folket”, og de bruker mye av sin tid til å jobbe for de som er svakere, enten i Norge eller hjemme. Min oppfatning er at de gjør dette fordi de har anledning til det og fordi det faktisk interesserer dem. De kunne valgt å prioritere tiden sin på mye annet og fremdeles gjort jobben sin som kronprinspar.
Cherubino Skrevet 8. desember 2004 #19 Skrevet 8. desember 2004 8) Jeg husker et program på TV som het Sommerøya. Der var kronprins Haakon gjest engang hos Sigbjørn Johnsen, Torbjørn Berntsen og Mads Sandmann. Da imponerte han meg med klokt snakk og gode refleksjoner om aktuelle temaer i samtiden. Men jeg er enig med de som nå synes han mer fremstår som "programmert" og utførende et slags pliktløp som ikke virker ekte. Det er vel et av mange eksempler på at den jobben de kongelige gjør er kunstig og hauset opp. Har det noen gang blitt dokumentert at reisevirksomheten omkring i verden gir slike fantastiske resultater for landet som det hevdes spesielt fra Oslo 3?
Gjest happyending Skrevet 8. desember 2004 #20 Skrevet 8. desember 2004 I alle år har kongehusets medlemmer snakket varmt om våre nye landsmenn osv. Da er det jo litt rart at ingen i kongehusets krets så lang jeg vet har en eneste venn med utelandsk opprinnelse. Dessuten lever de i sin egen verden og har egentlig svært lite begrep om hva det virkelige liv er...(bortsett fra Mette Marit) :o Det der er jo helt på trynet, de kjenner jo folk over hele verden jo.. Eller tror du feks de bare gikk sammen med norske når de bodde i London? Syns du at de skal gå bort til hvemsomhelst innvandrer på gata "og bli venner" bare fordi noen ikke syns de har nok innvandrervenner? Er det slik _du_ skaffer deg venner kanskje? Og hvordan i alle dager syns _du_ de skal leve for at du skal bli fornøyd, når du faktisk må godta at vi har et monarki? I en trang leilighet på Grønland og kjøre rundt i en sliten golf bare fordi de skal være "av folket" og samtidig representere Norge når vi får viktige kontakter fra andre land for å tegne viktige avtaler, både for fred, for miljø, for økonomi og andre ting samtidig som de har et slep av presse hengende etter seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå