AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Jeg prøver å øve min hund til å klare å pusse tenner. Hun liker det ikke, men jeg prøver litt hver dag med tannbørsten. Nå synes hun det er ok å ha tannbørsten litt i munnen, men uten at jeg pusser frem og tilbake. Hun får dentastix hver dag og ofte bein å kose seg med. Men jeg ser av og til at det kommer litt blod på beina når hun tygger. Det virker ellers ikke som hun har vondt eller merker noe til dette selv. Jeg tenker det gjerne kan komme av for dårlig tannstell siden det er vanskelig for meg å pusse tennende hennes. Erfaringer? Anonymkode: 844b3...893
Lofilteret Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Jeg pusser aldri tennene til hunden min. Han får dentastix hver dag og blir sjekket av veterinær på årskontroll. Foreløbig har alt vært fint, derfor tar jeg det helt rolig.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #3 Skrevet 30. januar 2017 Aldri. Hun renser dem selv med bein og tørrfisk. Anonymkode: ecc0e...958
Serana Skrevet 30. januar 2017 #4 Skrevet 30. januar 2017 Jeg pusser ikke tennene til hundene (håh, det hadde blitt krig i heimen om jeg overhode skulle forsøkt det på yngste hunden ), men de får masse margbein, kjøttbein, knoker, osv + de har leker som visstnok skal massere tannkjøtt og gummene. Blir også sjekket av veterinær når vi er innom der, så det går helt fint.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #5 Skrevet 30. januar 2017 Jada, begynte med det når hunden var liten og har fortsatt med det. En del småhunder er jo dømt til å få tannproblemer, og de har jo bare ett sett med tenner etter at melketennene har falt ut, akkurat som hos oss mennesker, så de er det jo viktig å beholde så lenge som mulig. Hakke lyst til å bli tannløs som 40-åring liksom, og det tror jeg ikke bikkja ønsker heller. Anonymkode: 9e54e...7e4 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #6 Skrevet 30. januar 2017 Selvfølgelig pusser jeg tennene til hundene mine.! Tok meg en uke å lære en mishandles hund, så her er det ingen unnskyldning å komme med. Annen hver dag. I tillegg til annet bra for munnhelsen. Syns de av dere som sier "aldri " og nærmest skryter av det bør skjerpe dere! Dentastix er tull I forhold til puss etc. Ts, fortsett videre, bra arbeid -:) Anonymkode: bbc74...9ee 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2017 #7 Skrevet 31. januar 2017 Altfor sjelden, så burde bli flinkere Anonymkode: 7496d...4b6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #8 Skrevet 1. februar 2017 Pusser minimum 5 ganger i uken. Dentastix får hun aldri. Anonymkode: b750a...068 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #9 Skrevet 1. februar 2017 Bruker en sånn gelé vi smører på tenne hans en gang i uken istedenfor å pusse funker fett ✌🏼Fåes kjøpt hos veterinær eller dyrebutikk Anonymkode: 6a74e...676
nurcos Skrevet 2. februar 2017 #10 Skrevet 2. februar 2017 Jeg har liten hund, og de har generelt flere problemer med tennene enn store hunder, så jeg pusser tennene hennes stort sett hver dag. Hun var ikke vant med tannpuss da jeg fikk henne (adoptivhund), så det måtte bare trenes opp med tålmodighet og masse godbiter. Nå har hun ingenting i mot det. Legger seg i fanget mitt på badet og gliser, så jeg får pusset, og så får hun belønning når vi er ferdig. 2
Antoinette Skrevet 2. februar 2017 #11 Skrevet 2. februar 2017 Bruker hundetannpasta med leversmak og pusser to ganger i uken. Han får Dentastix og full tannrens hos veterinær en gang i året. Han har flotte tenner. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #12 Skrevet 2. februar 2017 Pusser så og si hver dag. Han gleder seg og kommer løpende i løpet av 10 år har han kun hatt behov for tannen hos veterinær 1 gang. Liten hund Anonymkode: c9383...398 2
Acalewia Skrevet 4. februar 2017 #13 Skrevet 4. februar 2017 Ingen tannpuss på min. Men han får frossen V&H morgen og kveld. Ikke tegn til hverken plakk eller tannstein. 😊 Han gikk på tørrfór en periode i fjor pga flytting og manglende fryseplass. Da hopet det seg opp med plakk, og skrapte til og med av et par punktet det hadde begynt å danne seg tannstein. Vesentlig forandring bare ved fórbytte, med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå