Gå til innhold

Crinone (progesterontilskudd) etter 4 MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 4 MA, sist 25 dager siden abort, har legen skrevet ut crinone. Hvis du har prøvd crinone, pliiiis IKKE skriv om det ikke virket!! Crinone er mitt største håp nå, så vil gjerne kun ha positive historier hvis noen har noe å fortelle:) Orker ikke miste håpet...:ohmy: Dette er tungt å bære akkurat nå :icon_frown:

Du som har opplevd MA, hva hjalp deg?

Anonymkode: 5bbfb...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke mye å bidra med, unntatt å fortelle at jeg har mistet 2 ganger på rad og er nå gravid på ny, jeg prøver meg også på crione og abyl e denne gangen.  Så jeg kan foreløpig ikke bidra med noen erfaring.

Jeg er også livredd for at det ikke skal gå denne gangen heller :(:( jeg vet ikke hva jeg gjør da! Jeg har liksom ikke helt trua på at det skal gå bra :(

Det er mange som har mange gode erfaringer med crione så det er nok veldig fint at du prøver dette :) hvor langt er du på vei når du mister?

Ønsker deg masse lykke til!! Har du en dagbok her inne?

Skrevet

Jeg kjenner til to par som har fått hjelp av crinone, etter henholdsvis 3 og 4 SA/MA. Jeg bruker det selv etter kjemiske graviditeter (veldig tidlig SA), men har ikke blitt gravid igjen enda. Og legen jeg har gått hos sier han har gode erfaringer med det. Sender deg varme tanker og lykkeønskninger! :)

Anonymkode: c842e...147

Skrevet
2 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg har ikke mye å bidra med, unntatt å fortelle at jeg har mistet 2 ganger på rad og er nå gravid på ny, jeg prøver meg også på crione og abyl e denne gangen.  Så jeg kan foreløpig ikke bidra med noen erfaring.

Jeg er også livredd for at det ikke skal gå denne gangen heller :(:( jeg vet ikke hva jeg gjør da! Jeg har liksom ikke helt trua på at det skal gå bra :(

Det er mange som har mange gode erfaringer med crione så det er nok veldig fint at du prøver dette :) hvor langt er du på vei når du mister?

Ønsker deg masse lykke til!! Har du en dagbok her inne?

Hei:klem1: Jeg er blitt målt til 6+2 to ganger der den ved neste UL ikke har vokst siden da. Så det skjer i syvende uke. Pluss, vi blir hveeeer gang satt 1 uke tilbake. 

Hvor langt er du på vei nå? Og hvor langt var du på vei da du mistet? Har du tatt TUL?

Har ikke dagbok her inne. Har du? Eller er du på babyverden? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til to par som har fått hjelp av crinone, etter henholdsvis 3 og 4 SA/MA. Jeg bruker det selv etter kjemiske graviditeter (veldig tidlig SA), men har ikke blitt gravid igjen enda. Og legen jeg har gått hos sier han har gode erfaringer med det. Sender deg varme tanker og lykkeønskninger! :)

åååå <3 Så godt å høre! 

Håper du blir gravid snart:hjerte:

Kan jeg få spørre, når starter du med crinone? Er det ved EL eller positiv g-test?

TS

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei:klem1: Jeg er blitt målt til 6+2 to ganger der den ved neste UL ikke har vokst siden da. Så det skjer i syvende uke. Pluss, vi blir hveeeer gang satt 1 uke tilbake. 

Hvor langt er du på vei nå? Og hvor langt var du på vei da du mistet? Har du tatt TUL?

Har ikke dagbok her inne. Har du? Eller er du på babyverden? 

Jeg har dagbok, den heter rucculas prøvedagbok :)

Jeg har merket at noe har skjedd svært tidlig.... Type uke  4-5 så dør fosteret, men så tar det gjerne 1-2 uker før kroppen begynner å kvitte seg med fosteret. Så selve blødningen skjer gjerne i uke 6, men jeg mister symptomene en stund før :(.

Jeg har aldri kommet langt nok til å komme meg til UL. Forrige gang tok jeg blodprøver for å sjekke hcg nivå, og det økte ikke som det skulle. Jeg gidder ikke ta blodprøver denne gangen,  for skjer det så skjer det... Er ikke noe å gjøre for å forhindre det uansett.  

Nå er jeg 4+2 og er svæææært bekymret :(

Har du barn fra før? Hvor gammel er du? :)

Skrevet

Brukte crinone (og albyl-e og prednisolon) i svangerskap nr 6 etter 5 tidlige SA, og den gangen gikk det endelig bra.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, N85 skrev:

Brukte crinone (og albyl-e og prednisolon) i svangerskap nr 6 etter 5 tidlige SA, og den gangen gikk det endelig bra.

Åhh! Så flott å høre! Jeg håper så inderlig at det vil gå bra her en gang også!!

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

åååå <3 Så godt å høre! 

Håper du blir gravid snart:hjerte:

Kan jeg få spørre, når starter du med crinone? Er det ved EL eller positiv g-test?

TS

Takk:hjerte: Håper det samme for deg, og at det endelig går bra nå! Jeg syns det er vondt med kjemisk gravidtitet, selv om jeg da har mista i uke 4, og  jeg kan bare forestille meg hvor vondt det det må være å oppleve MA senere. Jeg har startet rett etter EL. En skal visst helst være sikker på at EL er over før en begynner, for ellers vil crinonen gjøre at svømmerne ikke kommer seg dit de skal.

Skrevet
2 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg har dagbok, den heter rucculas prøvedagbok :)

Jeg har merket at noe har skjedd svært tidlig.... Type uke  4-5 så dør fosteret, men så tar det gjerne 1-2 uker før kroppen begynner å kvitte seg med fosteret. Så selve blødningen skjer gjerne i uke 6, men jeg mister symptomene en stund før :(.

Jeg har aldri kommet langt nok til å komme meg til UL. Forrige gang tok jeg blodprøver for å sjekke hcg nivå, og det økte ikke som det skulle. Jeg gidder ikke ta blodprøver denne gangen,  for skjer det så skjer det... Er ikke noe å gjøre for å forhindre det uansett.  

Nå er jeg 4+2 og er svæææært bekymret :(

Har du barn fra før? Hvor gammel er du? :)

Da må jeg se etter den:) Har aldri sett på disse dagbøkene.

Kjemisk, da ser jeg for meg at egget snitter slimhinnen og spretter videre:mynona:Hvordan finner man ut at det er kjemisk?  

Forstår at du er bekymret:icon_frown: man har null kontroll... skulle ønske man kunne se gjennom magen og se om alt var bra

Har ingen barn fra før, er 29. Hvor gammel er du?

TS

Skrevet
5 minutter siden, Ruccula skrev:

Åhh! Så flott å høre! Jeg håper så inderlig at det vil gå bra her en gang også!!

8 minutter siden, N85 skrev:

6 minutter siden, Ruccula skrev:

Så godt å høre N85!

Til begge, startet dere på crinone ved EL eller ved positiv g-test?

Skrevet
3 minutter siden, Ruccula skrev:

Høres ut som at vi har hatt lignende SA. Jeg har også mistet i uke 6 hver gang, men de gangene jeg har målt hcg ser det ut til at det har gått galt allerede i uke 4-5.

Langt på vei de fleste med gjentatte SA lykkes til slutt har jeg lest mange plasser og trøstet meg med i tunge tider. Og for min del stemte det også😊 Lykke til!😊

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må jeg se etter den:) Har aldri sett på disse dagbøkene.

Kjemisk, da ser jeg for meg at egget snitter slimhinnen og spretter videre:mynona:Hvordan finner man ut at det er kjemisk?  

Forstår at du er bekymret:icon_frown: man har null kontroll... skulle ønske man kunne se gjennom magen og se om alt var bra

Har ingen barn fra før, er 29. Hvor gammel er du?

TS

Jeg er 32 

Jeg begynte med crione et par dager etter el. Men så fikk jeg så mange bivirkninger og jeg trodde ikke jeg var gravid så jeg sluttet midt i opplegget....så oppdaget jeg at jeg var gravid forrige tirsdag og begynte igjen da :)

Itillegg til crione går jeg på abyl e og babyklister. 

Jeg har aldri hatt kjemisk, jeg har vært gravid en stund før det gikk galt og måtte igjennom "utrenselsen" 

Skaff deg dagbok du og da!! :) så kan jeg følge din ferd :)

Skrevet
3 minutter siden, N85 skrev:

Høres ut som at vi har hatt lignende SA. Jeg har også mistet i uke 6 hver gang, men de gangene jeg har målt hcg ser det ut til at det har gått galt allerede i uke 4-5.

Langt på vei de fleste med gjentatte SA lykkes til slutt har jeg lest mange plasser og trøstet meg med i tunge tider. Og for min del stemte det også😊 Lykke til!😊

Tusen takk!!! Du aner ikke hvor godt det er å høre deg si det, jeg har hatt en tøff kveld og grått inn i mannens nakkekrok fordi jeg er så redd det aldri vil gå!  Såå godt å høre en solskinnshistorie :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så godt å høre N85!

Til begge, startet dere på crinone ved EL eller ved positiv g-test?

Starta på crinone 2-3 dager etter el. Jeg mista alltid veldig tidlig, så ble enig med gyn om å starte allerede i lutealfasen. Men tror det er ganske vanlig å starte ved pos g-test også. 

Jeg var så og si helt sikker på akkurat når jeg hadde el da (langtidsprøvere + el-testing + temping).  Tror crinone vil hemme el hvis du tar det før den har vært. Det er altså et poeng å være helt sikker på når el var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...