Gå til innhold

Hva slags spill har du bedrevet mot folk rundt deg, og omvendt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I alle menneskelige relasjoner vil det før eller senere oppstå et "spill" mellom partene, avhengig av hva slags relasjon man har til vedkommende, og hva man ønsker å oppnå med "spillet". Så hva slags spill har du bedrevet, og hva slags spill jar du opplevd å bli utsatt for? Ble hensikten oppnådd?

For å starte:

Jeg er dessverre "god" på stilent treatment (som går ut på å straffe andre med taushet om jeg ble/ følte meg behandlet dårlig/ urettferdig av folk), og har utøvd denne formen for "spill" overfor noen av mine nærmeste, både i familie og i vennekretsen. Hensikten er å få dem til å "krype", å teste dem, se hvor mye de bryr seg. Å få bekreftelse på at de brydde seg. Og ja, jeg er klar over at det er simpel måte å drive med på overfor de som er rundt meg, men det skjer i nesten alle menneskelige relasjoner at man av og til tyr til dårlige virkemidler for å oppnå ett eller annet. Min måte var stilent treatment. Det mest ekstreme jeg drev med, var at jeg var taus overfor en som stod meg nær i flere måneder.

Og jeg har opplevd av andre, en var god på å teste folk, vedkommende hadde stort bekreftelsesbehov og drev med å teste folk, deriblant meg, for å sondere hvor vi lå i forhold til denne personen. Personen kunne plutselig utarte med oppførsel som skulle fremkalle sympati og medfølelse fra de rundt vedkommende. Ett eksempel var den gangen vi var en gruppe ute på lunsj, der vi hadde en munter og lett tone, personen var ikke komfortabel med stemningen, og følte at vi var "lettsindige", så vedkommende sørget for å dra oss ned, og sørget for en negativ stemning rundt lunsjbordet ved å stadig påpeke at hun hadde det vanskelig og vond, og at vedkommende følte seg lite verdsatt, det endte med at vi måtte trøste og oppmundre vedkommende. En rød tråd var at hver gang det var munter og lett stemning, så sørget vedkommende for at det ble slutt på det. Vedkommende ville ikke at vi skulle le og ha det morsomt, men føle det samme som vedkommende selv følte.

Dette var mine inspill, og nå vil jeg gjerne høre om de menneskelig skavanker dere selv har og som dere selv har opplevd. Ingen er perfekte, selv om rosabloggere gjerne vil innbille oss at vi må være det, flyte på en rosa boble. Nope, mennesker er mennesker, og jeg har mine skampletter og jeg har sett og opplevd andres skampletter.

Deres tur! 

Anonymkode: d2d94...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opptrer på en flørtete måte ovenfor gutter og menn for å få bekreftelse. Det er veldig lett å få kontakt og beholde den på denne måten. 

Anser dette som relativt uskyldig. Kun en gang det ble problematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare ærlig så får det være vinn eller forsvinn for den andre parten. Ser veldig lett gjennom manipulering og bruker si fra når noen prøver det på meg. Er ganske trygg på meg selv, så er ikke redd for konflikter

Om jeg trenger anerkjennelse, så er jeg også ærlig om det til venner eller partner

Heldigvis har jeg funnet en partner som er lik der.

Anonymkode: dddb7...df1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...