Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vet ikke helt om jeg skriver under riktig kategori nå, men håper det er ok.

det har seg slik at jeg lurer på om jeg kan være gravid. Har tatt fire tester, to av de var clear blue (der synes jeg at jeg kunne skimte et pluss tegn hvis jeg kikket veldig nøye eller redigerte litt på det når jeg tok bilde) og to fra rfsu (de var negative). 

Jeg skulle hatt mensen for to dager siden nå, men ingen tegn enda, pleier som regel å komme når jeg forventer den. Jeg har hatt såre bryster i noen dager nå, det er derfor jeg begynte å tenke i de baner at jeg kan være gravid, siden det var første tegnet jeg fikk når jeg ble gravid med toåringen.

Første dag i siste mens var 30. Desember. Har hatt sex 4. Januar og 21. Januar. 

Det jeg lurer på, er om jeg kan ha blitt gravid 21. Januar og at det er derfor den slår ut så svakt og er negativ på rfsu sine tester? Eller skal jeg ta dette som at jeg ikke er gravid? Legger ved et bilde av første clear blue testen med invertfiltIMG_1481.PNGer fra checker free appen:fnise:

Skal nevnes at han "hoppet av i svingen" 21. Januar, men ikke 4..:fnise:

Anonymkode: 3dfd6...478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal se plusstegnet uten å redigere bildet, så har nå mine tvil. Men vent noen dager (gjerne en uke) å ta en ny test hvis mensen ikke har kommet

Anonymkode: 40674...9a9

Skrevet

Her er et hjelpsomt diagram for slike spørsmål:

Gw0N8Xr.png

• Liker 15
Skrevet

Moroklump, amaticeReflection:fnise:

Jeg ser plusstegnet uten å redigere, det blir bare lettere å se når det er redigert.

men da tester jeg igjen om en ukes tid :) 

Skrevet

AmativeReflection mente jeg såklart ;) 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AmativeReflection mente jeg såklart ;) 

La meg gjette; er det en app som "analyserer" graviditetstester?

Anonymkode: 299db...a19

Skrevet
35 minutter siden, amativeReflection skrev:

Her er et hjelpsomt diagram for slike spørsmål:

Gw0N8Xr.png

😂

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette; er det en app som "analyserer" graviditetstester?

Anonymkode: 299db...a19

Haha, nei jeg prøvde å skrive navnet på han som postet  det bildet, men skrev det feil😊

Men har brukt en app som "analyserer" (legger på filter på) graviditetstesten.. 

jeg så jo streken uten filter også, men den ble lettere å se med filter

Skrevet

Jeg så ikke noe plusstegn på bilfet jeg altså. Tok du av morgenurinen? 

• Liker 2
Skrevet

Nei, tok testen på kvelden, men har ikke slått ut på rfsu sine tester av morgenurinen

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moroklump, amaticeReflection:fnise:

Jeg ser plusstegnet uten å redigere, det blir bare lettere å se når det er redigert.

men da tester jeg igjen om en ukes tid :) 

Det er nok det smarteste du kan gjøre. I mellomtiden bør du kjøpe folat, bebiser som får folat blir ikke snåle (spør farmasøyt om det, medisinråd på nett er dumt).

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Jeg kan se det hvis jeg myser og bøyer skjermen tilbake mens jeg rister hodet litt fram og tilbake. 

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg får starte å ta folat for sikkerhetsskyld :)  

Skrevet

Nå har jeg stirret på bildet i 5 minutter og jeg ser ikke en pluss (og nå har jeg hodepine). Kanskje du ser det du ønsker å se? Ta en test om noen dager eller en ukes tid, så finner du forhåpentligvis ut av det.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Serana skrev:

Nå har jeg stirret på bildet i 5 minutter og jeg ser ikke en pluss (og nå har jeg hodepine). Kanskje du ser det du ønsker å se? Ta en test om noen dager eller en ukes tid, så finner du forhåpentligvis ut av det.

ser du det her da? Heehe! Ja, har tenkt den tanken.. Skal ta ny test om noen dager ja :) 

IMG_1403.PNG

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ser du det her da? Heehe! Ja, har tenkt den tanken.. Skal ta ny test om noen dager ja :)

Fortsatt ikke :sjokkbla:

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, Serana skrev:

Fortsatt ikke :sjokkbla:

Y7ILP7N.png

Jeg kan definitivt se en bitteliten antydning til en linje mellom de to linjene jeg tegnet.

Bildet til TS er overeksponert da, og det ødelegger, i tillegg er det ALT for mye blits.

Hvis TS er gravid anbefaler jeg å kjøpe et bedre kamera og ta et fotokurs. Da slipper hun at alle bildene av ungen blir seende slik ut:

8f763936e190ac097550b15a30d356e6.jpg

• Liker 2
Skrevet

@amativeReflection :ler: Jeg ser ingenting til den andre streken, godt mulig det er noe med skjermen min altså, men uansett. Blitzen ødelegger en del for hva man kan se også. Men om man skal måtte vri, vende, myse og legge på forskjellige filtre på bildet for å muuuligens kanskje forhåpentligvis få andre til å skimte den vertikale streken, så ser man nok det man ønsker å se først og fremst - særlig når man tar 4 tester og velger ut resultatet man liker best, for de andre var jo negative. Så da er det bedre å prøve igjen litt senere, og få et klarere resultat dersom mensen fortsatt uteblir :)

• Liker 1
Skrevet

Den andre steken eksisterer ikke. Det er bare fargestoffet som skinner igjennom. 

Anonymkode: 73236...a05

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Serana skrev:

@amativeReflection :ler: Jeg ser ingenting til den andre streken, godt mulig det er noe med skjermen min altså, men uansett. Blitzen ødelegger en del for hva man kan se også. Men om man skal måtte vri, vende, myse og legge på forskjellige filtre på bildet for å muuuligens kanskje forhåpentligvis få andre til å skimte den vertikale streken, så ser man nok det man ønsker å se først og fremst - særlig når man tar 4 tester og velger ut resultatet man liker best, for de andre var jo negative. Så da er det bedre å prøve igjen litt senere, og få et klarere resultat dersom mensen fortsatt uteblir :)

Skjermen min suger baller og den så den (kjøpte tft panel siden de ikke hadde små nok IPS panel).

Men jeg er jo forsåvidt enig, man trenger ikke røngtensyn for å se om en test er positiv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...