AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 det vil jeg gjerne vite. Har en på 10 år som har fasteoppgaver, men nå blir han 11 snart. Får de flere oppgaver jo eldre de blir ? Anonymkode: 13b1d...7ae
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Stebarn midt i tenårene. Ingen faste plikter, hjelper til sporadisk på forespørsel. Mangler også litt på å holde orden i egne ting i huset, som yttertøy/utstyr, toalettsaker og tøy utover badet osv. Jeg tenker å ha faste plikter for fellesbarnet fra barnehagealder og at barnet ved storesøskenets alder bør kunne grunnleggende rengjøring og rutiner i et hjem, samt lage variert mat selvstendig. Ungen har muligens et annet syn på saken. Anonymkode: 5ff4c...b9f
Pepp Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Her i huset er barna 7, 12 og 14. De har i opppgave å holde orden på rommene sine, i klærne og vaske matboksene. De får 50,- fast i ukepenger, og så har vi liste med oversikt over forskjellige oppgaver, f.eks støvsuge, gå ut med boss, tømme oppvaskmaskina, henge opp klær osv. De kan tjene litt penger på disse oppgavene i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 Eldste er 5 og tømmer oppvaskmaskina, rydder av bordet etter middag og vasker det minste badet. Ikke på fast basis, men når vi ber henne om det. Det kommer til å bli flere oppgaver og mer fast etterhvert som barna blir eldre. Ser for meg at de kan gå med søpla (det er et stykke) og ha ansvar for å vaske hvert sitt rom i huset. Anonymkode: 9659e...07f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 Har en på 7 år. H*n tar av sitt eget servise på bordet etter måltidet, er med å trykke på knappene på vaskemaskinen når den skal startes, og er med på å rydde sine ting når vi sier at h*n må samarbeide med oss om det. Ser absolutt for meg at det blir flere oppgaver jo større h*n blir. Må jo kunne all normal husholdning innen konfirmasjonsalder tenker jeg. Anonymkode: 30c2f...268
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eldste er 5 og tømmer oppvaskmaskina, rydder av bordet etter middag og vasker det minste badet. Ikke på fast basis, men når vi ber henne om det. Det kommer til å bli flere oppgaver og mer fast etterhvert som barna blir eldre. Ser for meg at de kan gå med søpla (det er et stykke) og ha ansvar for å vaske hvert sitt rom i huset. Anonymkode: 9659e...07f 15, håper jeg?! Ikke en 5-åring? Anonymkode: 30c2f...268 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 16; holder orden på eget rom, ansvar for rengjøring av et bad, rydder ut av oppvaskmaskin, rydder av sitt eget fra bordet, bærer ved, lager middag av og til (og rydder etter seg), bærer inn ved, støvsuger stue på forespørsel, hjelper til med annet ved behov. Måker snø om vinteren, klipper gress om sommeren. Anonymkode: 1231c...3cd
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #8 Skrevet 30. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: 15, håper jeg?! Ikke en 5-åring? Anonymkode: 30c2f...268 Jo, 5. Hva er problemet med det? Anonymkode: 9659e...07f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #9 Skrevet 30. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, 5. Hva er problemet med det? Anonymkode: 9659e...07f Det er vel litt i det tidligste laget å be en 5-åring om å ta ut oppvaskmaskinen og vaske badet?? Små barn skal ikke ha så store arbeidsoppgaver, la barnet være barn. Som mange andre her i forumet, reagerte jeg kraftig på deres barneoppdragelse. Anonymkode: eac32...ebe 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #10 Skrevet 30. januar 2017 Ingenting. De er 6 og 8. Rydder leker under press/trusler/lek (jo strengere vi er og mer vi rasler med søppelsekken, jo morsommere er det visst å rydde). Anonymkode: 36b44...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #11 Skrevet 30. januar 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel litt i det tidligste laget å be en 5-åring om å ta ut oppvaskmaskinen og vaske badet?? Små barn skal ikke ha så store arbeidsoppgaver, la barnet være barn. Som mange andre her i forumet, reagerte jeg kraftig på deres barneoppdragelse. Anonymkode: eac32...ebe Det er aldri for tidlig å få arbeidsoppgaver. Her i huset må alle bidra, det er slik ungene lærer ansvar og selvstendighet. Selv toåringen hjelper til å rydde ut av oppvaskmaskinen, og han vasker med klut her og der (det blir ikke så rent, men poenget er å være med). Barna får være barn likevel, du trenger ikke å bekymre deg. Som sagt har de ikke faste oppgaver enda, de bidrar når det trengs og synes som regel bare det er gøy. Anonymkode: 9659e...07f
mrs.s Skrevet 30. januar 2017 #12 Skrevet 30. januar 2017 9 år. Rydder ut av matboks, rydder sitt eget rom, dekker spisebord, setter i oppvaskmaskinen, tar av sengetøy på egen seng, går med søppel, rydder bort rent tøy, støvsuger når jeg ber om det, smører en gang i blant egen skolemat.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå