Gå til innhold

Prøverør 20XX  

15 stemmer

1. 1. Hvordan gikk ditt prøverørsforsøk?

• Er gravid
      5
    • Fikk et barn
      6
    • Fikk 2 eller flere barn
      1
    • Tar en pause
      1
    • Har gitt opp
      1
    • Ble naturlig gravid
      1
  2. 2. Ville du gjort det igjen?

• Ja
      14
    • Nei
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var medlem av prøverør 2015 og 2016. Lurer litt på hvordan det har gått med alle prøverørerne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør at folk ikke ville gjort det igjen? Er det helt jævlig? Hilsen bekymret kvinne..

Anonymkode: 726cd...ee7

Skrevet

Det sliter på deg mentalt. Vi brukte litt over et år med ivf og man starter ved godt mot. Selv om man er mentalt sterk så er man ikke egentlig forberedt. Sprøyter, nesespray, uttak og innsett er helt greit, men det er de mentale nedturene kombinert med hormonsvingningene som sliter en ned etterhvert.

Hadde jeg valgt anderledes hvis jeg visste det jeg gjør nå? Nei, men ville ikke gjort det for barn nr ørten eller hvis det fantes andre alternativ.

Skrevet

Synes første spørsmål burde hatt et alternativ til: "prøver ennå bli gravid med IVF". Jeg passer i hvert fall i den kategorien, og ikke i noen av de andre. 

Og for å komme med en motstemme til deg som mener at prosessen er så tung at du ikke vil gå gjennom det for flere barn. Jeg synes ikke det er spesielt tungt. Er ikke tyngre enn å prøve naturlig å få negativ test etter negativ test. Med prøverør føler jeg i hvert fall at jeg gjør noe som gir meg en mulighet til å bli gravid. Hormonbehandlingen merker man, men jeg synes det er en relativ lett behandling å gå gjennom. Men det er min opplevelse. Har ennå ikke gått gjennom utallige forsøk, men har gått gjennom et avbrutt og ett negativt forsøk til nå. Gleder meg til neste forsøk som jeg nå har startet på.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, prover87 skrev:

Synes første spørsmål burde hatt et alternativ til: "prøver ennå bli gravid med IVF". Jeg passer i hvert fall i den kategorien, og ikke i noen av de andre. 

Og for å komme med en motstemme til deg som mener at prosessen er så tung at du ikke vil gå gjennom det for flere barn. Jeg synes ikke det er spesielt tungt. Er ikke tyngre enn å prøve naturlig å få negativ test etter negativ test. Med prøverør føler jeg i hvert fall at jeg gjør noe som gir meg en mulighet til å bli gravid. Hormonbehandlingen merker man, men jeg synes det er en relativ lett behandling å gå gjennom. Men det er min opplevelse. Har ennå ikke gått gjennom utallige forsøk, men har gått gjennom et avbrutt og ett negativt forsøk til nå. Gleder meg til neste forsøk som jeg nå har startet på.

Vurderte å ta med "fortsatt prøver", men var mer ute etter sluttresultatet. 

Vi var prøvere i 5 år tilsammen, men det ble ikke tungt før etter andre mislykkede ivf. Syntes aldri hormonbehandlingene var tunge, men det hoper seg opp og man blir etterhvert mer og mer sårbar for nedturene. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør at folk ikke ville gjort det igjen? Er det helt jævlig? Hilsen bekymret kvinne..

For å si det sånn, har fdu prøvd en gang uten å lykkes så vet du hvilken påkjenning det er både fysisk og psykisk. 

Anonymkode: eccf4...d80

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å si det sånn, har fdu prøvd en gang uten å lykkes så vet du hvilken påkjenning det er både fysisk og psykisk. 

Anonymkode: eccf4...d80

Uff..ok, gruer meg. Jeg skal ha 1.forsøk nå i vår. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff..ok, gruer meg. Jeg skal ha 1.forsøk nå i vår. 

Uffda, var ikke meningen å uroe deg. Hvis du ser over er det bare meg som ikke ville gjort det igjen 😊 Det kan være lurt å innstille seg på at man ikke blir gravid på første, men må igjennom et par tre runder. Statistisk sett er sjangsen 30-40% på første forsøk. 

Skrevet

Jeg fikk baby etter laaaaang tid som prøver, og etter mange insett. Jeg starter på nummer to til sommeren :-)

Anonymkode: ca378...5b1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk baby etter laaaaang tid som prøver, og etter mange insett. Jeg starter på nummer to til sommeren :-)

Anonymkode: ca378...5b1

Dette var meg. Vet ikke hvorfor anonym kom på

Skrevet

Ja det er en tung prosess, men like viktig å få frem at det er en spennende prosess og tenke på hva alternativet hadde blitt uten å prøve. Nedturene er tunge, vi har nett hatt et avbrutt forsøk. Personlig synes jeg avbrutt forsøk er verre enn negativt forsøk for man er så spent og klar for innsett så skjer det ingenting. Så starter ventingen på nytt forsøk. Og det er ventingen som tar knekken på meg, når vi ikke har råd til å gå privat i mellomtiden og ikke mulighet til å prøve andre sykehus. Jeg hadde gjort det igjen og igjen og igjen. Håpet om den lille er større enn alle nedturer :) Lykke til og gjør det til en god opplevelse og gled deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...