AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Del Skrevet 29. januar 2017 http://www.dagbladet.no/tema/rebekka-20-ble-mobbet-allerede-i-barnehagen-men-det-ble-verre-med-ara---ingen-var-pa-min-side/66900189 Dette beviser bare at mobbing ofte kommer av sjalusi. Anonymkode: ba7b5...ff4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Del Skrevet 29. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.dagbladet.no/tema/rebekka-20-ble-mobbet-allerede-i-barnehagen-men-det-ble-verre-med-ara---ingen-var-pa-min-side/66900189 Dette beviser bare at mobbing ofte kommer av sjalusi. Anonymkode: ba7b5...ff4 De fleste mobbere mobber for å gjøre andre vondt, og dermed oppnå tilfredstillelse til seg selv. Så, nei. Mobbing kommer ikke av sjalusi, men av skadefryd (dvs de får tilfredstillelse av å se andre mennesker lide). Anonymkode: 15914...97d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #3 Del Skrevet 29. januar 2017 Hva er det du prøver på her? Å få folk til å si stygge ting om utseende hennes? Dårlig gjort å dra andre mennesker inn i din agenda. Om du skal lage et poeng så gjør det uten at andre blir involvert i drittkastinga Anonymkode: cfda1...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. januar 2017 #4 Del Skrevet 29. januar 2017 Sjalusi? Neida. Hun var bare rett offer til rett tid. Har mobbere først fått et grep så holder de godt fast. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Del Skrevet 29. januar 2017 Det er på tide at man innser at mobbing sjelden skjer pga de tingene man blir mobbet for, det er bare middelet. Og til mer man blir mobbet, til lettere er det å fortsette å være et mobbeoffer hvis man ikke på et eller annet vis klarer å bryte den onde sirkelen. Så ja, du har rett i at hun neppe ble mobbet for utseende fordi hun faktisk var stygg, men det var neppe heller forsi andre var sjalu. Anonymkode: 8541a...7a3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 29. januar 2017 #6 Del Skrevet 29. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste mobbere mobber for å gjøre andre vondt, og dermed oppnå tilfredstillelse til seg selv. Så, nei. Mobbing kommer ikke av sjalusi, men av skadefryd (dvs de får tilfredstillelse av å se andre mennesker lide). Anonymkode: 15914...97d Tilbøyelig til å være uenig med deg her. Det er uendelig mye lettere å komme med negative kommentarer om noen "alle andre" synes er helt fantastiske, enn noen som er like gjennomsnittlig kjedelig som seg selv. Men det kommer kanskje mer i voksen alder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Del Skrevet 29. januar 2017 Det er en gammel myte at det bare er de med uheldig utseende som blir mobbet. Det er synd, for pene mobbeofre blir gjerne ikke trodd eller det blir bagatellisert. Anonymkode: 675e2...6ec 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Del Skrevet 29. januar 2017 Pen dame. Anonymkode: d13dc...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 29. januar 2017 #9 Del Skrevet 29. januar 2017 Noen ganger kan mobbing skje på grunn av sjalusi, men ofte er det bare noen som syns det er morro å såre andre fordi det gir dem følelse av å være bedre selv, det handler alltid om makt følelsen mobberen får når offeret reagerer, alltid! Og ja, mobbere viser seg gjerne tidlig, ofte alt i barnehage - og voksne unnskylder dem også veldig ofte. Man hører ting som "barn kan være så direkte" eller "sjefete" osv, sammen med "gutter er gutter" eller "jenter er jenter verst" gjerne etterfulgt av en oppgitt latter, skuldertrekk osv. De samme voksne er gjerne de som snakker negativt om andre hjemme, mobbing er ofte noe man lærer hjemme, at det å si noe som ikke er fint til andre er OK osv.. Voksne som mobber gjør det heller ikke alltid pga sjalusi, men alltid er maktforholdet mellom mobber og offer fokus. Tidvis mobber også voksne barn, fordi de selv føler på noe - ett eksempel er historien om læreren i trondheim som spyttet på en elev https://www.nrk.no/trondelag/xl/stine-_12_-ble-spyttet-pa-av-laereren-1.13319221 Så nei, mobbing er ikke alltid pga sjalusi og det er alltid en agenda tilstede fra mobberen, alltid! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #10 Del Skrevet 29. januar 2017 Mobbing kommer av hva som helst. Jeg ble mobbet av et sektmedlem, hvorfor vet jeg ikke, men hun var helt jævlig. Anonymkode: e7027...ef0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsi Skrevet 29. januar 2017 #11 Del Skrevet 29. januar 2017 Hun er jo utrolig vakker, og ligner en yngre utgave av Angelia Jolie. Om noen har brukt utseendet mot henne er det sannsynligvis av misunnelse. Hun sier også at hun var lett å mobbe. En som mobbingen virket på. Tror nok det var der problemet lå for henne. Det er ikke sånn at noen blir fritatt for mobbing bare fordi de har et pent utseende. Mobbere er nådeløse og velger ut de som fremstår som de enkleste ofrene, de som bare tar imot mobbingen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 29. januar 2017 #12 Del Skrevet 29. januar 2017 På bloggen sin har hun et par bilder av seg selv som barn, for de som kommenterer mobbing av utseende. Mange fra nåtiden også, ser heldigvis ut som har klart seg bra. Til de som kommenterer hovedinnlegget med lenke til begrenset innhold - vi får se ett bilde av en vakker ung kvinne. Ikke helt lik bloggen, men man ser det er henne. Ifølge bildeteksten er der flere bilder, men de må man betale for å se, og det høres ikke ut som noen her har gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #13 Del Skrevet 29. januar 2017 Min datter ble mobbet fordi hun var den pene, dyktige danseren. Hun startet på ny skole i 5. klasse, og med en gang ble hun populær, spesielt blant guttene, da hun er veldig pen, sosial og sprudlende. Hun er og en talentfull danser. Og det tok ikke lange tiden, før noen jenter startet med mobbing, og i løpet av 1 års tid hadde fått med de fleste. Så kom det fram, at en av jentene som startet det hele. Hjemme pratet mye om min datter, hvor fantastisk hun var, og hvilken talentfull danser hun var, og at denne jenten ønsket å bli like flink som min datter. Så jo, noen mobber grunnet sjalusi. Og det er vel alltid flere grunner til at noen mobber. Anonymkode: 9548b...10c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsi Skrevet 29. januar 2017 #14 Del Skrevet 29. januar 2017 Jeg har abonnement på Dagbladet +, det er gratis denne helgen. Hun sier at hun ble mobbet allerede i barnehagen, og at det fortsatte helt til hun begynte på videregående skole. Hun sa at hun var et lett offer, fordi hun ikke våget å ta igjen. Hvis hun snakket, ble hun mobbet for måten hun snakket på. Da valgte hun å være stille og da ble hun mobbet for det også. Hun har det mye bedre nå og har kommet i et nytt miljø, men trengte profesjonell hjelp for å komme seg videre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #15 Del Skrevet 29. januar 2017 Mange pene som blir mobbet, spesielt hvis de er tynne/slanke. Min erfaring. Anonymkode: d13dc...a4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #16 Del Skrevet 30. januar 2017 Det jeg har sagt i tidligere mobbetråder her inne.. mobbeofre har gjerne en sårbarhet ved seg som gjør at de ikke kan eller er sterke nok til å ta igjen, eller at det for en gruppe er legitimt å fortsette å hetse. Man kan si at de aller fleste mennesker kan oppleve kritikk eller slikt fra tid til annen fra en potensiell mobber, nesten litt som en hacker som prøver å finne et sikkerhetshull i barnehagen for å trenge gjennom forsvaret, men hos de fleste preller det av og/eller personen tar igjen med lik eller sterkere skyts tilbake. Da bakker de fleste unna, så sannheten om å vende det andre kinnet til tror jeg ofte ikke fungerer helt i den virkelige verden. Anonymkode: a4eb5...bee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #17 Del Skrevet 30. januar 2017 Barnehagen= brannmuren.. Anonymkode: a4eb5...bee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå