Tyren Skrevet 7. desember 2004 #1 Skrevet 7. desember 2004 Argh, nå er jeg skikkelig skuffa :cry: .... Jeg har vært mellomdame og hjulpet en venninde med å kjøpe en brukt MS Cassandra brudekjole og trodde at alt nå var i boks. Men så feil kan man ta... Forrige lørdag når vi skulle pakke den ut fikk vi rett og slett hakeslepp begge to.. Spaghettistroppene var helt ødelagt, det var ikke noe pynt igjen og bare masse tråder som stod rett ut. Dessuten ser kjolen litt kort ut.. (får ikke prøvd den på fordi bruden skal ha barn om 14 dager...) Siden det er jeg som har hatt kontakten med selger, sendte jeg henne en mail og forklarte hvordan kjolen så ut når den kom i hus og at vi gjerne ville ha 1500,- i avslag (damen tok også betalt for porto, selv om det skulle være innbakt i kjøpesummen). Og der starter alle problemene... Jenta nekter rett å slett å vedkjenne seg at kjolen ikke er som lovet og sier bare;slik du beskriver og slik bildene ser ut, kjenner jeg ikke igjen kjolen. Kjolen er solgt til avtalt pris og salget er sett på som avsluttet ! Etter å ha forsøkt å ringe henne, hvor hun later som om hun er ei annen eller får venninder til å svare, har vi gitt opp å prate med henne og har sendt over saken til forbrukerombudet, som tar saken videre. Det er så irriterendes ! Og så så slemt gjort :evil: :-x Enda godt jeg har tatt vare på alle mailer vi har utvekslet, men jeg er jo veldig spent på hva som skjer videre nå og om vi får gjennomslag for å heve kjøpet, siden hun ikke vil refundere noe av pengene. Jeg har akkurat solgt min egen brudekjole og kunne aldrig ha tenkt meg å oppført meg på samme måte hvis hun hadde tatt kontakt fordi det viste seg å være noe galt med kjolen. Det er selvfølgelig en sjangse å ta, når man kjøper kjolen brukt og i tillegg usett. Kjolen kom rett fra rens, så jeg vil tro at dette kanskje skyldes renseriet, men jeg ville tro at selger faktisk sjekket at alt er ok før den ble sendt avgårde. Det finnes jo tross alt en kjøpslov som gjelder privatkjøp også...
Mistyen Skrevet 7. desember 2004 #2 Skrevet 7. desember 2004 Huff så kjedelig. Håper det ordner seg for dere!
Gjest Soon Mrs S Skrevet 7. desember 2004 #3 Skrevet 7. desember 2004 Snakker om frekke folk... :evil: Håper det ordner seg, Skjønner at du er fortvilet
Tyren Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2004 Har faktisk litt dårlig samvittighet siden det er jeg som ordnet kjøpet for venninden min, selv om jeg vet at det ikke er min skyld... Hvis vi ikke får hevet kjøpet, så skal jeg prate med fetteren til mannen min som er utdannet syer, så får vi se hva han kan hjelpe oss med
Kristin S Skrevet 7. desember 2004 #5 Skrevet 7. desember 2004 Helt utrolig hva folk får seg til å gjøre! Får håpe det går bra da! Skjønner også at du har dårlig samvittighet. Det ville jeg også hatt, men husk at det ikke er din feil da! Og lykke til!!
Lullu Skrevet 7. desember 2004 #6 Skrevet 7. desember 2004 Skjønner ikke at folk tør??? :o Skal selv selge kjolen min nå, og aldri i verden om jeg hadde tort å lyve på meg noe sånt? Ja - følg opp saken uansett hvor lang tid det tar. Har dere gitt beskjed til jenta at saken er sendt Forbrukerombudet? Kan jo hende dette får henne til å tenke litt? Lykke til!! Hilsen Lullu
Coria Skrevet 8. desember 2004 #7 Skrevet 8. desember 2004 Det er veldig leit å høre en sånn historie, håper det ordner seg for dere. Men jeg må si at jeg ikke skjønner at noen tør å kjøpe en kjole usett. Det er jo snakk om mye penger, og det skal jo ikke mye til før en brudekjole får skade på seg.
Sita Skrevet 8. desember 2004 #9 Skrevet 8. desember 2004 Sånt er ikke noe gøy, håper det ordner seg for dere.....
søndagsengel? Skrevet 8. desember 2004 #10 Skrevet 8. desember 2004 Huff, det der hørtes utrolig kjedelig ut! Jeg har selv kjøpt min MS Cassandra brukt og usett, og var jo inne på tanken om at den kanskje ikke var i så god stand som selgeren sa at den var. Men jeg tok sjansen, og fikk heldigvis en "hel" kjole i posten! Skjønner at du føler på at det var du som formidlet kontakten, men jeg forstår det sånn at du ikke kjenner selgeren, og det kunne like gjerne vært venninnen din som valgte en upålitelig selger! Håper det ordner seg for dere!!!
Tyren Skrevet 14. desember 2004 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2004 Nå er brev sendt til forbrukerrådet, så nå er det bare å vente på svar fra de :-?
Gjest Toantine Skrevet 14. desember 2004 #12 Skrevet 14. desember 2004 :o Tror jeg skal kjøpe ny kjole når jeg -eller hvis jeg- skal gifte meg engang....
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #13 Skrevet 14. desember 2004 Gi dama en advarsel og si at dere kommer til å anmelde forholdet hvis hun ikke ordner opp snarest.
Martha Stewart Skrevet 28. desember 2004 #16 Skrevet 28. desember 2004 Det er helt forferdelig at folk kan ødelegge for andres bryllupsforberedelser på en slik måte! :evil: Må innrømme at jeg er blitt skeptisk til å handle brukt av å ha hørt liknende historier... Men har selv lyst å prøve å få solgt kjolen min senere, defor så trist at useriøse personer kanskje ødelegger for oss andre ærlige...
TeddyToria Skrevet 28. desember 2004 #17 Skrevet 28. desember 2004 Hei du! Jeg må bare si meg enige med andre som har skrevet til deg her - det er rett og slett tragisk! En skulle vitterlig ikke tro at det finnes noen glede i å ødelegge for andre mtp deres store dag...en skulle heller ro man var interessert i å hjelpe til med å gjøre dagen spesiell! Og hvis det er som du skriver, at det evt. er renseriet sin feil, må det jo allikevel være mulig å komme frem til en løsning, som siviliserte voksne! Er jo en stund siden du la inn inlegget - noe nytt forresten??? Ha ei fortsatt god romjul uansett!
Bokalven Skrevet 29. desember 2004 #18 Skrevet 29. desember 2004 Huff, slik er skikkelig leit. Og jeg fatter heller ike hvordan folk kan oppføre seg på den åten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå