Kristerharlem Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Hei! Jeg håpte at det var noen blant dere som tidligere har hatt tverrfaglig eksamen i ambulanse, og kunne vært så grei å gitt meg noe hjelp... Jeg skal ta tverrfaglig eksamen i ambulansefaget nå til våren, men tar dette som privatist. Jeg lurer egentlig på hvilke caser og oppgaver dere fikk på tverrfaglig eksamen, slik at jeg ca. vet hvor nivået ligger. Synes du at dette var en "vanskelig" eksamen, eller er den overkommelig? Tusen takk for all hjelp!
Himmelbraa Skrevet 30. januar 2017 #2 Skrevet 30. januar 2017 Casene bestod stort sett av sirkulasjon og respirasjon. KOLS, astma, hjerteinfarkt, hjerneslag. Det var også et beinbrudd, og dette var en femurfraktur. Spørsmålene etterpå varierer litt ut i fra hvilket case man har hatt, men vi fikk mye spørsmål rundt anatomi og fysiologi. De ønsket også at vi skulle begrunne eventuelle tiltak vi hadde gjort, hvorfor man gjør det sånn og om man kunne gjort noe annerledes, og isåfall hvorfor. Det er også en fordel å kunne litt om hvilke medikament man bruker i hvilke situasjoner, hvordan disse fungerer og eventuelle kontraindikasjoner. Jeg grua meg fælt og trodde det skulle gå så dårlig, men når jeg først var i gang gikk alt kjempebra! Gikk ut med et resultat jeg ikke kunne vært mer fornøyd med:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå