AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Jeg har vært så sint, bitter og forbannet så lenge jeg kan huske fordi jenter og kvinner har behandlet meg stygt eller unngått meg fordi jeg er pen. Har tenkt at de er bitchy fordi de blir sure når jeg prater vennsksapelig med typen deres. I går fikk jeg selv føle dette på kroppen da det var en veldig pen og sjarmerende jente på festen med ekstremt flott kropp. Klarte nesten ikke forholde meg til henne selv om jeg så klart var snill og høflig, og følte meg sjalu når typen snakket med henne. Vurderte til og med og dra hjem for følte meg så utrolig stygg og fæl. Har du følt på denne følelsen før? Anonymkode: bd475...e4c
Silfen Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Nei. Kan fint se at jeg er stygg rundt pene kvinner, men jeg lar det selvsagt ikke affektere meg. Jeg kan ikke noe for hvordan jeg ser ut like lite som de kan for hvordan de ser ut. Skal jeg bli sur for at noen er heldig liksom? Jeg er jo heller glad på deres vegne. 2
Gjest Vevila Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 (endret) Nei, heldigvis ikke. Endret 29. januar 2017 av Vevila
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært så sint, bitter og forbannet så lenge jeg kan huske fordi jenter og kvinner har behandlet meg stygt eller unngått meg fordi jeg er pen. Har tenkt at de er bitchy fordi de blir sure når jeg prater vennsksapelig med typen deres. I går fikk jeg selv føle dette på kroppen da det var en veldig pen og sjarmerende jente på festen med ekstremt flott kropp. Klarte nesten ikke forholde meg til henne selv om jeg så klart var snill og høflig, og følte meg sjalu når typen snakket med henne. Vurderte til og med og dra hjem for følte meg så utrolig stygg og fæl. Har du følt på denne følelsen før? Anonymkode: bd475...e4c Tror nok ikke det stemmer gitt. Anonymkode: ab128...3ac
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 Dersom du har blitt behandlet dårlig så lenge du kan huske er det nok noe annet enn utseende ditt som gjør dette. Anonymkode: 137ff...d5c 9
NatalieA Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 Jeg føler meg ikke stygg og verdiløs pga pene jenter, men jeg har følt meg verdiløs og stygg med å ha vært behandlet som om jeg var "ingenting"av en som dumpet meg. Å bli dumpet går utover selvtillit noen ganger. Men jeg blir ikke sur, eller misunnelig på pene damer i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror nok ikke det stemmer gitt. Anonymkode: ab128...3ac Hva da? Anonymkode: bd475...e4c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dersom du har blitt behandlet dårlig så lenge du kan huske er det nok noe annet enn utseende ditt som gjør dette. Anonymkode: 137ff...d5c Jo, selv psykologen min var enig i at det var sjalusi. Men nå handler ikke tråden om det, og jeg er uansett ikke så pen lenger. Anonymkode: bd475...e4c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 2 minutter siden, NatalieA skrev: Jeg føler meg ikke stygg og verdiløs pga pene jenter, men jeg har følt meg verdiløs og stygg med å ha vært behandlet som om jeg var "ingenting"av en som dumpet meg. Å bli dumpet går utover selvtillit noen ganger. Men jeg blir ikke sur, eller misunnelig på pene damer i utgangspunktet. Ja, det er en grusom følelse. Anonymkode: bd475...e4c
Gjest noe tilfeldig Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 (endret) Nei. Aldri. Jeg har vært forelsket i gutter som ble sammen med den pene venninna mi, og jeg har gjennom spesielt barne og ungdomsårene vært hun kleine, tykke mindre pene som var venn med de pene jentene. Men jeg har aldri følt meg stygg og verdiløs. Såklart jeg drømte om å være pen og beundret (sikkert vanlig for alle i den alderen) men vennskapet med disse jentene sto foran alt annet. De var glade i meg og om noen hakket på meg eller mobbet meg var disse pene og populære jentene ofte de som stilte seg foran meg og beskyttet meg. Og ingen (gutter eller jenter) ville være uvenn med den populære pene jenta. De "pene jentene" har det ikke nødvendigvis enklere i livet heller, enn de "mindre pene", de har bare andre type problemer. Jeg ble heller ikke sett på som noe trussel, så om jeg var småforelska i kjæresten deres var det greit. Det var ikke noe som ble snakket høyt om men det var sikkert ikke så vanskelig å se; jeg var jo ikke så vant med gutter, og meg var de ikke spesielt innteresert i, så jeg ble ofte litt sjenert, rødmende og kjeitete når kjærestene var med oss jentene. Jeg fikk dog sitte i armkroken og ble inkludert av gutta også, og lærte meg å bli kjent med dem, og kanskje utviklet evnen til å flørte og forstå og snakke med gutter, takket være kjærestene til disse pene jentene og jeg lærte mye om kjærlighetssorg, sjalusi, parforhold, gjennom å være god venn med disse pene jentene. isteden for å la sjalusi ødelegge noe for meg lærte jeg heller masse takket være slike relasjoner og brukte det til min egen fordel. Det er jeg veldig glad for idag Endret 29. januar 2017 av noe tilfeldig
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, selv psykologen min var enig i at det var sjalusi. Men nå handler ikke tråden om det, og jeg er uansett ikke så pen lenger. Anonymkode: bd475...e4c Right. Anonymkode: 137ff...d5c 1
Serana Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 Jeg lar ikke andre kvinner sitt utseende få diktere hva jeg skal tenke eller føle om meg selv på noen måte, så nei, jeg har aldri følt meg stygg eller verdiløs fordi noen kvinner kan regnes som penere enn meg. Ingen er vakre for alltid, vi vil alle eldes og se ut som skrukkete rosiner til slutt. 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Nei. Aldri. Jeg har vært forelsket i gutter som ble sammen med den pene venninna mi, og jeg har gjennom spesielt barne og ungdomsårene vært hun kleine, tykke mindre pene som var venn med de pene jentene. Men jeg har aldri følt meg stygg og verdiløs. Såklart jeg drømte om å være pen og beundret (sikkert vanlig for alle i den alderen) men vennskapet med disse jentene sto foran alt annet. De var glade i meg og om noen hakket på meg eller mobbet meg var disse pene og populære jentene ofte de som stilte seg foran meg og beskyttet meg. Og ingen (gutter eller jenter) ville være uvenn med den populære pene jenta. De "pene jentene" har det ikke nødvendigvis enklere i livet heller, enn de "mindre pene", de har bare andre type problemer. Jeg ble heller ikke sett på som noe trussel, så om jeg var småforelska i kjæresten deres var det greit. Det var ikke noe som ble snakket høyt om men det var sikkert ikke så vanskelig å se; jeg var jo ikke så vant med gutter, og meg var de ikke spesielt innteresert i, så jeg ble ofte litt sjenert, rødmende og kjeitete når kjærestene var med oss jentene. Jeg fikk dog sitte i armkroken og ble inkludert av gutta også, og lærte meg å bli kjent med dem, og kanskje utviklet evnen til å flørte og forstå og snakke med gutter, takket være kjærestene til disse pene jentene og jeg lærte mye om kjærlighetssorg, sjalusi, parforhold, gjennom å være god venn med disse pene jentene. isteden for å la sjalusi ødelegge noe for meg lærte jeg heller masse takket være slike relasjoner og brukte det til min egen fordel. Det er jeg veldig glad for idag Så bra, høres ut som om du har en god indre trygghet Anonymkode: bd475...e4c
Gjest Tsunade Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 8 minutter siden, Serana skrev: Ingen er vakre for alltid, vi vil alle eldes og se ut som skrukkete rosiner til slutt. Jeg har sett mange vakre, skrukkete mennesker av begge kjønn, og da blir jeg glad! Glad for å se at det går an å eldes med stil og skjønnhet, og godt er det: jeg så meg selv som teit og lite pen da jeg var veldig ung, men kom heldigvis over det etterhvert. Utstråling har mye å si for hvor attraktiv andre synes noen er, og når man godtar og liker seg selv, blir utstrålingen fin også.
Silfen Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 4 minutter siden, Tsunade skrev: Jeg har sett mange vakre, skrukkete mennesker av begge kjønn, og da blir jeg glad! Glad for å se at det går an å eldes med stil og skjønnhet, og godt er det: jeg så meg selv som teit og lite pen da jeg var veldig ung, men kom heldigvis over det etterhvert. Utstråling har mye å si for hvor attraktiv andre synes noen er, og når man godtar og liker seg selv, blir utstrålingen fin også. Helt enig. En del gamle mennesker er flotte som bare det, trass sine skrukker.
Serana Skrevet 29. januar 2017 #16 Skrevet 29. januar 2017 3 minutter siden, Tsunade skrev: Jeg har sett mange vakre, skrukkete mennesker av begge kjønn, og da blir jeg glad! Glad for å se at det går an å eldes med stil og skjønnhet, og godt er det: jeg så meg selv som teit og lite pen da jeg var veldig ung, men kom heldigvis over det etterhvert. Utstråling har mye å si for hvor attraktiv andre synes noen er, og når man godtar og liker seg selv, blir utstrålingen fin også. Du har naturligvis rett i det, jeg ser at jeg ordla meg litt dumt, men jeg regner med at de fleste forstår litt hva jeg mener likevel
NatalieA Skrevet 29. januar 2017 #17 Skrevet 29. januar 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er en grusom følelse. Anonymkode: bd475...e4c Ja det er den verste følelse. Ikke om noen er faktisk penere, men følelsen av å være dårlig behandlet.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #18 Skrevet 29. januar 2017 Jeg tror det handler om totalpakken for mange. En kvinne som både er pen, velkledd, fresh, sosialt oppegående osv. At man totalt føler seg liten, eller mindre viktig. Se bare på hvor mange jenter som må "matche" hvordan de går kledd for en kveld på byen, for ikke å risikere å stå ved siden av noen mye freshere enn dem selv. Har merket det at kvinner i større grad enn menn er avhengige av å se noen "skavanker" hos andre kvinner for å stole på dem. Vennskap har ofte utspring i at blottlegger seg litt, for ikke å fremstå for perfekt. Er du ung, pen, flott kropp og kanskje t.o.m. god råd, vil du ofte fremstå truende på andre kvinner. Dette ser jeg gang på gang - man må jekke seg ned litt, og vise at man ikke er utilgjengelig. Anonymkode: da725...791
Gjest Tsunade Skrevet 29. januar 2017 #19 Skrevet 29. januar 2017 23 minutter siden, Serana skrev: Du har naturligvis rett i det, jeg ser at jeg ordla meg litt dumt, men jeg regner med at de fleste forstår litt hva jeg mener likevel Mente ikke noe kritkk eller pirk mot deg Du ordla deg ikke dumt, jeg leste ikke noe sånt i innegget ditt. Vi er vel enige om at ungdommelig skjønnhet ikke varer for alltid. Nærmer meg rosinalderen, selv,
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #20 Skrevet 29. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det handler om totalpakken for mange. En kvinne som både er pen, velkledd, fresh, sosialt oppegående osv. At man totalt føler seg liten, eller mindre viktig. Se bare på hvor mange jenter som må "matche" hvordan de går kledd for en kveld på byen, for ikke å risikere å stå ved siden av noen mye freshere enn dem selv. Har merket det at kvinner i større grad enn menn er avhengige av å se noen "skavanker" hos andre kvinner for å stole på dem. Vennskap har ofte utspring i at blottlegger seg litt, for ikke å fremstå for perfekt. Er du ung, pen, flott kropp og kanskje t.o.m. god råd, vil du ofte fremstå truende på andre kvinner. Dette ser jeg gang på gang - man må jekke seg ned litt, og vise at man ikke er utilgjengelig. Anonymkode: da725...791 Veldig enig i alt du skriver. Forstår meg ikke på hvorfor de som føler seg truet viser det tydelig eller er direkte slem. Jeg ville aldri behandlet hun i går noe dårlig, om noe ble jeg heller overhyggelig siden jeg ville vise at jeg ikke hadde noe i mot henne iom at jeg var litt unnvikende. Men jeg følte meg veldig liten i hvertfall, vond følelse. Anonymkode: bd475...e4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå