Gå til innhold

Kvinner er kvinner verst

Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Bare se på alle kommentarene her inne i enkelte fora.... det hogges mot kvinnelige kongelige, kjendiser osv. "som liksom tror de er noe" i følge mange kommentarer.

Dette reagerer jeg også på.

Se i aktuelle saker på alle Aylar-trådene. Helt åpenbart er hun ekstremt upopulær. Hvorfor det?

Fordi hun stikker seg frem? Har en fin kropp? Får mye oppmerksomhet? Bruker sex aktivt for å oppnå det hun ønsker?

Akkurat det samme kan sies om mange menn(Robbie Williams?), men det er stort sett bare kvinnene som det snakkes nedsettende om her.

Mette Marit er også et yndet hatobjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det sies at kvinner baksnakker mer enn menn. Jeg har aldri sett undersøkelser eller annen forskning som støtter det. Men uansett om det skulle stemme at kvinner baksnakker mer:

Menn dreper, voldtar og mishandler kvinner mange ganger så ofte som kvinner gjør det. Det finnes åtte ganger så mange mannlige mordere som kvinnelige. Over 90 % av fangene i norske fengsler er menn.

Kan dette i det hele tatt sammenlignes med baksnakking?

Dersom dere mener at kvinner er kvinner verst, hva gjør dere forresten på kvinneguiden?

Menn er som regel både menn og kvinner verst. Selvfølgelig finne det noen unntak. Det kan vi lese ut av denne tråden. Ved å si at 'kvinner er kvinner verst' demonstrerer dere deres eget poeng. Dere kritiserer ikke bare det kvinnelige kjønn, men også dere selv. Samtidig setter dere menn over kvinner. Kanskje deres holdninger er med på å farge hvordan dere opplever andre kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Menn dreper, voldtar og mishandler kvinner mange ganger så ofte som kvinner gjør det. Det finnes åtte ganger så mange mannlige mordere som kvinnelige. Over 90 % av fangene i norske fengsler er menn.

Og nazister har drept flest jøder gjennom tidene, som forøvrig heller ikke har noe som helst med temaet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Og nazister har drept flest jøder gjennom tidene, som forøvrig heller ikke har noe som helst med temaet å gjøre.

Det var meg som skrev innlegget over Rattleslange. Selvfølgelig har menns utøvelse av kriminalitet mot kvinner mye med temaet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temaet dreide seg vel om kvinner og deres oppførsel mot hverandre? Kan ikke se at det har noe særlig med menn å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Temaet dreide seg vel om kvinner og deres oppførsel mot hverandre? Kan ikke se at det har noe særlig med menn å gjøre...

Temaet var: " Kvinner er kvinner verst. Påstand eller fakta?"

Jeg argumenterte for at det var en påstand ved å vise til at menn utøver mer vold mot kvinner enn kvinner gjør. Videre konkluderte jeg med at menn er kvinner verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hu i Svingen: Ser du nå hvordan det kunne være relevant?

Nja, synes fortsatt det er litt på siden. Saken var vel om at vi som er kvinner bør støtte hverandre / være solidariske med hverandre i stedet for å hakke på hverandre? Men mulig jeg oppfattet det feil...

Og det finnes selvfølgelig massevis av eksempler på folk som behandler hverandre dårlig, uansett kjønn. Vold og voldtekt er vel et eget tema, og kan ikke sammenliknes med "normal" oppførsel blant folk (som jeg tror hovedinnlegget handlet om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Hun spør om kvinner er kvinner verst. Jeg svarer at det ikke stemmer. Det mener jeg er svar på spøsmålet og relevant for det. Hun diskuterer hvorfor det er slik. Det kan jeg ikke svare på fordi jeg i utgangspunktet er uenig i påstanden.

Jeg er med på hva du sier her. Men det er her jeg spør: Kan i det heløe tatt denne mishandlingen av millionvis av kvinner sammenlignes med baksnakking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ferskenam:

Tror muligens det er en viss uenighet om ordtaket "kvinner er kvinner verst" her.

Man kan selvfølgelig ta en egen debatt på menns problemer - og det er jo mange;.)

Helt klart at menn er mer voldelige, både mot kvinner og hverandre.

Nå tror jeg det er vanlig å tolke ordtaket slik at vi kvinner er andre kvinners verste kritikere - og her mener jeg ordtaket tildels har rett, uten at jeg har statistisk belegg nok til å kunne "bevise" det.

Det er to adskilte problemstillinger - menn har et voldsproblem, mens kvinner har et kritikk-problem for å si det slik. Jeg ser ikke på det som noen nedvurdering av kvinner i forhold til menn.

Jeg opplever det stadig vekk - vi kvinner er fryktelig flinke til å være kritiske mot medsøstre. Det være seg om hun har suksess, om hun er veldig attraktiv eller om hun har mer sjangs på menn. Det er veldig fort gjort å bli målt opp og ned, og så baksnakket etterpå.

Min erfaring er at menn ofte er mer rause med å unne hverandre suksess. Sjelden jeg hører menn si "Robbie Williams han er den dusten da", mens det ikke er helt uvanlig å høre "Aylar, hun er den dumme bimboen da". Det var satt litt på spissen for å illustrere poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er kvinner verst. Påstand eller fakta? Fakta, mener jeg.  

Kvinner er så harde mot hverandre. Raske til å stemple, og komme med drittslenging og utfrysing. Vi skal helst ikke være noe spesielt. Helst ikke skille seg ut.  

Pen/vakker? Da gjelder det å passe seg. Høy utdanning? Det snakker vi helst ikke om, kan ikke tråkke andre kvinner med mindre utdanning på tærne. Bra jobb? Fysj og fy! Draget på gutta? Enda verre. Da kan hun sikkert stikke av med typen din.  Profilert i media? La oss  

analysere alt med henne, kritisere klær, utseende og intelligens.

Det gjelder å passe på. For tenk om det er en der ute som er bedre, penere og smartere enn deg? Hva kan en gjøre med det? Baksnakke litt?

Hvorfor dette? Hvor mange av oss jenter har vel baksnakket noen, bare fordi vi kjenner sjalusien stikke et sted baki der?  

Sjalusi, mobbing og baksnakking. Eller med andre ord; Splitt og hersk, en taktikk kvinner er ganske flinke til.  

Det er så mye mer å vinne på litt samhold.

Drar denne opp igjen. Greeny snakker om forholdet kvinner i mellom. Ikke all ondskap i verden...

Nei, mishandling kan så klart ikke sammenliknes med baksnakking. Det er vi enige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Helt klart at menn er mer voldelige, både mot kvinner og hverandre.  

Jeg er heller ikke helt enig i den påstanden. Kvinner er veldig flinke til å pakke inn volden. Kvinnevold er tabu. Men eksisterer likefult, bare i mer usynlige former.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er heller ikke helt enig i den påstanden. Kvinner er veldig flinke til å pakke inn volden. Kvinnevold er tabu. Men eksisterer likefult, bare i mer usynlige former.

Kvinner er kvinner verst, bare se på all sminken de kliner seg inn med. Det gjelder å se seg i speilet og tenke; hvem er penest i verden her...

Men vi alle kvinner er jo ikke sånn. Jeg tileksempels har ikke speil, ei heller badevekt, og baksnakkende venninner har jeg snudd ryggen til forlengst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kan jo være at mange kvinner er slik for å skape litt drama i hverdagen sin? I en norsk, trist og grå hverdag der ingenting skjer, omgitt av tause, grå menn, hva annet kan man egentlig gjøre enn å skape litt action?

Deler slettet. Enkelte ting tar man privat. Hege (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Kommentar

Som mann oppfatter jeg det slik at kvinner generelt sett er mer kritiske til sine medsøstre enn vi gutta er til andre mannfolk. Spesielt gjelder dette utseende/kropp/klær mv. Gutta er normalt ikke så kritiske selv om vi noterer oss ulikheter/avvik mv.

Hva gjelder vold mot kvinner, er det vel rimelig sikkert at det er flest menn som utøver vold mot kvinner.

Trender i tiden og inntrykk fra media samt tilbakemeldinger fra tenåringsbarna mv., har de siste årene gitt meg inntrykk av at i større og større grad er det kvinner som utøver vold mot andre kvinner, selv om menn selvfølgelig fortsatt utgjør klart størst andel.

Unge jenter tar etter gutta og blir tøffere og tar i bruk vold hyppigere enn før for å løse sine konflikter. Som tenåringsbarna sier, er det ikke lenger uvanlig med jenteslosskamper.

Som taxisjåfør i helgene for noen år siden, husket jeg at fulle kvinner i 40-årene ofte kunne være de som kranglet mest. Tenkte da på de "stakkars" mannfolka som var sammen med så kranglete damer. Jeg finner det ikke urimelig at godt voksne kvinner også kan være voldelig mot mannfolk og mot sine medsøstre, selv om dette ikke kommer frem i media slik som når et mannfolk er voldelig mot en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

...

Hva gjelder vold mot kvinner, er det vel rimelig sikkert at det er flest menn som utøver vold mot kvinner.

Trender i tiden og inntrykk fra media samt tilbakemeldinger fra tenåringsbarna mv., har de siste årene gitt meg inntrykk av at i større og større grad er det kvinner som utøver vold mot andre kvinner, selv om menn selvfølgelig fortsatt utgjør klart størst andel.

Unge jenter tar etter gutta og blir tøffere og tar i bruk vold hyppigere enn før for å løse sine konflikter. Som tenåringsbarna sier, er det ikke lenger uvanlig med jenteslosskamper.

Som taxisjåfør i helgene for noen år siden, husket jeg at fulle kvinner i 40-årene ofte kunne være de som kranglet mest. Tenkte da på de "stakkars" mannfolka som var sammen med så kranglete damer. Jeg finner det ikke urimelig at godt voksne kvinner også kan være voldelig mot mannfolk og mot sine medsøstre, selv om dette ikke kommer frem i media slik som når et mannfolk er voldelig mot en kvinne.

Nå er det også kommet flere undersøkelser som sier at kvinner bruker vold like ofte eller faktisk oftere vold som menn.

Denne volden blir imidlertid ikke tema i pressen på samme måte fordi:

a) Kvinners vold gir ikke så alvorlige konsekvenser eller er ikke like grov som volden som menn utøver.

B) Menn anmelder "aldri" vold som er utført av kvinner da dette blir sett på som flaut av en del menn.

Disse forskningsresultatene bekrefter altså langt på vei det gjest ovenfor forteller.

Forøvrig kan jeg bekrefte at også mange i politiet mener at kvinner som slår seg vrang i fylla er noe av det vanskeligste å håndtere.

Men nå har jeg vel bidratt til at diskusjonen har sklidd helt ut :-)

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kvinner er kvinner verst. Påstand eller fakta? Fakta, mener jeg.

Kvinner er så harde mot hverandre. Raske til å stemple, og komme med drittslenging og utfrysing. Vi skal helst ikke være noe spesielt. Helst ikke skille seg ut.

Pen/vakker? Da gjelder det å passe seg. Høy utdanning? Det snakker vi helst ikke om, kan ikke tråkke andre kvinner med mindre utdanning på tærne. Bra jobb? Fysj og fy! Draget på gutta? Enda verre. Da kan hun sikkert stikke av med typen din. Profilert i media? La oss

analysere alt med henne, kritisere klær, utseende og intelligens.

Det gjelder å passe på. For tenk om det er en der ute som er bedre, penere og smartere enn deg? Hva kan en gjøre med det? Baksnakke litt?

Hvorfor dette? Hvor mange av oss jenter har vel baksnakket noen, bare fordi vi kjenner sjalusien stikke et sted baki der?

Sjalusi, mobbing og baksnakking. Eller med andre ord; Splitt og hersk, en taktikk kvinner er ganske flinke til.

Det er så mye mer å vinne på litt samhold.

Jeg tror ikke dette er typisk for kvinner jeg tror det er typisk norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...