Gå til innhold

Kjære naboer i ettromsleiligheter. Vennligst les her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er visse ting en IKKE gjør i ettromsleiligheter i sameie der det er felles ventilasjonsanlegg.

1. Man kobler ikke kjøkkenvifta på veggventilen. Bytt ut kjøkkenvifta til  vifte med kullfilter og fjern rører fra veggventilen. Leier du? Be utleier fikse dette ASAP. 

2. Man setter ikke på vaskemaskin og tørketrommel i vaskerom etter kl 10, av den enkle grunn at det støyer og maskinen må bli ferdig før kl 23. For da er det STILLETID på bygget. Man setter heller ikke på maskiner FØR kl er blitt 7 om morgenen. 

3. Må du ha mat om natta? Smør deg skive eller spis en banan istedenfor å vekke hele bygget med brannalarm.

4. Du tisser ikke i dusjen mens du dusjer når toalettet er under en meter unna. Tro meg. Hver gang du tisser i dusjen og naboer er hjemme, så stinker tisset ditt inn til naboer via ventilasjonsanlegget på badet. Og ikke bare det, badet ditt vil stinke piss fra helvete etterhvert.

5. Du lever ikke i en enebolig. Det betyr at du er nødt til å ta visse hensyn. Det betyr at dersom du MÅ se på tv eller høre musikk etter kl 23, da er øreplugger eller headset et must. Du skrur heller ikke musikken på full guffe midt på dagen. Hensyn skal tas. 

6. Har du hund? Da plukker du opp hundebæsjen ute på fellesarealet. Dette er ikke ditt private hundetoalett. 

7. Glasskontaineren er ikke vanskelig å finne. Lever dine spritflasker dit istedenfor å forsøple våre fellesarealer.

8. Behandle vår felles eiendom slik du ville behandle det kjæreste du eier. 

Det skader ikke å ta litt ansvar for egne handlinger. Tenk hvor mye bedre det blir for oss alle.

Anonymkode: ec6f8...116

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har en slik nabo i ettromsleillighet, kanskje du kunne snakke med hen? :jepp:

Anonymkode: ad600...6ad

• Liker 28
Skrevet

Hvorfor skriver du dette på KG? Er det ikke bedre å henge opp en lappe med disse reglene på en felles tavle for sameiet?

Anonymkode: c8c93...f73

• Liker 29
Skrevet

Hvorfor gjelder dette bare folk i ettromsleiligheter?

Anonymkode: fce54...e43

• Liker 48
Skrevet

Du kan alltids kjenne på lukta folk som bor i ettroms leilighet. Matos fra klærne. Kleint fysj...

Anonymkode: d3fc1...928

Skrevet

Kjip du er da som bare lar andre få bruke vaskemaskinen mellom kl 7 og 10. 

Kan du ikke finne deg en annen plass uten disse irritasjonene?

Anonymkode: 93cfc...923

• Liker 6
Skrevet

Headset etter klokken elleve? Tuller du? Hadde jeg aldri funnet meg i. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg tror ikke de reglene nødvendigvis gjelder bare for folk som bor i ettroms-leiligheter :)

Hensynsløse naboer og folk bor i alle slags boliger, egentlig. Synes egentlig alder har mer å si enn hvilken størrelse det er på leligheten. Synes kanskje unge og uerfarne guttunger og jentunger i tjueårene er de som er "verst i klassen"....

Hilsen en som bor i blokk.... : )

Anonymkode: a31fd...c5c

• Liker 6
Gjest Tsunade
Skrevet (endret)

Hei TS, det høres nesten ut som du bor i nabolaget mitt. Der er det mye ståk og tull på enkelte...Og til dere andre: når det allerede finnes trivselsregler for et boligområde, så er det vel ikke så fælt eller vanskelig å faktisk følge dem? I stedet for å bare gi blanke i dem og forvente at alle andre skal holde ut eller flytte?!

Slike regler er der som oftest av svært gode grunner. F.eks. stilletid etter kl. 22, 23 og fram til morgenen, for da skal mange folk faktisk SOVE. Hvor høy lyd som kan tåles da, avhenger av type bygg man bor i og må tas hensyn til. Noen bygninger fungerer jo som den rene forsterker med dagens monsteranlegg, med ditto bass og desibel.

Endret av Tsunade
Skrevet

Puh. Jeg gjør alt dette, men heldigvis bor jeg i en to-roms. Så da gjelder det ikke meg.

Anonymkode: eef3c...f4e

• Liker 32
Skrevet

Du høres ut som en person som bør bo i enebolig uten naboer. 

Anonymkode: 14594...9d0

• Liker 11
Skrevet

Ts her. 

Reglene gjelder igrunn i alle blokker. 

Dere som holder på slik; roter, bråker, knuser dører, tisser i dusjen og tror dere er konger og dronninger på blokka, forsøpler osv. :

- Skam dere.

• Liker 3
Skrevet

Er så utrolig digg å bo i enebolig!!

Anonymkode: 52f0f...303

• Liker 5
Gjest Tsunade
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som en person som bør bo i enebolig uten naboer. 

Hvor gammel er du, egentlig? Jeg synes at de som "må" holde på slik som de som beskrives i HI, bør bo i enebolig uten naboer. Jeg er helt enig med TS, for det å ha naboer som tar seg så til rette, drar ned trivselen for mange andre. Problemet blir ekstra stort når det er tett med små leiligheter. Jeg bor slik selv og vet hvor slitsomt det kan være.

Skrevet

Folk må da få lov til å se på TV eller høre på musikk etter klokken 23 uten headsett eller lignende så lenge lyden er lav. Man skal i utgangspunktet ikke høre et lavt volum hos naboen, da er det heller noe feil med isolasjon. Det å snakke vanlig sammen blir jo også da noe man må unngå etter klokken 23. Det at det skal være rolig mellom 23 og 07 betyr ikke at man skal være musestille, men ta hensyn. 

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, Tsunade skrev:

Hvor gammel er du, egentlig? Jeg synes at de som "må" holde på slik som de som beskrives i HI, bør bo i enebolig uten naboer. Jeg er helt enig med TS, for det å ha naboer som tar seg så til rette, drar ned trivselen for mange andre. Problemet blir ekstra stort når det er tett med små leiligheter. Jeg bor slik selv og vet hvor slitsomt det kan være.

Ja, la oss bortvise alle som tisser i dusjen til eneboliger ute i skogen. 

Nei, kom igjen. Dette er sært. 

• Liker 3
Skrevet

Seriøst, finnes et egne bygg med bare ettromsleiligheter? :o

Anonymkode: 31037...66e

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, finnes et egne bygg med bare ettromsleiligheter? :o

Anonymkode: 31037...66e

Det er mange bygg med bare ettromsleiligheter i Norges største byer.

• Liker 1
Skrevet

Så... hvis noen ser på en film på TV, og den ikke er ferdig til elleve, så skal de plugge inn ørepropper? Ærlig talt, da tåler du veldig lite. Litt må man faktisk godta når man velger å bosette seg i blokk også. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, tussi84 skrev:

Folk må da få lov til å se på TV eller høre på musikk etter klokken 23 uten headsett eller lignende så lenge lyden er lav. Man skal i utgangspunktet ikke høre et lavt volum hos naboen, da er det heller noe feil med isolasjon. Det å snakke vanlig sammen blir jo også da noe man må unngå etter klokken 23. Det at det skal være rolig mellom 23 og 07 betyr ikke at man skal være musestille, men ta hensyn. 

Det står i ordensreglene at det skal være stille etter kl 23. Evig knatring av prating og tv/musikk er ikke stille. 

Alle bygg er ikke like godt isolert og det må man bare ta hensyn til. Slik er det bare. Har du problemer med den ordensregelen så får du kjøpe deg enebolig midt i skauen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...