AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #1 Skrevet 29. januar 2017 Nå nettopp kom et digert monster av en katt (ca. 7kg) og angrep den ene katten min (ca. 2,5kg). Hun hylte og vrælte. Når jeg gikk ut for å jage den fremmede bort, oppdager jeg at katten min har tisset på seg, og når hun kryper inn døren så bæsjet hun på seg også. Ser også mere bæsj sammen med dotter av pels den andre har revet av henne og antar dette også er hennes. Er det vanlig at det skjer? Har aldri opplevd det før, og det er flere andre katter i området som herser med henne på denne måten. Hun har gjemt seg nå, og jeg skal skjekke henne for skader når hun kommer frem igjen. (har inkludert størrelsen bare i tilfelle det er relevant på noe vis. Hun er ikke for tynn, bare litt liten. Lite relevant, men legger også til at den andre katten min på 5kg ble med å jage vekk den fremmede. Han løp langt etter den. Aner ikke hvor den hører hjemme. Har ikke sett den katten før.) Anonymkode: 3a6ab...f14
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #2 Skrevet 29. januar 2017 Høres ut som du bør legge til rette for et godt liv som innepus😊 Anonymkode: b2d64...7ed 9
Kontormus Skrevet 29. januar 2017 #3 Skrevet 29. januar 2017 Det er helt vanlig at de blir så redde at dette skjer. Har opplevde det flere ganger. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #4 Skrevet 29. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du bør legge til rette for et godt liv som innepus😊 Anonymkode: b2d64...7ed Helt enig! Det er ikke bra for pusen å stadig bli hersa med at nabolagets katter En voksen katt på 2, kilo er jo bitteliten, og har tydeligvis lite å stille opp med mot de store gutta i gata... Anonymkode: 59599...0d6 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #5 Skrevet 29. januar 2017 Ja, det er ganske vanlig når katter er vettskremt. Anonymkode: ac3be...267
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #6 Skrevet 29. januar 2017 Høres trist ut å bli fengslet som innekatt bare fordi de andre kattene i nabolaget oppfører seg som kuker. Jeg hadde heller gått inn for å skremme livet av katter som våget seg inn på min eiendom. Gjorde det da jeg hadde katter før, jeg brølte, løp etter dem, spylte etter dem med vannslange og i det hele tatt, uten å skade dem fysisk selvfølgelig. Funket helt greit det. Anonymkode: 76ac0...cbc 4
Thyra Skrevet 29. januar 2017 #7 Skrevet 29. januar 2017 Dette kan jo også skje med mennesker som blir vettskremt... 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #8 Skrevet 29. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres trist ut å bli fengslet som innekatt bare fordi de andre kattene i nabolaget oppfører seg som kuker. Jeg hadde heller gått inn for å skremme livet av katter som våget seg inn på min eiendom. Gjorde det da jeg hadde katter før, jeg brølte, løp etter dem, spylte etter dem med vannslange og i det hele tatt, uten å skade dem fysisk selvfølgelig. Funket helt greit det. Anonymkode: 76ac0...cbc Fengslet som innekatt? For noe pisspreik... Innekatter kan ha et strålende liv de, men det krever mer enn eierne enn å ha utekatt. Jeg har bygd kattegård, da kommer kattene ut, men de blir hverken påkjørt, plaga av andre katter, smitta med FIV/FeLV eller plager naboene... I tillegg har jeg flere katter, så de alltid har selskap og jeg bruker MYE tid på dem. Driver oppdrett, og kan ikke slippe fertile katter fritt ut, siden det er rasekatter og ikke mixer jeg er oppdretter av. Men, en kastrert huskatt tåler en påkjørsel like dårlig som en fertil rasekatt... En venninne har en eldre huskatt som får gå ute, rasekattene er inne. Rett før jul holdt huskatten på å dø av forgiftning, en jævel i nabolaget legger ut gift. Denne uka havna en hund i nabolaget på dyrehospitalet av samme grunn, og den hadde til og med gått i bånd. Så det blir antageligvis lagt ut godbiter iblandet gift der... Anonymkode: 59599...0d6 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #9 Skrevet 29. januar 2017 ---TS--- Å stakkars lille gullet mitt <3. Hun er jo av den typen katt som ikke er redd for noenting. Hun ypper til og med på en av hundene i nabolaget i følge en av naboene. Hun egner seg ikke som ren innekatt da hun er eventyrlysten av seg og ekstremt aktiv, men hvis denne monsterkatten kommer hit flere ganger, så får hun nøye seg med færre turer så lenge vi bor her. (Har henne inne når jeg er på jobb og skole, men ellers får hun komme og gå som hun vil. Den andre katten min har vært innekatt før så det er ikke det at jeg er imot det eller mangler noenting.) Har sjekket henne nå og ser ikke noen skader, virker som hun kom unna med skrekken, stakkar. Anonymkode: 3a6ab...f14
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #10 Skrevet 29. januar 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du bør legge til rette for et godt liv som innepus😊 Anonymkode: b2d64...7ed Hadde heller vurdert katteluke. Jeg har det, og da kan pysepusene løpe inn når de føler seg utrygge, og gjerne hente en større kompis ved behov. Erfaringsmessig er sånn slåsskjemper ofte streifpuser, så det er heller ikke sikkert dette er et permanent problem. Hadde en sånn ukastrert slask her i fjor sommer som banket begge gutta mine, den største har jeg aldri sett få juling før i sitt 12-årige liv, så det var litt drøyt. Men han hang bare her i en uke eller to, så forsvant han igjen. Anonymkode: dc2b4...5b6 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #11 Skrevet 29. januar 2017 Å tisse på seg er en vanlig forsvarsmetode. Urinen skiller ut lukt, som signaliserer "Dette er mitt område!". Å bæsje på seg skjer vel ikke like ofte, men kan skje når kattene blir livredde; på samme måte som det kan skje med mennesker. La henne hvile og komme seg litt du, kan være du må hjelpe henne med en liten vask stakkar Skryt til andre pusen din, som jaget bort plageånden! Anonymkode: d7d41...2f8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #12 Skrevet 29. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde heller vurdert katteluke. Jeg har det, og da kan pysepusene løpe inn når de føler seg utrygge, og gjerne hente en større kompis ved behov. Erfaringsmessig er sånn slåsskjemper ofte streifpuser, så det er heller ikke sikkert dette er et permanent problem. Hadde en sånn ukastrert slask her i fjor sommer som banket begge gutta mine, den største har jeg aldri sett få juling før i sitt 12-årige liv, så det var litt drøyt. Men han hang bare her i en uke eller to, så forsvant han igjen. Anonymkode: dc2b4...5b6 Problemet er jo at sånne streifpuser kan ha sykdommer som du ikke vil ha på kattene dine, som FIV og FeLV... Dette er dødelige sykdommer som helst smitter via bitt... Anonymkode: 59599...0d6 2
Elaine Marley Skrevet 29. januar 2017 #13 Skrevet 29. januar 2017 Uff,stakkars pus Hun må jo virkelig ha vært redd. Jeg har aldri opplevd dette med mine puser og de har vært i noen slosskamper. Ene pusen min har valgt selv å stort sett være inne på grunn av at hun er så redd for andre katter, men kunne aldri ha stengt inne den andre katten vi har. Han er sånn som MÅ ut og hvis ikke så mjauer han hele tiden så ikke alle katter man bare kan ha som innekatt I hvert fall bra at hun er inne når du er på skole eller jobb. Da skjer det i hvert fall ikke noe og hun ikke får kommet seg inn. Regner med du ikke har katteluke siden du gjør det sånn?
exictence Skrevet 29. januar 2017 #14 Skrevet 29. januar 2017 Ville absolutt investert i en chip katteluke der bare din katt kan komme inn. 1
PaperFlower Skrevet 29. januar 2017 #15 Skrevet 29. januar 2017 Har selv hatt katter som har gjort ifra seg når de har slåss. Både inne og utendørs. Det er helt normalt, for når de slåss så slåss de skikkelig: de hopper på, forsvarer seg fra slag og bitt, løper litt, for så å begynne å slåss igjen. Da er det ikke rart at ting kommer ut. Spesielt ikke da katter ikke bryr seg om det så veldig. De er ikke som mennesker, de stopper ikke opp og tenker " herregud hva har jeg gjort?" og blir flau. De driter i det, bokstavelig talt, og fortsetter som før. Hvis du ikke har det fra før er en katteluke ganske lurt. Da kan katten løpe inn å gjemme seg hvis den ikke vil slåss. Men hvis katten faktisk vil slåss så hjelper det jo lite. Men da har den iallefall et valg. Luken kan også låses, sånn at hvis du ikke vil ha katten ute på dagtid mens du ikke er hjemme så er den "låst inn" i huset. På vår enkle katteluke, kan man også gjøre sånn at katten kan bare gå inn men ikke ut o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå