aline Skrevet 7. desember 2004 #1 Del Skrevet 7. desember 2004 hei. jeg skal til optikeren for å prøve døgnlinser og håper virkelig på at dette er noe for meg. men så vet jeg nå at det er flere som har fått problemer etter bruk av slike linser, så da tenkte jeg jeg skulle høre om det er mange her inne som har prøvd det, brukt det lenge, hva slags erfaringer dere har med disse? Det er da hovedsakelig disse du kan bruke i en måned uten å skifte, men også om noen har prøvd de nye som man kan bruke i seks dager også skifter. veldig glad for tilbakemeldinger og erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 7. desember 2004 #2 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har prøvd døgnlinser. Funket helt supert på meg. Men jeg er en sånn person som aaaldri blir sliten på øynene av linsene, og (heldigvis) ikke trenger å bytte til briller for å hvile øynene. Så det er veldig forskjellig. Synes derimot å huske at Suzy sa noe om at hun ikke tålte døgnlinsene etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 7. desember 2004 #3 Del Skrevet 7. desember 2004 Thats right! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 7. desember 2004 jepp, det var suzys historie som fikk meg til å ville ha litt flere erfaringer, for å se om det stort sett bare er negative erfaringer liksom.... men da har jeg en positiv og en negativ, 50/50 sjanse!! flere med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 7. desember 2004 #5 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har hatt problemer med tørrhet på øynene og ble anbefalt døgnlinser fordi de skal puste bedre og gi mer fuktighet. Men jeg våknet opp med gjenklistrede øyne når jeg prøvde døgnlinser, og det ble ikke noe bedre etterhvert heller. Så jeg var med andre ord ikke fornøyd, og gikk tilbake til dagslinser. Men optikeren min ga meg et par jeg fikk prøve gratis - tror det var på Krogh, da går det jo i hvert fall an å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GadgetGirl Skrevet 7. desember 2004 #6 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg prøvde døgnlinser i 2 mnd. og måtte slutte pga. utvikling av blodårer inn mot irisen. Etter det har jeg hatt mye problemer med med linsebruk. Fra før hadde jeg brukt vanlige mnd. linser i 4 år, aldri hatt briller. Nå må jeg bruke dagslinser, og innimellom briller i en ukes tid for å vile/lufte øynene. Må legge til at det var herlige 2. mnd. som jeg kommer til å huske leenge. Med -5 på begge øynene er det et mirakel å kunne våkne, åpne øynene og se hvoran mannen min (og verden) ser ut før han våkener... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 7. desember 2004 #7 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg begynte med døgnlinser da lillen ble født- rett og slett for å slippe å rote frem briller når jeg måtte opp for å amme om natten. Dette er nå 1 1/2 år siden, og det fungerer kjempeflott. Har veldig sjeldent problemer,eneste er at det hender de er litt tørre etter mye søvn Da drypper jeg bare en dråpe med "saltvann" på hvet øye og er ready to go igjen. Anbefaler deg å prøve ,Aline . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 7. desember 2004 jeg får heldigvis ett prøvepar som del av førstesjekken, så med opplæring i bruk og slikt + synstest + linser for en mnd så koster det meg mellom 3-500,- kommer an på hvor lang tid vi ender opp med å bruke. får bare prøve å se, men greit å vite om både positive og negative erfaringer fra andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2004 #9 Del Skrevet 7. desember 2004 Optikeren min er veldig skeptisk til slike. Han sa han bare anbefalte disse linsene til folk som har veldig tørre øyne. De skal da brukes som vanlige dagslinser. Han mente de var altfor stressende for øyet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. desember 2004 #10 Del Skrevet 7. desember 2004 Optikeren min var også skeptisk, og spesielt til å gi disse linsene til jenter, som jo ofte bruker sminke. Hvis du ikke tar dem ut før du tar bort sminken, blir det visstnok mye gørr som samler seg opp i løpet av en måned. Selv foretrekker jeg for tida dagslinser, men det er litt dyrt, selv ved kjøp på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 7. desember 2004 men at de skal være bra for folk med veldig tørre øyne er jo bra da, siden jeg har en anelse om at det er det jeg sliter med!! og vanlige linser kjenner jeg på øyet, og irriteres veldig lett av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 7. desember 2004 jeg får heller ikke til å bruke dagslinser eller andre linser som må tas ut hver kveld og settes i hver morgen, og briller sliter jeg med .... så det er enten døgnlinser eller å fortsette å gå uten noe.... og det er jo heller ikke bra når man ikke ser godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #13 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har ikke prøvd det selv, men samboeren min har. Han bruker dagslinser til vanlig, og har aldri vært plaget med de. Han merket veldig godt til døgnlinsene etter å ha sovet, og når han var trøtt. Etterhvert ble de ubehagelige hele tiden, og han har valgt å fortsette med dagslinser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 7. desember 2004 #14 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg bruker døgnlinser, og jeg har aldri hatt så bra øyne som nå. De var mye mer såre og røde da jeg brukte briller til og med. Før jeg begynnte med døgnlinser hadde jeg dagslinser, og jeg ble fort sår på øynene osv. Kjæresten min har også døgnlinser, og de fungerer like bra for han. Hans øyne så faktisk finere ut enn veldig mange som bruker briller etc sa optikeren. Jeg ville anbefalt deg å prøve dem. Fungerer det ikke så er det jo bare å bytte tilbake. Dumt å gå glipp av noe som kanskje funker kjempebra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manic Skrevet 7. desember 2004 #15 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg bruker døgnlinser fordi jeg med daglinser ga faen i ta de ut om natta og gikk med konstant dårlig samvittighet...det er jo ikke så veldig bra for øyene. Døgnlinser blir lettere tørre,men det plager meg ikke. Bruker sånn saltvanssdråper i perioder med mye lesing og nerding foran pc'en Selv om man ikke må så tar jeg dem ut en natt eller i to i måneden for å hvile øyene og rense linsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 7. desember 2004 #16 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har brukt døgnlinser som jeg har i en måned i strekk siden i sommer og er veldig godt fornøyd. Måtte imidlertid prøve to forskjellige merker før jeg ble fornøyd og trengte ganske lang tilvenningstid (1-2 mnd) før komforten var like god som med dagslinsene også om kvelden. Nå vil jeg imidlertid ikke bytte. Mange tenker bare på at døgnlinser sitter inne hele tiden og bekymrer seg for det, men på den andre siden så putter du bare fingrene inn på øynene to ganger hver måned (inn og ut). Og det er ved innsetting og fjerning at øyet utsettes for størst fare med tanke på bakterier og fare for rifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. desember 2004 #17 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har brukt døgnlinser siden april, og synes det er fantastisk å kunne se når jeg våkner om morgenen. (Har -7.50 og -9, så da sier det seg vel selv at jeg er fullstendig avhengig av linser.) Øynene er riktignok ganske tørre når jeg våkner, men da er det bare å dryppe dem, så blir det fort bra igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 7. desember 2004 #18 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg prøvde døgnlinser for ikke så lenge siden, og de var fabelaktige!! Jeg levde som om jeg aldri hadde hatt øyeproblemer, og alt var knall! Det eneste problemet jeg hadde, var at det var litt vanskelig å få ut den ene linsa da måneden var ferdig, ble rød og sår på øyet.. Men det kan ha noe med at jeg glemte meg litt, og gikk over tida! Med tanke på sminke, så hadde jeg ikke noe problem der! Og jeg bruker vanligvis briller som avlasting, fordi øyene mine tørker ut, men med døgnlinsene merket jeg aldri noe problemer:D Eneste er at de er litt dyrere enn vanlige linser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litz Skrevet 7. desember 2004 #19 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg bruker også døgnlinser og er superfornøyd. Har aldri hatt noe problemer hverken med tørre øyne eller at sminke samler seg på linsene. Jeg brukte dagslinser tidligere, og bytta til døgnlinser fordi jeg brukte dagslinsene som døgnlinser. :oops: Gikk bra det også, men for å spare øynene mine litt så fant jeg ut at det kanskje var greit å bruke linser som var ment for å sove med. Hadde jeg ikke kunnet bruke døgnlinser ville jeg tatt laseroperasjon. Jeg kan ikke fordra å ikke se noe om morgenen... og når jeg er trøtt kløner jeg desto mer før jeg får på meg linsene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 8. desember 2004 #20 Del Skrevet 8. desember 2004 Ang døgnlinser og sminke, så sier min optiker at så lenge jeg ikke bruker sminke på selve våtkanten, så er det ikke noe problem. Bruker selv moderat med sminke, men den skal jo også fjernes, og jeg har aldri hatt problemer med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå